Vilken bok vill du se som film eller serie?

Ja, platt fick det inte bli. Men om det inte blev platt skulle det kunna bli fascinerande.

Fem gånger, är du galen? :eek: Du måste kunna dem utantill!

Hitlersidorna hoppade jag också över. Det kändes som omförlagsredaktörerna var så imponerande av honom i 1-5 att de släppte honom helt lös i sexan. Den var olidlig. 1-5 däremot var underbara.

Jag brukar säga att jag är skittrött på pretentiösa, självupptagna manliga författare och att jag därför bara läser kvinnor. Men så kommer jag att tänka på Knausgård 🙈
Det är något som inte stämmer med mig. Tror jag har någon inneboende heterosexualitet som kommer ut när det kommer till Knausgård. 😉
 
Det är något som inte stämmer med mig. Tror jag har någon inneboende heterosexualitet som kommer ut när det kommer till Knausgård. 😉
Du finner honom attraktiv? Det gör inte jag! Han skriver bara så förbannat bra.

Jag brukar högljutt klaga på att litteratur skriven av män anses allmängiltig, medan litteratur skriven av kvinnor kallas kvinnolitteratur.

Men när någon frågar mig vad Min Kamp handlar om så svarar jag Livet! 🤦🏼‍♀️
 
Det här är bara en ren tramstråd!
Det slår mig så himla ofta, särskilt när jag lyssnar på audioböcker och ibland till och med ljud-dramatiseringar att OJ vad jag skulle vilja se det här på film, eller herrejävlar vilken bra serie det här skulle bli!
Ibland önskar jag mig en anime och ibland en vanlig spelfilm.
Har ni några särskilda böcker ni väldigt gärna skulle vilja se filmatiserade (eller OMfilmatiserade för all del om ni inte var nöjda med första versionen.)?

Mitt förstaval är Richard Bachmans (Stephen Kings) "The Long Walk". Den är så mörk och grotesk och härligt engagerande, och politiskt kritisk också på sätt och vis. Jag har läst den på svenska och på engelska flera gånger och lyssnat på den ännu fler. Jag tror att den skulle kunna fungera som både en längre dramafilm och en miniserie.


Otherland av Tad Williams. Skulle göra sig perfekt med snygga specialeffekter och passar in i vår informationsvärld av AI och digitalisering.

The Wheel of Time av Robert Jordan. Är på g tydligen. Lite rädd för vad de hittar på, men håller tummarna. Klassisk fantasy.

Egalias döttrar av Gerd Brantenberg. Vore så roligt om den gjordes bra, skönt med motstånd i dessa tider av frossande i misogyni och våld emot kvinnor i serier.
 
Det här är bara en ren tramstråd!
Det slår mig så himla ofta, särskilt när jag lyssnar på audioböcker och ibland till och med ljud-dramatiseringar att OJ vad jag skulle vilja se det här på film, eller herrejävlar vilken bra serie det här skulle bli!
Ibland önskar jag mig en anime och ibland en vanlig spelfilm.
Har ni några särskilda böcker ni väldigt gärna skulle vilja se filmatiserade (eller OMfilmatiserade för all del om ni inte var nöjda med första versionen.)?

Mitt förstaval är Richard Bachmans (Stephen Kings) "The Long Walk". Den är så mörk och grotesk och härligt engagerande, och politiskt kritisk också på sätt och vis. Jag har läst den på svenska och på engelska flera gånger och lyssnat på den ännu fler. Jag tror att den skulle kunna fungera som både en längre dramafilm och en miniserie.
Jag är så oerhört mogen att jag hade velat ha en serie med alla Maria och blå Prinsen böckerna!
Såååå bra!!!
Kanske Britta och Silver med när jag tänker efter...
 
Hittils har jag insett att jag måste undersöka Knausgård och Haushofer.

Red Rising är jag rätt säker på att jag harpå min väntelista, och den låter Definitivt filmvärdig! Eller serievärdig kanske... :)
De mer ungdomsinriktade fantasyserierna har jag blandade känslor runt. Man har ju försökt tidigare och misslyckats så Fatalt varje gång att jag förlorat hoppet! Är livrädd för vilken fadäs de kommer att göra av WoT (Robert Jordan).
 
Bland fantasyserier tycker jag ju att Abercrombies First Law är överlägsen typ allt annat och att den skulle bli helskön som serie med rätt casting! :heart


Sedan finns det några böcker som jag skulle vilja se som animerade istället helt enkelt för att jag inte tror att en spelfilm skulle kunna fånga världen och magin. Ungefär allt som har med Dark Elves att göra. 😅

Har ni någon drömcasting?
 
Hoho, Modesty Blaise. Klart en ungdomsidol! :love: Jag visste faktiskt inte att det fanns filmer, och nu ska jag absolut låta bli att söka också.

Den första är en total katastrof... den andra bättre men den hade ingen direkt budget så de kunde inte göra så mycket.

Jag antar att du läst böckerna?
 
En annan av mina favoritbokserier som jag tycker är som Gjord för TVunderhållning är ju Jim Butchers The Dresden Files, men även där har man försökt och misslyckats så fatalt att det knappast händer igen.
Den är lättsam, spännande, urban och superskön.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp