Vilken choklad är bäst?

Vilken choklad är godast?


  • Antal omröstningsdeltagare
    162

Magiana

Trådstartare
Jag tycker utbudet av choklad i butikerna är ganska ensidig och tänkte fråga allvetande Buke om vilken choklad som är bäst för att se om utbudet matchar efterfrågan eller om tillverkarna missat något.
 
Jag kan bara hålla med @TeamLundVer och kan faktiskt inte kryssa i något av alternativen ovan - jag tycker att alla är goda (och bäst), men upplever väl kanske att vit choklad är något som inte finns i så stor variation/kan vara knepigt att få tag på.
 
Jag äter inte jättemycket choklad egentligen. Gillar det mest i bakverk. Eller tillsammans med marsipan, som i marsipanbröd. Jättemörk choklad gillar jag dock inte. Det är bara beskt.
 
Mörk under 70% :d :love:

Mjölkchoklad har jag i princip slutat äta,men finns det inget annat så slinker det också ner :angel: dock inte "ren", det är bara sliskigt :wtf:. Vit choklad går inte alls :nailbiting: men mörk över 70% kan vara gott att knapra på till kaffet :d
 
Jag fick väl rösta på mörk över 70% men sen är jag rätt kräsen där också. Den bästa är Anthon Bergs 72% det finns andra som är helt okej. Mjölkchoklad är dock det enda som hjälper vid mens men det är ser jag mer som medicin än något annat ;)
 
Då var det visst som jag trodde. Det är den sötsliskiga bebischokladen som folk vill ha. Mörk choklad på 70% eller mer saknas tydligen efterfrågan på så det är alltså därför det knappt finns ett utbud värt namnet vad gäller den chokladen. Ska jag ha mörk choklad måste jag köpa en hel chokladkaka och det är långt ifrån alltid jag vill ha så mycket. Jag saknar att kunna köpa en liten bit, så som det är möjligt att göra om man vill ha sötsliskig choklad. Visst kan jag köpa en hel chokladkaka, men då är problemet att jag trycker in hela ganska omgående. Det vill jag inte men jag saknar tyvärr självbehärskning.
 
Mina favoriter finns (ibland) hos L**l. Mörk choklad med chokladmousse och pistage, eller mörk med ingefära. Fast den sistnämnda har jag inte sett på länge.
 
Jag som inte är särskilt förtjust i choklad väljer vit på förstaplats, sedan mörk under 70%.. men nästan alltid i kombination med något annat. Som mint, marsipan eller frukt. Mjölkchoklad lockar i princip bara när jag är sjuk på något sätt. XD
 
Jag vill mest ha choklad med massor av olika saker i... ren choklad lockar sällan. Bäst är choklad med mint, gärna mörk choklad, men det är helt ok med nötter, bär eller annat också.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem...
2
Svar
26
· Visningar
1 241
Senast: Halcyon
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 326
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 775
Senast: Buzzter
·
  • Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
1 929
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp