Bukefalos 28 år!

Vilken choklad är bäst?

Vilken choklad är godast?


  • Antal omröstningsdeltagare
    162
Jag äter allt som liknar choklad. Krisar det kan jag tom stå ut med blockchoklad. :nailbiting:

Får jag välja så antingen ren choklad eller med nötter/mandel/russin/apelsinkrisp beroende på humör.

Saknar Marabous choklad med crisp som de hade för hundra år sedan. :love:

Precis som jag saknar brejk. Typiskt att det jag gillar utgår. :arghh:
 
Jag gillar mjölkchoklad, både "ren" choklad och chokladkakor med massa annat gott. Frukt och mandel är en såndär smygfavorit, köper den inte ofta men varje gång jag gör det njutet jag rejält!

Inslag av bara nötter, salt, lite krämlighet (inte kola!), kakbitar är också trevligt.

På senare tid har jag börjat uppskatta <70% choklad också, karamell och havssalt samt rostade hasselnötter är mina favoriter. Ännu mörkare choklad går an, men det är verkligen ingen favorit.
 
Då var det visst som jag trodde. Det är den sötsliskiga bebischokladen som folk vill ha. Mörk choklad på 70% eller mer saknas tydligen efterfrågan på så det är alltså därför det knappt finns ett utbud värt namnet vad gäller den chokladen. Ska jag ha mörk choklad måste jag köpa en hel chokladkaka och det är långt ifrån alltid jag vill ha så mycket. Jag saknar att kunna köpa en liten bit, så som det är möjligt att göra om man vill ha sötsliskig choklad. Visst kan jag köpa en hel chokladkaka, men då är problemet att jag trycker in hela ganska omgående. Det vill jag inte men jag saknar tyvärr självbehärskning.
Knappt finns ett utbud? Det finns ju hur mycket som helst.
 
Jag vill ha den mörka chokladen, 70% eller över. Upptäckte dygnet innan Svärdsjö att brukshotellet i Högbo har en alldeles utmärkt buffé av desserter...där choklad i småbitar av god kvalitet ingår. *mums*. O med det menar jag att där kan du hitta små bitar av choklad som är gott när man bara är "lite" sugen. ;)
 
Precis som jag saknar brejk. Typiskt att det jag gillar utgår. :arghh:

Brejk var typ det absolut bästa som fanns, så fantastiskt gott. Hittade en i affären för ett par år sedan, lyckan var enorm! Enda tills jag kom hem och såg att den gick ut för hur många år sen som helst, den måste ha hittats bortglömd i något hörn på lagret alltså :arghh:
 
Knappt finns ett utbud? Det finns ju hur mycket som helst.
Var då? Var hittar jag chokladbitar som är minst 70% och inte större än en twix/snickers/Bounty? Nellie dellies finns väl på vissa ställen men det är inte riktigt det jag är ute efter alla gånger.

Jag har verkligen letat överallt efter sådan choklad men inte hittat det.
 
Var då? Var hittar jag chokladbitar som är minst 70% och inte större än en twix/snickers/Bounty? Nellie dellies finns väl på vissa ställen men det är inte riktigt det jag är ute efter alla gånger.

Jag har verkligen letat överallt efter sådan choklad men inte hittat det.
Har sett sånna marabou premium 70% i bitar som är typ 3x5 cm stora, vissa icabutiker, småkiosker osv så det finns, men kan tyvärr inte hjälpa dig med vart du kan hitta :o
 
Var då? Var hittar jag chokladbitar som är minst 70% och inte större än en twix/snickers/Bounty? Nellie dellies finns väl på vissa ställen men det är inte riktigt det jag är ute efter alla gånger.

Jag har verkligen letat överallt efter sådan choklad men inte hittat det.
Jaha, jag fattade inte att det inte dög med kakor. Där är ju utbudet jättestort.

På min Ica finns en massa mörk fairtrade osv, de brukar finnas i mindre kakor.
 
@Lady_S har helt rätt Lindt Excellence Madagascar är helt underbar god! :love: Inte sötsliskig, men inte heller för kraftig utan helt perfekt! :up:
Sen är jag inte helt nöjd med röstningsalternativen @Magiana :p Vissa tillfällen är vit choklad väldigt bra, tex om man gör en gino. Vissa mjölkchoklad sorter fungerar utmärkt som "kaka till kaffet" så som salta mandlar osv. Vid mens är mjölkchoklad den bästa medicinen precis som @Shaggy säger :p:D Men mörkt choklad runt 70% är helt klart det som är värt att kallas choklad, men det finns även en hel del som verkligen inte är goda :cautious: Jag ät petig helt enkelt! :D
 
Mjölkchoklad med någon form av saltlakrits. Jag sörjer över att Fazer plockade bort sin choklad med hackad lakritsdragé, Fazer har bäst mjölkchoklad men nu brukar det bli Marabou Black.

Annars äter jag inte så mycket choklad. Star Bars(jordnötssmör :love: ) gick det åt en del innan de OCKSÅ försvann.
 
Mjölkchoklad med någon form av saltlakrits. Jag sörjer över att Fazer plockade bort sin choklad med hackad lakritsdragé, Fazer har bäst mjölkchoklad men nu brukar det bli Marabou Black.

Annars äter jag inte så mycket choklad. Star Bars(jordnötssmör :love: ) gick det åt en del innan de OCKSÅ försvann.
Gillar du inte Fazers salmiakki då?
 
Äter typ alla sorters choklad. varierar vad jag är sugen på.
Tycker då inte det är något fel på utbudet heller.
 
Michel Cluizels Plantation-choklad :d :love: de är totalt värda pengarna och kalorierna. De finns i småbitar, carréer :up:

Sedan finns ju alltid Amedei.... :love: :love:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem...
2
Svar
26
· Visningar
1 355
Senast: Halcyon
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 131
Senast: Therese1988
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 811
Senast: Buzzter
·
  • Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
1 972
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp