Bukefalos 28 år!

Vilken choklad är bäst?

Vilken choklad är godast?


  • Antal omröstningsdeltagare
    162
Brejk var typ det absolut bästa som fanns, så fantastiskt gott. Hittade en i affären för ett par år sedan, lyckan var enorm! Enda tills jag kom hem och såg att den gick ut för hur många år sen som helst, den måste ha hittats bortglömd i något hörn på lagret alltså :arghh:

Nä fy! Det är tom värre än att bara gå och sukta.
 
Jag gillade också brejk. Googlade på den och den finns att beställa på mathem. Beställer man tillräckligt många så kanske man kan komma upp i frakt! Så man har ett lager att ta av som jag inte alls skulle kalla av varje dag.:angel::bump::banana::d

What!!!! :eek: Då måste jag börja handla där. :angel:
 
Det är ju just det. Stora kakor finns det gott om men jag vill ju inte alltid trycka i mig så mycket så därför har jag velat ha mindre bitar. Jag har ju ingen självdisciplin och kan inte bara ta lite av en kaka. Tyvärr har jag inte hittat portionsbitar någonstans.
Men du vet väl att fördelen med mörk choklad är att det räcker med en ruta, sedan är man nöjd?

(En av samtidens stora lögner, om du frågar mig).
 
Åh jag ville välja två alternativ i pollen, gillar både mjölkchoklad och mjölkchoklad som är lite "mörkare". Godaste mjölkchokladen enligt mig är Fazer, minns inte vad den fina mjölkchokladen hette som vi provade på en chokladprovning, den va ruggigt god, tror den var i still med Fazer fast lite bättre. :)
 
Kinder maxi är den godaste chokladen följt av malteser och sedan mörk choklad med pistachnötter i och sedan marabou med fudge i och efter det anton bergs marsipanchoklad....... hihi :D
 
Hade svårt att välja mellan alternativen, men om jag varit tvungen att välja ett alternativ och sedan bara äta den sortens chokad för resten av livet så hade jag valt mörk <70 %.

MEN. Riktigt mörk choklad som dessert ihop med ett glas vin är ju absolut inte något jag vill vara utan... Likväl kan jag då och då (mycket mer sällan än ovanstående dock) få riktiga cravings efter slisksöt Marabou mjölkchoklad. Tror jag förstår vad du menar med bebischoklad @Magiana :p Det är ju två helt olika upplevelser att äta en riktigt god mörk choklad med hög kakaohalt och att äta mjölkchoklad. Ena är ren njutning i små portioner, det andra är rent godissug. ;) Vit choklad är ju däremot inte värd att ens få använda termen "choklad" i namnet enligt mig... :wtf:
 
Ska jag ha mörk choklad måste jag köpa en hel chokladkaka och det är långt ifrån alltid jag vill ha så mycket. Jag saknar att kunna köpa en liten bit, så som det är möjligt att göra om man vill ha sötsliskig choklad. Visst kan jag köpa en hel chokladkaka, men då är problemet att jag trycker in hela ganska omgående. Det vill jag inte men jag saknar tyvärr självbehärskning.
Måste du verkligen det?

T.ex. apoteken har väl haft små chokladbitar för nån tia. Flera andra affärer också. Men inte i snabbköpen.
De hittas oftast inte bland godiset utan i små ställ vid kassan.
 
Jag vet inte om jag egentligen kan välja vilket alternativ jag föredrar?

Jag älskar choklad i alla former. Men - för mig är det totalt olika saker. Mörk choklad är just det. Marabou-varianter är det.

Vill jag ha ren lite bitter chokladsmak vill jag ha mörk choklad. Vill jag ha något supersött och mjukt köper jag en Pigalle. Vill jag ha något kallt köper jag en kula chokladglass. Avkommans chokladkyckling är bara :d :love: :d
Belgisk fet choklad rullade i kakopuder är att dö för. Ibland.
 
Det är ju just det. Stora kakor finns det gott om men jag vill ju inte alltid trycka i mig så mycket så därför har jag velat ha mindre bitar. Jag har ju ingen självdisciplin och kan inte bara ta lite av en kaka. Tyvärr har jag inte hittat portionsbitar någonstans.

Packa om den stora kakan i små portionsbitar inslagna i små paket av någonting och förvara dem på något svåråtkomligt ställe. Då krävs inte lika mycket självdisciplin för att låta bli, eftersom hindret blir större.
 
In your dreams.

Det ÄR en fungerande metod. Särskilt parat med mitt dåliga minne för var jag lagt saker. Förra veckan hittade jag undanlagt mögligt godis från 2009 (även om man vid det laget kan fundera på definitionen "fungerande").

Man kan ju lägga dem på så långt avstånd från där man brukar befinna sig att man i alla fall blir kalorineutral om man hämtar en ruta åt gången....
 
Det ÄR en fungerande metod. Särskilt parat med mitt dåliga minne för var jag lagt saker. Förra veckan hittade jag undanlagt mögligt godis från 2009 (även om man vid det laget kan fundera på definitionen "fungerande").

Man kan ju lägga dem på så långt avstånd från där man brukar befinna sig att man i alla fall blir kalorineutral om man hämtar en ruta åt gången....
Hm jag får nog lägga dem på vinden då.... längst ner i en låda som står längst in och längst ner i en stapel av lådor :p
Nej jag har inga problem med mitt chokladbehov :nailbiting:
 
Choklad under 70% är inte choklad. Punkt.

98%-ig choklad var dock bortom min förmåga att äta som en chokladbit, och samtidigt njuta. Däremot fungerade den ypperligt att riva med rivjärn över kvalitetsvaniljglass.
 
Vanlig mjölkchoklad i vanliga fall.
70% har för besk smak. Men riktigt fin 70% kan vara god. Men då är det inte sån man köper i livsmedelsbutiken utan i chokladbutik. Där man om jag minns rätt inte tagit bort kakaofettet och ersatt det med annat fett. Var på chokladprovning för flera år sedan, då märkte man verkligen skillnader på olika choklader. :D När man fick smaka på en Marabou mjölkchoklad i slutet, kändes den inte alls lika god som vanligt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem...
2
Svar
26
· Visningar
1 397
Senast: Halcyon
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 269
Senast: Therese1988
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: Buzzter
·
  • Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
1 981
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp