Vilken (eller vilka) hårfärg ska jag ha?

purity_666

Trådstartare
Jag har tråkblont, typ råttfärgat mellan/mörkblond hår ner till axlarna ungefär. Så jag tänkte hotta upp det med roliga slingor i underhåret. Tänkte ganska breda slingor. Färgerna jag funderar på är:

1277-177-0001.jpg
1277-177-0004.jpg
1277-177-0002.jpg

Jag vet inte vilken färg jag vill ha. Ska man blanda? Kan man ha såna slingor när man snart är 40 :nailbiting:
Det är toning, sitter typ 15 tvättar och jag tänkte inte bleka först. Vill bara att något ska hända helt enkelt.
 
Klart du kan ha sådana slingor!
Har dock inte testat det märket! Man får liksom en burk directions för 70kr ist (och många fler färgval). Jag hade satsat på rosa eller lila dock, tror det blir snyggare än blått när det färgar ur!

Rosa hår inspo: (Även om du bara ska ha slingor)
QAttOoHoxiUwLPxVF36gRQVoUn7mVCwb_wT7nrW2Bqm2f1Ve8PCVH-5vpZpKpmpRhS3U9TthlzzkY96JKWIGc55foI1O4iVDp8lRVGd6q0UBy5r8WVyXvkBxYiHiMbbU_IUBuy7J65tkjNRAtggigiUhYwkKs1pNCbg2l8Xlg8ZzlFzF-akoGCwOdxey0H9jhxsIWMcrdZQkvoEu9xXge4YeortD8sdjl_vLQiD9zgp0Fy0AOfdnJmvXW7J53J5O7gpdVeliXzOJC0u6NNCmspaMvOYKOEyyZ3dtwCOL9A4Dh4LM2tQOtYgaC0ZdptH_2b6EMnTT45tLbgD55BMLXWCbUoAPp-qZbnMVdevpvnlmdCKhsEbwTOfEY66Jzdx2wMLFmZSdoeKiq7Kb9mObtGIJPEXddtb9eDhIvpEAuBO0_hLD0q9H8g4yKZQcdqYkYcit-0FLUKPSbecPnKQL9ewlzkMIBu4YHtpZWBbJq3pAGuqQ0ZUXm3h0aJVYWup6G7rCyWlmZSN377GojjNwT6CxjvmMKFaTIGyAqfzhGv_XzWNUqK3XqWWPOjFUqfJp0SDN=w724-h965-no
 
Klart du kan ha sådana slingor!
Har dock inte testat det märket! Man får liksom en burk directions för 70kr ist (och många fler färgval). Jag hade satsat på rosa eller lila dock, tror det blir snyggare än blått när det färgar ur!

Rosa hår inspo: (Även om du bara ska ha slingor)

Jag vill slippa bleka håret och med de färgerna brukar man behöva bleka för att få bra resultat. Så tänkte testa de här och se om det funkar.
 
Jag har tråkblont, typ råttfärgat mellan/mörkblond hår ner till axlarna ungefär. Så jag tänkte hotta upp det med roliga slingor i underhåret. Tänkte ganska breda slingor. Färgerna jag funderar på är:

1277-177-0001.jpg
1277-177-0004.jpg
1277-177-0002.jpg

Jag vet inte vilken färg jag vill ha. Ska man blanda? Kan man ha såna slingor när man snart är 40 :nailbiting:
Det är toning, sitter typ 15 tvättar och jag tänkte inte bleka först. Vill bara att något ska hända helt enkelt.
Jag tror blått blir snyggt mot naturblont (landsvägsfärgat, som lin frisör kallar min färg. ..) hår.
 
Jag vill slippa bleka håret och med de färgerna brukar man behöva bleka för att få bra resultat. Så tänkte testa de här och se om det funkar.
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att man måste bleka med alla färger om man vill att de ska "poppa" Man kan lägga directions direkt på blont hår med men med något sämre resultat (jag bleker inte utväxten var färgning t.ex.)
Funderade på att testa den du tänkte använda men kände att den var lite dyr tyvärr. Oavsett, kör hårt!
 
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att man måste bleka med alla färger om man vill att de ska "poppa" Man kan lägga directions direkt på blont hår med men med något sämre resultat (jag bleker inte utväxten var färgning t.ex.)
Funderade på att testa den du tänkte använda men kände att den var lite dyr tyvärr. Oavsett, kör hårt!
Ja jag får vara beredd på att inte få det där superskrikiga. Jag har testat ha i directions i ickeblekt hår och tyckte inte den fäste alls. Sen tycker jag den har en tendens att färga av sig. Men kanske bara är mitt hår
 
Jag har tråkblont, typ råttfärgat mellan/mörkblond hår ner till axlarna ungefär. Så jag tänkte hotta upp det med roliga slingor i underhåret. Tänkte ganska breda slingor. Färgerna jag funderar på är:

1277-177-0001.jpg
1277-177-0004.jpg
1277-177-0002.jpg

Jag vet inte vilken färg jag vill ha. Ska man blanda? Kan man ha såna slingor när man snart är 40 :nailbiting:
Det är toning, sitter typ 15 tvättar och jag tänkte inte bleka först. Vill bara att något ska hända helt enkelt.

SJÄLVKLART kan du ha de färgerna även om du nästan är 40! :):up:
Men jag tror inte att det blir så snyggt med "neon-färger" i råttfärgat hår, det gör sig bättre i riktig blont eller svart hår. Och så är det nog ganska svårt att få färgerna så "knalliga" om du inte bleker först. Men OM du skulle få för dig att bli superblond, så blir det supersnyggt att bara färga topparna med någon av dessa färger och sedan föna topparna utåt. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
560
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Senast: Rie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp