Vilken hundras kan passa oss?

Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Var det på Wikipedia kanske? Minns inte riktigt har läst på många olika sidor. :p
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Fast vi har tänkt oss en mer "gullig" hund än t ex whippet eller vinthund.

Naturigtvis tar han inte ut en liten valp och springer med, utan en hund som vi tränat upp konditionen på innan. Funderar mest över om det går att träna t ex Shih Tzu att orka med en löprunda. :) Läste att de iaf har en unik lungkapacitet som gör att den nästintill outtröttlig på promender.

Finns det nån annan ras som passar bra in på våra kriterier, som är gullig ;) och med lite lägre ben? :rofl:

Tibetansk terrier? Vet inte om de kanske kan vara lite vassa? Sött utseende har de i alla fall.
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Ja, dom var söta. Kanske aningen för stor.

Hur är en chihuahua eg?
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Var det på Wikipedia kanske? Minns inte riktigt har läst på många olika sidor. :p

Du får nog vara lite källkritisk, någon "unik lungkapacitet" har jag aldrig hört om men vem vet :D. Har du kollat på rasföreningen? Där finns ju massa info och uppfödare att titta på!
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Haha...ja, det är klart man får vara. Jag litar inte på allt som står där precis, men påståendet var lite intressant.

Såna där dvärgspetsar är ju grymt söta. Är dom skälliga? Kan de tänkas orka med en löptur? :p:rofl:
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Haha...ja, det är klart man får vara. Jag litar inte på allt som står där precis, men påståendet var lite intressant.

Såna där dvärgspetsar är ju grymt söta. Är dom skälliga? Kan de tänkas orka med en löptur? :p:rofl:

Spetsar är generellt sett skälliga, ja. Det är förstås delvis en träningssak, men de brukar ha lätt till skall.
En pälsad kinesisk nakenhund då? De kan dock vara rätt reserverade mot främlingar.
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Bichon Havanais!

Även den en långhårig hund som går att klippa ner om man inte är intresserad av att ställa ut.

Min hängde med ut på ridturer när jag var medryttare, skritt och trav var inga problem alls!

P1000392.jpg


Och en liten valpbild också :D

P1010311-2.jpg
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Spetsar är generellt sett skälliga, ja. Det är förstås delvis en träningssak, men de brukar ha lätt till skall.
En pälsad kinesisk nakenhund då? De kan dock vara rätt reserverade mot främlingar.

Är den dom som kallas Powderpuff?
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Såna där dvärgspetsar är ju grymt söta. Är dom skälliga? Kan de tänkas orka med en löptur? :p:rofl:

Skälliga, ja. Självklart handlar det om fostring men det är ju såklart mkt mer arbete att få "skällpli" på en ras som har lätt till skall, än en som inte har det.
Hårar gör spetsar, väääldigt mkt tycker iaf jag. Kanske finns det ett undantag, men jag har inte träffat nåt.
Orka med joggingtur, ja det gör dom. Iaf den dvärgspets jag känner, han följer även med på ridturer bara han får stanna och pissa i sin egen takt :p
 
Sv: Vilken hundras kan passa oss?

Fast vi har tänkt oss en mer "gullig" hund än t ex whippet eller vinthund.

Naturigtvis tar han inte ut en liten valp och springer med, utan en hund som vi tränat upp konditionen på innan. Funderar mest över om det går att träna t ex Shih Tzu att orka med en löprunda. :) Läste att de iaf har en unik lungkapacitet som gör att den nästintill outtröttlig på promender.

Finns det nån annan ras som passar bra in på våra kriterier, som är gullig ;) och med lite lägre ben? :rofl:

Ah, fast gulligare än en vinthund kan det väl knappast bli? :love: Har i sig haft greyhound tidigare så jag är fast i det träsket, men numera har vi en italiensk vinthund och prata om gosig och gullig - en äkta myspropp som helst kelar hela tiden. Förutom när hon är alert och busig :D Passar väl in i dina önskemål, om nu inte en aversion mot kroppsformen sätter stopp ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 850
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 345
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 440
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp