Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En shiba!Han vill helst inte ha husdjur men katt är ok. Så en katt som är väldigt självständig (dvs inte stör honom) och som är lite svårflörtad är hans typ av katt. Medan min är det motsatta. Men såklart vill jag inte ha de galnaste som typ bengaler. Lite sömn vill jag få
.
De raser som verkar passa in bäst just nu är Burma, corater och russian blue. Utseendemässigt faller de två sista mig mer i smaken men samtidigt är personlighet det viktigaste.
Skulle vilja veta om det är någon mer ras jag missat![]()
Russian blue är allmänt lite mer reserverade och mer en ligga bredvid katt.
Tack för info!Och har en helt annan pälstyp än korat och burma, om det är relevant här?
Aktivitetsnivån är relativt lika, upplever ryssarna som lite mer egensinniga och korat/burma som mer roade av "tillsammanslekar" och social stimulans.
De ryssar jag känner är hos fd ryssuppfödare kanske ska tilläggas, det kan ju vara annorlunda på både gott och ont i ett sällskapshem.
Jag är kattmänniska, men om jag ska skaffa hund som pensionär så står shiba högst på listan. Galet söta och jag gillar personlighetenEn shiba!![]()