Vilken strykkappa på vilket ben??

Innan har jag oxå (som nog de flesta här) fått lära mig att sista spännet (= i detta fall flärpen) ska spännas bakåt.

MEN jag fick mig en tankeställare då vi hade en "diskussion" om detta i stallet för ett tag sen, det va en kompis till mig som satte på de skydden tvärtom, dvs kardborre bakåt o flärp framåt. Jag hade inte en tanke på att det blir tryck över senan (o man vrider ju hela senan!) när man spänner kardborren framåt som jag tidigare gjort.

Nu spänner jag alltså kardborre bakåt o flärp framåt, o så MÅSTE det bara va!! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 504
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 602
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 465
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp