Alla hästmänniskor kanske har hört talas om Strömsholm. Dom hade fritidsledarutbildning under många år. Gissa vart dom personerna skulle arbeta? Sen har vi Sveriges alla naturbruksskolor. Med internat där bland andra jag haft min arbetsplats sedan 2021. Där finns det personal på em /kvällar med ansvar för elevernas fritid. Men jag antar att i
@Mabuse värld så är elever som läser inriktningar som häst, trädgård, skog, lant, djursjukvård, hundsport, naturturism med mera någon form av vrålsupande ligister? Vi utbildar framtidens entreprenörer i dom gröna näringarna. Och innan det så så jobbade jag med att coacha i första hand gymnasielever med egna arrangemang som modevisningar, konstutställningar, spelkonvent, livespelningar - det ungdomar ville göra. Samtidigt som jag tillsammans med många fritidsledarkollegor såg till att högstadieelever kunde tryggt gå på allt detta då det var drogfria tillställningar. Det blir ju lite fånigt att rabbla upp mitt cv. Men. Jag jobbade några år som ledare på Sommarbarnsbyråns lovläger. Vet ni vad? Många av barnen var DIPLOMATBARN. Tänk va världen är full av möjligheter. Vad jag vill förstärka är synen på att personer som jobbar aktivt med att ALLA ungdomar ska ha en trygg fritid inte alltid är en person som springer omkring i träningsoverall i utanförskapsområden och delar ut pingisrack.