Ja, när jag googlade visade det sig att det fanns fritidsgårdar för tonåringar i min kommun, med ungefär sån verksamhet du beskriver. Däremot, eftersom de ligger separat från skolorna, så finns de inte med i vardagslivet för alla på det sätt som fritids för yngre barn gör. Även om man inte gick på skolans fritids på lågstadiet, så kunde de ju inte undgå någon elev på skolan att de fanns.
Säkert har barnen fått info på något sätt i skolan om att fritids finns, men det har varit rätt diskret information. Samma på gymnasiet. Så de som jobbar där kommer ju inte ha koll på alla ungdomar.
Jag tänker att det är kanske inte jättekonstigt om alla artonåring inte i första hand är fokuserade på att hitta fritids. Jättebra att verksamheten finns, såklart, och skapar forum som t ex HBTQ-klubb eller kreativ verkstad för den som vill, men det är väl också en ålder där många börjar pröva sina vingar och hitta på egna grejor, utan hjälp av anställda vuxna. Ju äldre vi blir, ju mindre blir det väl att alla göra samma, utan man hittar sina egna sammanhang och aktiviteter som man trivs med.