Vilket ord beskriver dig bäst i din yrkesroll?

Kan du beskriva dig själv i din yrkesroll med ett enda ord? Eller möjligen två?
Är du en ledare? Säljare? Arbetsmyra? Eller vad är du?

En person jag jobbade med tidigare kallade mig för "hjälpare" och jag insåg då att det stämmer väldigt bra. Jag har tagit med mig det till nästa yrke också, dvs det stämmer väldigt bra även i jag jobbar med idag.
Uppfinnare.

Mvh,
Lady_S
 
Hm jag tror ordet skulle vara pragmatisk. Det fick jag höra av en kollega, att jag är en pragmatisk kvinna. Jag känner att det stämmer väldigt bra på mej även om jag fick googla ordet först 😂
 
Arg? 😅 Min chef förklarade vårt nya kommunikationssystem med att här ska allt du är arg över synas 😁 Det blev ganska exakt så och saker och ting har redan börjat ordna upp sig (och folk gå in i väggen tyvärr 🙃).

Annars är jag den där hopplösa jäveln som kollegorna alltid tvingar att gå på rast för "jag ska bara". När chefen tom tycker att mitt mål med detta året (att arbeta mindre på jobbet) var ett alldeles utmärkt mål så antar jag att överpresterande bäst beskriver mig. Vilket väl är det som leder till arg. Försöker rätta till det så gott jag kan.
 
Mentor.
Jag verkar alltid bli den där som alla frågar om hjälp, och som oftast vet svaret. Den som får träna alla newbies och som många ventilerar med. Antar att jag upplevs som icke hotfull. 😅 På gott och på ont.
 
Analytiker. Oavsett yrkesroll är jag den som analyserar, i princip allt (även mina egna tankar innan jag uttalar dem).
 
Jag skulle nog säga balanserad.
Efter att ha gått in i väggen en gång (inte pga jobbet, utan andra saker till största delen, men iallafall) har jag blivit mer mañana liksom på jobbet, på ett bra sätt tycker jag.
 
Problemlösaren.

Jag är den folk går till när problem uppstår. Jag kan inte skitmycket om något men jag kan tillräckligt om allt. Jag löser det på något sätt.

Lite så är det för mig också, ganska lite av det jag gjort de senaste åren har varit sådant universitetsstudierna förberedde mig för. Men vill en så går det :D
 
Socialt på jobbet: uppslagsverket. Det brukar inte ta länge innan jag är den som folk kommer med frågor till, om allt möjligt. Det kan vara hur man gör något i ett program till hur det egentligen är ställt med klimatet. Jag försöker alltid anpassa svaret till frågarens nivå, och visar hellre än berättar många ord om det.

Arbetsmässigt på jobbet, om jobbet är sådant: produktivt vanedjur. Jag gillar att få saker gjorda ordentligt och snabbt. Jag upprättar effektiva flöden så att jag kan producera hög kvantitet och kvalitet även på dagar jag mår sämre.

Ur arbetsledarens perspektiv: ??? (märkligt högt producerande samtidigt som höga behov av pauser/omväxling och dessutom besvärligt fackligt engagerad 😅.)
 
Har fått höra "Lojal" av andra, bland annat min nuvarande chef. Det stämmer nog rätt bra.

Själv skulle jag nog säga effektiv och ansvarstagande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 889
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 096
Senast: __sofia__
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 794
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp