Vilket ord ger dig rysningar ?

Pilot

Trådstartare
I engelsk språkliga länder är ordet "moist" något som verkar ge obehag.
Har du något ord som ger dig associationer i liknelse med naglar på en griffeltavla?
 
Mys, mysa. Det kryper i mej av äckel. Vet dock inte varför
Det slog mig nu nä jag läste ditt inlägg att jag vet många "här" som verkar ha svårt för - is. Mellis, föris osv. 🤷‍♀️

Jag har inga problem med "mys", jag tycker mysfredag är ett ganska bra ord tex.
Men får uppstötningar när jag tänker på trådar på familjeforumet som hade benämningar som "myspinne".
(:yuck:)
 
Åh svårt! Jag stör mig nog generellt ganska mycket på folks språkbruk 🙈 Ogillar starkt när vuxna män/kvinnor refererar till sin partner/sitt kärleksintresse som "pojke/pojk" eller "flicka". Ger mig rysningar! Kvinnor gör nog detta oftare faktiskt, män är väl mer rädda att få peddo-stämpel.

Sen kan jag tycka att ord som "vårtgård" etc är fullständigt vidriga, men det är jag nog knappast ensam om? Tack och lov är det ju sällan man hör någon ta såna ord i sin mun.
 

Liknande trådar

Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 789
Senast: mamman
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 629
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp