Vilket parti har bäst djurskyddspolitik?

Som sagt, helt ogenomtänkt, okunnigt och detta område används för att locka kvinnor. Vad är väl inskränkt aborträtt om vi kan få djurpoliser, ett rimligt byte eller hur?

Nu glömde du bort alla andra fördelar man får på köpet:
* Gamla nynazister i maktpositioner
* En förstärkt nationalism som exkluderar dem som inte är svenskar a la SDs definitioner
* Rasism och främlingsfientlighet som främsta drivkraft för politiska reformer
* Utträde ur EU (vilket är enormt bra för ett exportberoende land och för utvecklingen av världen)
* Nedlagd forskning gällande jämställdhet
* Ta bort alla mänskliga rättigheter för de svagaste i samhället
* Etablerande av Sverigecenter och kulturlotsar för att tvinga på folk det SD vill ha
* Låt inga familjer få återförenas genom skärpta krav på anhöriginvandring
* Prioritera att jaga de allra svagaste medmänniskorna ut ur landet framför att bekämpa allvarlig brottslighet
* Förhindra företag i Sverige att utvecklas genom att erbjuda jobb åt kompetens som inte finns här.
* Ändra asyllagstiftningen att bara gälla ariska grannar (och därmed bidde det noll)
* Hyra in fängelser i andra länder för att förvara utländska medborgare (som England gjorde med Australien).
* Avskaffa alla extra möjligheter som införts för invandrare och flyktingar att få sitt första jobb.
* Stödj kulturell planering av bostadsområden så att svensk kultur bibehålls
* Avveckla biståndet till Palestina
* Bidra generöst till återvandring för att slippa icke-svenskar som grannar i våra bostadsområden
* Bekämpa tiggarna som är allra svagast.
* Stärka SVENSKT friluftsliv, sånt där som passar SD i smaken. Inte friluftsliv generellt, vi kan ju såklart inte stödja IS-läger och terrorskolor i det fria. (för det är vad friluftsliv utanför Norden betyder så det så)

Direkt ur valplattformen.

Många godbitar. Inklusive djurpoliser!!!
 
I riktigt äckligt grova fall borde maxstraffet iallafall ligga på 3-4 år, minst.

Och vad tänker du att det ska ge för resultat? Det är ju knappast så att en person idag tänker att "Nä, men om jag skulle ta och vanvårda mina djur lite idag? Det ger ju ändå bara två års fängelse. Fast hade det varit tre, nä då skulle jag nog ge dem både mat och vatten".

Det är lätt att stå och hojta om strängare straff. Men vad ska vi göra när det visar sig inte fungera? Höja straffen ännu mer? Och sen igen och igen...
 
Men skjut mig! ”Jag röstar på nazismpartiet för de har bra djurpolitik”

Det finns liksom inget mer att tillägga. För mig gäller det bara att andas och försöka motarbeta varje tanke som dyker upp och innefattar begränsad rösträtt för korkade människor. Att samtidigt stå upp för demokrati är svårt. Det känns verkligen som att vi lever i en utopi och i början på civilisationens nedgång.

Jag menar, hur kan man tänka så sinnessjukt??? Utan att förstå det själv?
 
Men skjut mig! ”Jag röstar på nazismpartiet för de har bra djurpolitik”

Det finns liksom inget mer att tillägga. För mig gäller det bara att andas och försöka motarbeta varje tanke som dyker upp och innefattar begränsad rösträtt för korkade människor. Att samtidigt stå upp för demokrati är svårt. Det känns verkligen som att vi lever i en utopi och i början på civilisationens nedgång.

Jag menar, hur kan man tänka så sinnessjukt??? Utan att förstå det själv?

Eller nä. Det kan ju ingen. Ett hittepåkonto där man utgår ifrån att vi som gillar hästar är beredda att rösta på ett nazistiskt parti för att de lovar bra djurskydd. Som sagt, sinnessjuk tanke.
 
Måste ju ändå ge SDsvansen en eloge för att de tror att de kan komma in på ett forum som är känt för smarta, ifrågasättande människor som värnar om människovärdigt och få människor att omvända sig på grund av deras djurakyddsfrågor....

Jisses. SD och dess svans sjönk just till en, om möjligt, ännu lägre nivå.
 
Jag är mer inne på Lpo. Visst delar jag inte allt i deras partiprogram, men så är det i många av de partier som finns idag.
Hade inte hört talas om dem men de verkar ha många bra punkter. Tyvärr är nog en röst på dem bortkastad för de lär inte ha en chans att komma in i riksdagen. Sen är ett bra partiprogram bara ett första steg, det krävs en organisation bakom som klarar och har viljan att driva frågorna också för att partiprogrammet skall ha någon mening.
 
Så lustigt att jag nu ser flera delningar på fb hur sd vill ha hårdare straff för just djurplågeri. Med bild på en supersöt kattunge med bedjande ögon..

De enda som delat är ....(någon tidigare i tråden nosade på det spåret) kvinnor.
 
Vad är det som vi ska kolla på när det gäller Singapore? Har de bättre djurskydd menar du?

De har väl i princip inga djur? Eftersom de dessutom importerar merparten av sin mat från Kina och Malaysia så ska nog inte just Singapore användas som exempel. https://www.worldatlas.com/articles/singapore-laws-to-know-before-you-get-there.html

http://www.ava.gov.sg/explore-by-sections/food/singapore-food-supply/the-food-we-eat

Fö, intressant att TS börjar med att jag funderar på att rösta på SD eller KD för att sedan gå över till att skriva om hur 'vi' i SD vill det ena och det andra, ffa vad gäller brott och straff. Hmmm.... Man vet alltid att det börjar närma sig val när troll från en viss politisk inriktning blir medlemmar och startar en viss sorts trådar.
 
Hade inte hört talas om dem men de verkar ha många bra punkter. Tyvärr är nog en röst på dem bortkastad för de lär inte ha en chans att komma in i riksdagen. Sen är ett bra partiprogram bara ett första steg, det krävs en organisation bakom som klarar och har viljan att driva frågorna också för att partiprogrammet skall ha någon mening.

Allt har sin tid :) Jag värnar om landsbygden vilket jag känner Centerpartiet tappat...
 
De har väl i princip inga djur? Eftersom de dessutom importerar merparten av sin mat från Kina och Malaysia så ska nog inte just Singapore användas som exempel. https://www.worldatlas.com/articles/singapore-laws-to-know-before-you-get-there.html

http://www.ava.gov.sg/explore-by-sections/food/singapore-food-supply/the-food-we-eat

Fö, intressant att TS börjar med att jag funderar på att rösta på SD eller KD för att sedan gå över till att skriva om hur 'vi' i SD vill det ena och det andra, ffa vad gäller brott och straff. Hmmm.... Man vet alltid att det börjar närma sig val när troll från en viss politisk inriktning blir medlemmar och startar en viss sorts trådar.
Nu tror jag visserligen också att det är någon som redan bestämt sig för att rösta på SD och/eller vill att fler ska göra det men personen säger aldrig "vi i SD" utan det är ett allmänt vi som i människor i samhället.
 
Fö, intressant att TS börjar med att jag funderar på att rösta på SD eller KD för att sedan gå över till att skriva om hur 'vi' i SD vill det ena och det andra, ffa vad gäller brott och straff. Hmmm.... Man vet alltid att det börjar närma sig val när troll från en viss politisk inriktning blir medlemmar och startar en viss sorts trådar.
Jag har tänkt på samma sak. TS fundering på att rösta på SD verkar efter något inlägg väldigt snabbt ha övergått i att vara oerhört säker på saken. Den begravda hunden är inte ens måttligt övertäckt.
 
Finns det ärligt något annat politiskt parti i Sverige som trollar lika mycket som SD med svans? Jag ser inte S, M, C, V eller KD skapa det ena trollkontot efter det andra på diverse forum och sociala media. Det är som man inte har förtroende för den politik man för (förutom i ett avseende möjligtvis) utan ängsligt måste framhäva hur hemska alla andra är.
https://www.naturskyddsforeningen.s...jd_ribba_i_miljopolitiken_partienkat_2018.pdf

Den här var intressant tycker jag, i kapitel tre går de igenom de olika partiernas miljöpolitik.

Mycket intressant, inte bara hur miljövänliga SD är naturligtvis :angel: men också de andra partiernas ståndpunkt. Konstaterar att det är ett område jag har delade meningar om i en hel del med mitt parti.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 095
Senast: Mabuse
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 217
Senast: Klara
·
Övr. Barn I den utbrutna tråden på allmänt om 20-åringen som sköts ihjäl av polis här om dagen berör ett av spåren i diskussionen leksaksvapen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 985
Senast: pollex
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 819
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp