Jag måste säga att det skaver i mig hur du svarar en användare som inte är odelat positiv till din senaste bok. Jag hoppas att du inte är medveten om den skillnad du gjorde i ditt svar. Men oavsett så kommer ytterligare feedback här.Självklart är det roligare när någon tycker om det man skriver än när de inte gör det. Samtidigt kan man ju aldrig skriva så att det passar alla. I den här boken är det en speciell historia jag vill berätta, där finns det inga quick fix att ta till. Det kommer att ta tid för Lovisa. Sedan är det medvetet att jag inte vill ha huvudperson som den som löser problemet/fångar skurken (). Det finns så många sådana redan.
Jag älskar Los inläsning. Hon hittar precis den ton jag vill ha.
I de flesta andra svar svarar du med citat, här gör du inte det. I de flesta andra svar svarar du med ett tack för svar (på olika sätt såklart), här gör du inte det. I stället läser jag (in kanske, men så tolkar jag texten) ett försvar och argumentation för dina val.
För mig framstår detta som nedtryckande tekniker, den som har en avvikande åsikt bör inte skriva för det är inte uppskattat. En form av härskarteknik om man vill hårddra det.
I min arbetsvärld är all feedback välkommen och något jag tackar för. Jag behöver inte hålla med om den, men den ger mig ytterligare ett perspektiv på hur jag uppfattas. Självklart kan jag, och vill jag, inte göra alla nöjda, men även de onöjda kan tillföra något till min och arbetets utveckling.
Ett "tack för din feedback, jag ska fundera på hur och om jag kan ta till mig något av det" tänker jag är ett bättre svar.