Hur går det för er alla?
Här går det bra! Jag tror att vi har fått en ganska enkel bebis, utan något att jämföra med dock. Men det är mycket enklare och roligare än jag trodde vilket är väldigt skönt. Peppar peppar så sover hon fantastiskt bra på nätterna vilket jag tror gör mycket för min ork. Var orolig innan hur jag skulle hantera sömnbristen men den är än så länge inte ett problem över huvudtaget. Hoppas det fortsätter så länge! På dagarna har hon varit lite gnällig i nån vecka nu dock, säkert något utvecklingssprång. Hon sover liksom bara korta stunder och blir sen såklart trött och gnällig så nu försöker vi förekomma lite mer och har gått tillbaka lite till att hon får sova på någon av oss på dagarna, då går det bättre

amningen funkar också toppen nu efter att ha gjort ont i två månader så det är fantastiskt skönt.
Sen tänker jag varje dag på det här med syskon

jag har tänkt hela graviditeten och hela tiden sen dess att jag tror att ett barn är vad jag vill ha, av flera anledningar. Det tilltalar mig liksom att ha ett barn att lägga all tid, pengar och utrymme på. Men nu tänker jag ändå på syskon för hennes skull. Hon har två äldre syskon på pappans sida som inte bor med oss på heltid och de är så pass mycket äldre att de mer kommer vara som typ farbröder för henne. Hon kommer med allra största sannolikhet inte heller få några kusiner. Jag tänker därmed att hon kommer bli ensam

jag tycker inte att man ska skaffa barn/fler barn för någon annans skull än sin egen och att man verkligen ska vilja men jag kan ändå inte tänka bort detta perspektiv. Och sen i nästa stund tänker jag att herregud hon är inte ens tre månader du har lång tid på dig att bestämma dig. Många tankar åt alla håll helt enkelt.
Hur tänker ni?