Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -18/19

Segt just nu tycker jag... Vecka 20 (19+0) idag, en dryg vecka till RUL. Dagarna är rätt händelselösa, jag känner mig lite nedstämd. Blir förhoppningsvis bättre efter ultraljudet. Känner bebis nästan dagligen, men fortfarande så diffust att jag inte med säkerhet kan säga att det är bebis. Trodde nog inte att det skulle vara så diffust med andra barnet, men jag har ju moderkakan i framkant vilket säkert kan förklara.
 
Segt just nu tycker jag... Vecka 20 (19+0) idag, en dryg vecka till RUL. Dagarna är rätt händelselösa, jag känner mig lite nedstämd. Blir förhoppningsvis bättre efter ultraljudet. Känner bebis nästan dagligen, men fortfarande så diffust att jag inte med säkerhet kan säga att det är bebis. Trodde nog inte att det skulle vara så diffust med andra barnet, men jag har ju moderkakan i framkant vilket säkert kan förklara.

Tycker att det går så fort :nailbiting:
19+2 för mig och tycker nyss det var v 8. Känner också av bebis varje dag, hela tiden känns det som, verkar som om han aldrig sover. Det både syns och känns tydligt från utsidan. Det är så mysigt och har saknat det :love:
Moderkakan ligger bak och högt, precis som med dottern.
 
Segt just nu tycker jag... Vecka 20 (19+0) idag, en dryg vecka till RUL. Dagarna är rätt händelselösa, jag känner mig lite nedstämd. Blir förhoppningsvis bättre efter ultraljudet. Känner bebis nästan dagligen, men fortfarande så diffust att jag inte med säkerhet kan säga att det är bebis. Trodde nog inte att det skulle vara så diffust med andra barnet, men jag har ju moderkakan i framkant vilket säkert kan förklara.
Såg de på senaste ultraljudet hur moderkakan ligger eller hur vet man det?
 
Såg de på senaste ultraljudet hur moderkakan ligger eller hur vet man det?
Ja den infon fick jag på KUB. Det är nog inte alltid de nämner det dock, om allt är som det ska och den inte ligger "i vägen". Men att den ligger i fram brukar fördröja att man känner bebis, därför brukar de nog nämna det.
 
Tycker att det går så fort :nailbiting:
19+2 för mig och tycker nyss det var v 8. Känner också av bebis varje dag, hela tiden känns det som, verkar som om han aldrig sover. Det både syns och känns tydligt från utsidan. Det är så mysigt och har saknat det :love:
Moderkakan ligger bak och högt, precis som med dottern.
Jag kan hålla med om att graviditetsveckorna går fort, mer livet som gravid som känns segt. Mår fortfarande illa, kan inte alls njuta av min semester som jag hade velat. Men i morse kände jag faktiskt flera tydliga buffar från lillebryster, åh som jag längtat!
 
UL idag, allt såg bra ut :). Tjockismagen har gått tillbaka ganska mkt, antar att det är för att jag är mindre svullen nu. Det i kombination med noll graviditetssymtom, ingen viktuppgång (gnäller INTE över det, bara 3-4 månader sen jag var nere i normalvikt efter storebror som nu är snart 14 månader) och inga kännbara fosterrörelser än gör att jag känner mig väldigt ogravid för dagen. Det var dock inga som helst tvivel om den saken, fullt ös därinne :up:.
På morgonen före morgonkissen syns det också tydligt, en tjusig liten limpa mellan blygdbenet och naveln.

Beklagar @Spirea :(! Känner mig väldigt ensam i februari nu, borde väl vara nån mer på hela buke som ska ha då...
 
Över halvvägs nu!
Idag fick jag tid för läkarbesök gällande mitt löfte om nytt snitt. Det känns skönt att de ordnar det så tidigt så jag helt kan släppa det sen.

Har börjat jobba igen. Känns skumt att det kanske Bara blir 3 månaders jobb innan man går hem. Jag jobbar inom vården och fick hem 4,5 vecka innan förra gången. Då var jag trött!
 
Halvvägs idag då :banana: RUL på måndag och 2 veckor kvar av semestern. Man får försöka fokusera på det positiva när kroppen är skit :grin: Illamående och huvudvärk + galna sammandragningar. Ska bli skönt med barnmorskebesök nästa vecka och kolla av att allt är okej, för kroppen känns som en påse skit :turd:

Screenshot_20180816-071807.png
 
RUL avklarat och allt såg fint ut :love: Jag blev möjligtvis lite besviken på att det inte var en lika enorm upplevelse som med dottern, då grät jag och var helt överväldigad. Nu drog jag en lättnadens suck när jag såg hjärtat slå och sen kändes det inte så mycket mer, även om det såklart är häftigt att se den och hur mycket undersökningar de kan göra och så.

Vi tog inte reda på kön, men hon höll på väldigt länge och mätte lårbenet och jag kunde inte undgå att titta... Jag tror på flicka, men kan ju såklart inte vara säker.

Hur mår ni andra?
 
RUL avklarat och allt såg fint ut :love: Jag blev möjligtvis lite besviken på att det inte var en lika enorm upplevelse som med dottern, då grät jag och var helt överväldigad. Nu drog jag en lättnadens suck när jag såg hjärtat slå och sen kändes det inte så mycket mer, även om det såklart är häftigt att se den och hur mycket undersökningar de kan göra och så.

Vi tog inte reda på kön, men hon höll på väldigt länge och mätte lårbenet och jag kunde inte undgå att titta... Jag tror på flicka, men kan ju såklart inte vara säker.

Hur mår ni andra?

Så skönt!!
Jag har en dotter sedan tidigare och en pojke nu, vet man bara vart man ska kika så ser man väldigt tydlig skillnad :D

Jag tror att jag har en del sammandragningar på em. Hade ingenting med dottern förens v 37-38 och då var det rätt rejält när jag fick för fort eller sprang. Men nu kommer det mer spontant. Tror iaf att det är sammandragningar. Gör inte direkt ont men är obehagligt och jag blir lite illamående. Chefen frågade idag hur jag tänker kring hur länge jag ska jobba och om vi ska ansöka om graviditetspenning. Det skulle innebära att jag bara skulle jobba i 2 mån till O_o
Hur länge tänker ni jobba? Om allt går bra dvs.

Har börjat klippa ut bebiskläder att sy nu :love:
 
Så skönt!!
Jag har en dotter sedan tidigare och en pojke nu, vet man bara vart man ska kika så ser man väldigt tydlig skillnad :D

Jag tror att jag har en del sammandragningar på em. Hade ingenting med dottern förens v 37-38 och då var det rätt rejält när jag fick för fort eller sprang. Men nu kommer det mer spontant. Tror iaf att det är sammandragningar. Gör inte direkt ont men är obehagligt och jag blir lite illamående. Chefen frågade idag hur jag tänker kring hur länge jag ska jobba och om vi ska ansöka om graviditetspenning. Det skulle innebära att jag bara skulle jobba i 2 mån till O_o
Hur länge tänker ni jobba? Om allt går bra dvs.

Har börjat klippa ut bebiskläder att sy nu :love:

Ja, alltså, jag vet vad jag såg :D Vågar bara inte säga något 100 procentigt. Och maken blev lite besviken när jag sa det, tror jag, så jag låtsas inte om något inför honom mer. Alltså inte besviken på en flicka, utan att jag sa att jag såg. Vi ville ju inte kolla kön :p

Jag har mängder med sammandragningar, rätt jobbigt för de begränsar mig mer än vad jag skulle önska. Ska till barnmorskan i morrn, får höra vad hon säger.

Jag börjar plugga nu efter semestern så jag hoppas hinna klart med första terminen innan bebis kommer, känns dock lite tveksamt eftersom bebis är beräknad innan terminens slut och man vet ju aldrig hur mycket man kommer orka. Något jag behöver ta tag i nu är att berätta för min arbetsgivare att jag är gravid :nailbiting: Har aldrig haft besvär med sådant innan men nu börjar jag ju på en ny avdelning 3/9 och får studera med lön. De kommer säkert ta det bra, en det känns inte jätteroligt.
 
Mysigt att sy kläder @viadukt :love: Jag längtar efter att börja plocka fram klädlådor och sortera, men känns tidigt än. Ska försöka måla om kommande bebisrummet så har vi ett fräscht rum att lägga in allt i sen.
 
Har börjat sortera kläder och gjort i ordning en byrå till det :love: Byrån och spegeln har min mammas farfar (tror jag det var)gjort själv, finns en liten stol till också. Nallen har gått i arv i flera generationer så den är jättegammal. Stjärnorna fick mina pojkar en varsin, men de tyckte de var för stora för dem nu och att bebis kunde få dem :DBebisen i händerna fick jag av mamma när stora var liten.
 

Bifogade filer

  • 20180812_145800.jpg
    20180812_145800.jpg
    171,4 KB · Visningar: 39

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 418
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 949
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 596
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp