Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Fy,din stackare! :(

I natt har vi sovit helt sanslöst länge! :bump: Nattade vid 22-tiden,sen vaknade han vid 04 första gången och åt lite,somnade om och vaknade vid 07,åt lite,sen låg han och jollrade lite,jag var supernöjd över den långa sömnen jag fått,så jag gick upp och borstade tänderna och gjorde mig klar för att kliva upp för dagen,när jag kommer in i sovrummet igen så har han SOMNAT! Då la jag mig igen också,sen sov vi till 10.30! :eek::p:bump::banana:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

underbart va? :laugh: Så är Melissas vanliga sovschema, jag kan verkligen inte klaga, är väldigt utvilad varje dag.

Ska jag klaga över något så är det att M börjat bli gnälligare och vill amma väldigt ofta, brösten hinner inte med att fyllas upp mellan måltiderna, så hon blir jätte ledsen. inann har hon ammat var 3-4 timme och nu helt plötsligt varannan timme, antar att det är i en period just nu och att mjölkproduktionen kommer igång. Men på natten är det fortfarande max 1 gång. :grin:

Hae även velat att M kunde börja sova i sin egna säng, får väldigt ont i kroppen att ligga i nästan samma ställning hela natten.. och just nu när jag måste gå upp varje natt o kolla till hästen som ska föla när som helst är det svårt att inte väcka henne.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Skönt för dig!

A la in en amning vid 23 igår, han brukar äta vid 19-20 och sedan nångång mellan 3-5. Jag ligger i ett varmt bad sedan flera timmar och försöker få bort stockningen. Det är det mest trasiga bröstet, så att ta A till hjälp är inget alternativ. Jag pumpar lite då och då tills det inte kommer mer, då lägger jag mig i värmen och väntar en stund. Jag har behövt fylla på varmvatten tre gånger...:angel:

Mjölken jag pumpar ut på stockningsbröstet är alldeles gul/grön, kan det vara så när man har stockning. A är inte speciellt intresserad av den "färgade" mjölken heller..?
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Men stackare!! Hoppas det ordnar sig snart med stockning och feber!! :eek:

KL

Var precis på föräldragruppen och nu var vi tre mammor med varsin tjej i 3-4 månadersåldern. De andra mammorna verkade supertrevliga, den ena hade också häst och föreslog direkt att vi ska ta en promenad någon dag! :) så himla kul :)

Tänk va livet kan ändra sig fort, igår började jag tokgråta när sambon kom hem pga en väldigt jobbig dag med Ellie, sen var kvällen riktigt jobbig med massor med kolikskrik. Nu helt plötsligt är lilltjejen på topphumör, fantastiskt väder ute och man träffar trevligt folk :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Jag brukar utan problem kunna dra ur ca 130 ml ur det minst producerande bröstet (som stockningen sitter i). Idag har jag som mest fått ur 60 ml! Jag pumpar ju ofta och bröstet har blivit stenhårt så mjölken finns ju där, men det kommer inget. Jätteirriterande. Imorgon blir det ett samtal med amningsmottagningen igen. Antagligen så är det väl nån infektion i det bröstet, odlingarna tog de från andra bröstet... Liksom, mjölkstockning har jag haft, men det här måste vara nåt annat! :crazy:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Du tror inte att det kan vara en bröstböld. Det var ett repotage i Vi föräldrar (läste på BVC senast vi var där) enligt tjejen i artikel gjorde det sjuk ont och de hade fått punkterat bröstet och de hade kommit en massa var efter det hade hon fått antibiotika och då hade det läkt. Inte nog med att du hade e n jobbig graviditet, jobbigt när amningen strular också. Jag skickaer ett gäng styrkekramar.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

*kl*

Sprängfylld högertutte... ser inte äkta ut någonstans när den är stenhård och står spikrakt ut från kroppen. Gör ont när den är så full så kan inte somna, och vill inte väcka lillan heller för att få henne att äta. Tyvärr så har ju min kropp satt in en spärr ;) utan bebis, ingen mjölk. Så kan varken pumpa ut med pump, eller få ut med fingrarna, om inte jag har bebis i famnen :D

Praktiskt, då jag inte läcker när jag är borta från Freja, men ack så besvärligt vid tillfällen som nu... :angel:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vi är hemkomna från andra träffen på BVC med babymassage nu. :) Alvin skötte sig utmärkt och tyckte det var riktigt mysigt idag, men nu är han för trött för att äta och för hungrig för att sova. Ska försöka få i honom lite mer mat (jag försökte innan jag la ner honom i vagnen, men han vill inte sova...), sen hoppas jag att han slocknar och sover någon timme i alla fall!

Vi var på babymassage igår, helt otroligt! Tio st 2-3 mån bebisar låg tysta/jollrade under tiden. Viktor var hur nöjd som helst.

Skönt för dig!

A la in en amning vid 23 igår, han brukar äta vid 19-20 och sedan nångång mellan 3-5. Jag ligger i ett varmt bad sedan flera timmar och försöker få bort stockningen. Det är det mest trasiga bröstet, så att ta A till hjälp är inget alternativ. Jag pumpar lite då och då tills det inte kommer mer, då lägger jag mig i värmen och väntar en stund. Jag har behövt fylla på varmvatten tre gånger...:angel:

Mjölken jag pumpar ut på stockningsbröstet är alldeles gul/grön, kan det vara så när man har stockning. A är inte speciellt intresserad av den "färgade" mjölken heller..?

Jag svarar ju som vanligt på dina bröstbekymmer, men det känns som att jag har hunnit få en del erfarenhet efter dessa månader med alla möjliga problem :p Jag har ju haft infekterade bröst, bakterier i mjölk och sår. Och min bröstmjölk var aldrig missfärgad! Hade nog ringt amningsmottagningen igen om jag var du. Förresten så hade jag min FÖRSTA bröst-smärtfria dag igår sen Viktor föddes :banana: Helt sjukt, tur man inte visste vad som väntade när det begav sig. Det som till sist läkte min svamp var att smörja bröstvårtorna med Cortimyk (fotsvampsalva med kortison). Provade det efter tips från amningsmott. Nu har jag äntligen fått tummarna loss och beställt en BH från Glammom, ska vi se om man kan känna sig lite het igen ;)

Var precis på föräldragruppen och nu var vi tre mammor med varsin tjej i 3-4 månadersåldern. De andra mammorna verkade supertrevliga, den ena hade också häst och föreslog direkt att vi ska ta en promenad någon dag! :) så himla kul :)

Tänk va livet kan ändra sig fort, igår började jag tokgråta när sambon kom hem pga en väldigt jobbig dag med Ellie, sen var kvällen riktigt jobbig med massor med kolikskrik. Nu helt plötsligt är lilltjejen på topphumör, fantastiskt väder ute och man träffar trevligt folk :)

Visst är det roligt att träffa andra mammor och bebisar! Vi var på BVC igår, och nu har vi startat en gemensam Facebookgrupp så att vi ska kunna styra upp träffar :) Skickar en hög med pepp och kramar så att du fixar lite kolikskrik till innan det går över :love:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Jag funderade på det igår, om det kunde vara bröstböld. I natt gjorde A ett bra jobb och fick bort det mesta! :banana: Jag har lite knölar kvar (typ som att jag haft en bygel-BH som tryckt vilket jag inte har). I och med att det blev bättre i natt så tror jag inte på bröstböld. :)

Jag har dock rediga sår på bröstet nu, men det gjorde inte ont i bröstvårtan när han åt... Febern har lugnat ner sig lite också, bara 39 grader nu utan alvedon, igår var jag uppe över 40 ett tag (med alvedon).

Escade: Jag har ringt amningsmottagningen och väntar på att de ska ringa upp. Bröstet som de tog prover från är så gott som läkt, men det andra är det ingen skillnad på alls, mer än att det är en stockning på det också nu! :crazy:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

trazel, jag lider med dig och dina stackars bröst, hoppas verkligen att du snart kommer ut på andra sidan eländet!

Härligt med alla olika rapporter om lyxiga nätter! :) Var beställer man dem? :p Jag var såå trött igår och gick och la mig vid åtta för att få sova ikapp lite. F hade sitt första uppvak 20.37... och sedan typ 6-7 till innan han bestämde sig för att det var morgon vid 5.10. Efter tjugo minuter gav jag upp och skickade upp honom och sambon, men innan jag somnat om vaknade storebror också och så var det dag... Men nu är storebror i alla fall på förskolan, jag har promenerat med F i sjalen och nu sover han kvar där medan jag sitter på en bänk utanför porten och njuter av solen. Lite uppiggande, i alla fall...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Oj, jag lägger mig som regel (19-20) när sambon lägger storebror. :p Ibland har jag TVn på en stund, men jag brukar somna ifrån den. ;) Ingen vuxentid här inte! Idagsläget så känns sömnen viktigare än någon vuxentid. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Jag brukar lägga mig runt 21, hellre tidigare än senare, och det fungerar helt okej så länge det inte blir vakenperioder på natten eller flera extra tidiga morgnar i sträck. De där ynka timmarna mellan i allra bästa fall 19, men vanligen 19.30-20 när båda barnen sover i sängen och 21 försvinner tokfort tycker jag, och är typ den enda tiden på vardagarna som jag har chansen att prata med sambon och vara helt "barnlös". Därför kändes det surt att offra det utan att få sova något extra alls.

(Brukar du få sova mellan 19-20 och 3-5? Det låter toklyxigt! :p)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Haha, vi har en storebror som inte sover hela nätter, han brukar vakna någon gång runt 00, men det tar sambon.

Alvin är en lyxbebis ;)

Tilläggas att jag har ett ganska stort sömnbehov och mitt "natthumör" inte alls är det bästa.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vi har också ett barn var om natten, men storebror sover i regel åtminstone till något som man med en god portion vilja kan kalla "morgon". Jag skulle gärna byta med sambon för en natt, eller flera :p

Det där med sömnbehov är lurigt, tycker jag. Innan jag fick barn sov jag gärna i alla fall 8,5 h/natt, och naturligtvis utan uppvak. Nu fungerar en natt med typ 3 + 2,5 + 2 timmars sömn helt okej... Och att få sova 5-6 timmar i sträck är en fantastisk upplevelse :p. Fast det som sabbar en natt allra mest för mig måste jag ändå säga är när bebisen inte somnar om av maten. Då är mitt natthumör också uselt...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Har A sovit bra på natten innan han äter så brukar det ta någon timme att få honom att somna om. I natt åt han vid 3:45, sen somnade han inte om förrän 5:15. 5:40 vaknade storebror... :cool:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Fast i natt åt han faktiskt vid 00 också. Han äter inte alls lika mycket när han får flaskan, så han behövde nog lite extra. :)

Nu håller jag på att förbereda mentalt för att amma på onda bröstet när han vaknar, det måste tömmas ordentligt och det lyckas jag inte med med pumpen...

Amningsmottagningen har inte ringt upp än så det lär ju inte bli något besök hos dem idag... :(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Bjuder på lite Melli bus :heart

7586_10151439715163163_1820626305_n.jpg


17783_10151439713418163_1185925186_n.jpg


Har köpt en bebis nagelklippare till Melissa för att hon har så fruktansvärt hårda naglar, en fil funkar inte och dom växer som 17, får klippa 1 gång i veckan, när bara 1 finger var kvar så rycker hon till och jag råkar nypa henne lite i skinet, mitt stakars älskade barn... det kom massa blod och jag kände mig såå elak! :cry::( Men som tur va så slutade hon gråta så fort jag tog upp henne, men snacka om dålig samvete! :o
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sötunge! :laugh:

Du kommer ha dåligt samvete fler gånger, för betydligt värre saker och hon kommer nog inte få men för livet av ett klipp i fingret. ;) Jag klipper As naglar med nagelsax, sen måste de filas på kanterna för det blir så vassa "hörn" så han river sig i ansiktet.


*fortsätter på samma knapp*

Här jobbar sig feber ner i alla fall efter ytterligare en amning, så skönt! Jag känner mig nästan pigg nu, tempen visade 38,1 bara :banana: Fast vila ska jag ändå, jag vill inte bli sådär febrig igen. Det var ju hemskt!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vet ni?! Jag blev helt chockad i morse när jag ställde mig på vågen för första gången på ganska länge. Jag kan meddela att jag nu ligger 8 kg under min vikt vid inskrivningen. Bara något kilo till, sen är jag ju framme vid min trivselvikt! :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 278
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 478
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
80 197
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
90 878
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp