Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Suck..

Blir så trött på mig själv...

Tvättade lakan i ena maskinen, satte den på 60 grader. La in alla Frejas kläder med färg i andra maskinen, och satte den på 60 grader..... f-n i helv-te. Hoppas de inte krympt allt för mycket! Grät floder nu när jag upptäckte det och drog i kläderna lite extra, och hängde upp dem istället för att tumla. Hur kan jag vara så urbota dum?

:(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Det brukar inte märkas jättemycket på bomullstyger om de går i 60 grader bara en gång. :) Håller tummarna för det!


Här har febern på två timmar stigit med två grader så nu ligger jag runt 40 igen. Kul nästan jämt! :(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Det är villervalla-kläderna jag oroar mig mest för, men de såg helt okej ut, drog lite extra i dom. Så har jag tur så klarar jag mig :D *mest rädd för min mors ilska om jag förstört dom fina kläderna*
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

De kanske blir lite sneda i sömmarna, och lite mer noppiga, men jag tror inte de krymper jättemycket. :) Hur gick det?


*fortsätter på samma knapp*

Vaknar till ytterligare en dag med feber! Jag börjar ju kunna det här vid det här laget. :grin: Men idag ska jag få hjälp i alla fall! Jag hoppas att de tittar (obs, BARA tittar - inte klämmer, det gör svinont) och konstaterar att det är inflammerat och skriver ut antibiotika. Mot såret pratade BM om någon salva när jag sa att jag ville att det skulle finnas en riktigt bra anledning till en ny dos med Fluconazol (för det var det enda hon tjatade om, min högsta prio var ju då stockningen)...

Jag hoppas på att få träffa någon av de två jag träffat förut och inte henne jag pratade med igår, hon kändes så nonchalant. :(
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Det går nog bra! Jag är jätteofta tvungen att köra Ellies kläder i 60 grader oavsett vad det står på tvättlappen. Fläckar efter ehumm... översvämning i blöjan vägrar ju försvinna annars :o :angel:

KL

Gah vi hade en riktigt jobbig kolikkväll igår igen :( jag har numera lärt mig en hel del specialtekniker att bära henne som KAN lindra litegrann, men igår kväll hjälpte ingenting, hon bara skrek och skrek och skrek och spände hela kroppen :cry: jag trodde jag blivit rätt härdad vid det här laget men igår högg det i mitt stackars lilla mammahjärta igen :cry: Kan inte den där jäkla koliken ge med sig nån gång?? :cry:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Visst är det roligt att träffa andra mammor och bebisar! Vi var på BVC igår, och nu har vi startat en gemensam Facebookgrupp så att vi ska kunna styra upp träffar :) Skickar en hög med pepp och kramar så att du fixar lite kolikskrik till innan det går över :love:

Tack för peppkramarna!!! :love: det behövs efter den hemska kvällen igår...

Det är superkul, smart med en facebookgrupp!! Kul att ni gillade babymassagen förresten, det ska Ellie och jag testa nästa vecka :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Usch vad jobbigt att du ska ha såna problem med brösten. Vet bara hur ont det gör när de är riktigt fullproppade, så kan inte föreställa mig den smärtan du har om du har en infektion i dem.

Ang kläderna så klarade sig alla kläderna, förutom villervalla plaggen (3 stycken), de krympte en aningens i ärmarna... som tur är så är de 56, så jag hoppas ju inte behöva ha den storleken alltförlänge till. Men min lilltjej är ju liten så vem vet :angel: Bvc om 45 minuter, lättare ångest... vill inte dit, låta min tjej få sprutor och bli ledsen - och framförallt, jag är så hemskt orolig över att hon inte går upp som hon ska.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Har en glad och väldigt pratglad bebis brevid mig i babygymet! Det är med händer och fingrar i munnen är tydligen väldigt gott och intressant, snabbt kommer jag med nappen.. men den spottar hon omdelbart ut och in med handen ist! :grin:

Imorgon kommer min ny häst... :D ska bli väldigt kul, är blandade känslor, både lite nervös eftersom det är så länge sen jag hade en "rid" häst hemma och allt som det innebär... samtidigt som de ska bli kul och skönt att äntligen får göra det man älskar igen!

Samtidigt har jag sprungit upp och ner hela natten med ca 2h mellanrum och ut för att titta till mitt sto som igår kväll började visa teken på fölning... har ännu inte blivit något föl men imorse hade hon rejälla vaxproppar, så då är det nära! :love:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Usch vad jag lider med dig/er! :cry:

Jag har haft turen att få en bebis som knappt skriker alls,och när han gör det så slutar han direkt om han får mat/napp/man tar upp honom. Kan inte tänka mig hur otroligt jobbigt det måste vara med kolikbebis. :( Du måste vara så stark som klarar det. Önskar dock jag kunde göra något så ni slapp det där nu,men du får tänka att varje koliknatt är en koliknatt närmare slutet. Massa kramar och styrka till dig!

I dag ska Milton på babymassage för första gången. Är igentligen träff två,men vi missade första pga veterinärtid. Vi kommer även missa sista,men 3 gånger hinner vi vara med på iallafall. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Fråga om de inte kan ta odling på din mjölk, det gjorde de ju på mig. Den djupa smärtan försvann efter antibiotikan. Är det svamp så köp Cortimyk på Apoteket och smörj bröstvårtorna med. Hoppas du får bra hjälp idag!!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Usch, jag lider med er!! Hoppas veckorna går fort för er nu så att Ellie slipper magont sen.
Ja, det är kul att ha kontakt med några andra föräldralediga i närheten nu när man börjar ta sig ut lite mer :) här tvättas bebiskläderna ofta i 60 grader, kan dock tipsa om TaBort spray till de där gula intorkade fläckarna!

KL

Vi har varit på babysim idag. Anmälde mig igår och kursen började i morse, snabba ryck :D det gick jättebra!!! Så himla roligt :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Kul med hästen!

Varit hos bvc :) 58,2 cm lång och 4650 gram - så vikten har stannat av lite. Fick ett extrabesök om 2 veckor.

Och så var det vaccinering.. inga tårar där, men en ruskigt förbannad Freja :angel: . Oj vad arg hon blev! Men skönt att det är gjort nu.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Stackars er och stackars Ellie. Jag hoppas att hon slipper sin kolik snart! Det är så hemskt när ens småttingar har ont!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vi ska ta spruta nu på onsdag. Usch känns lite jobbigt i mammahjärtat men det måste ju göras så det är bara att bita i hop.
Westernsuzie, fy vad jobbigt, hoppas det går över snart. Vi har inte kolik men ofta en skrikperiod på kvällen då hon är trött, men att komma till ro och sova då är minsann inte lätt. Det som gör det extra jobbigt är att det sammanfaller med att storebror ska nattas, sambon jobbar 5 av 7 kvällar, så det är jag som får ta det. Några gånger har jag lyckats lura henne så hon somnat samtidigt som storebror annars är det bara när jag går och lägger mig som hon somnar, men jag har ingen lusta att somna vid 20.00 varje kväll. Vi samsover alla i samma säng. Hon sover bra på nätterna 1-2 uppvak för amning som nästan sker i sömnen då jag liggammar henne. På dagarna är hon annars pigg och glad och somnar av sig själv i vagnen eller sängen. Hon gillar att ligga på en filt (gärna naken) och sprattla så snart kommer hon säkert att lyckas vända på sig.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Jag läste några av dina tidigare inlägg och jag skickar lite styrka till dig, kämpa på med allt nu när du är ensam hemma med bebis. Jag som tycker det är jobbigt med en sambo som jobbar mycket får lite perspektiv på saker och ting :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Hej!

Livet som 4-barns mamma är minst sagt intensivt. Har inte så mycket tid över till datorn.

Cornelis växer alldeles för fort tycker jag. Har strl 68 på kläder. På 3-månaders kontrollen vägde han 6850 g och var 64 cm lång.
Han vänder sig från mage till rygg och tvärtom och är väldigt stadig i nacken.
Han är nästan alltid glad och ler mot alla som pratar med honom.
Den 19:e ska vi till bvc igen, på 4-månaders kontroll.
Smakportioner väntar vi nog med till 5-6 månader.
Vaccinet väntar vi med till nästa vår tror jag. Och då blir det nog bara stelkramp.

Ammar fortfarande väldigt oregelbundet. Har ingen aning om hur många ggr/dygn. Han sover bredvid mig och jag minns aldrig om jag ammat mycket eller lite på natten. Men jag tycker att det funkar bra. Han håller ingen vaken på nätterna.

482247_10151560298251703_2076569601_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vad roligt med en rapport från dig! :) Förstår att det är mycket med fyra barn, speciellt med tanke på att yngsta lillebror är så pass liten. Jag är tacksam att det inte är tätare mellan F och storebror ungefär varje dag ;)

*kl*
På tal om klädstorlekar... Med storebror hoppade vi över varannan storlek efter 56, för att öka användningstiderna för kläderna. Vi tyckte att det fungerade bra eftersom det faktiskt inte skiljer så mycket mellan storlekarna - när t ex 68 börjar bli lite kort sitter 80 förvisso inte som ett smäck, men är inte heller löjligt stort. Och det är där vi är med F nu... Han kan fortfarande ha de flesta av sina 68: or, men också storebrors bodys och pyjamaser i 80 :eek: (fast de är ju tvättade en del så de har ju säkert krympt en del jämfört med när de var helt nya). Bara det att vi nästan inte har några bodys i stl 80, för när storebror hade den storleken började han gå och sedan dess har han använt tröjor istället...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Glömde: supersöt bild på Cornelis! :love:


Glömde 2: Gah, nya smileys! :crazy:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Och det är där vi är med F nu... Han kan fortfarande ha de flesta av sina 68: or, men också storebrors bodys och pyjamaser i 80 :eek:

Haha, oj :p min F har ju 56-62 i klädstorlek nu, har räknat med att ha 68 i sommar. Så, ja, jag verkar inte vara helt fel ute.

Instämmer i att smileysarna är söta :love:

Och Mustasukka; vilken goding! Jättefin kille du har!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sådär, 2,5 timmar på amningsmottagningen är nu avklarade! :eek:

Lite blandade åsikter om dagens besök. De gjorde nya odlingar för bakterier, både på såren och mjölken, mest för att jag propsade på det när de inte ville skriva ut antibiotika på en gång :angel: Fick i alla fall ytterligare en kur Fluconazol utskrivet, för en vecka till. Vi får se om jag bestämmer mig för att ta dem, det spelade ingen roll om jag väntar ett par dagar med att ta dem. Under tiden ska vi prova med koksaltomslag i tio minuter, fyra gånger om dagen. Ipren på det för feber och inflammationen i bröstet.

BM (och hennes kollega) var ganska övertygade om att det handlade om inflammation och inte infektion så det inte behövdes antibiotika. Vi får väl se vad odlingarna visar.

Jag är för övrigt för första gången på fyra dagar feberfri, så jag hoppas att de kanske har rätt ändå och det är påväg att vända nu. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 278
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 478
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
80 197
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
90 878
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp