Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2019/2020

Tolv dagar innan mig då!
Vi fick tiden för snitt vecka 39+0
Spännande med så tätt inpå bf.. tanken har slagit mig att kanske be att få skjuta på det någon dag extra för att öka chansen att det startar av sig själv och ha bebis mer redo.
Mannen skakar bara på huvet och ber mig släppa det nu när vi har en plan som jag känner mig lugn i...

Ja, här är standard eg 3-7 dagar innan BF. Jag ringde ju och bad om ”så nära BF som möjligt” och syftade ju då egentligen inom det spannet de rekommenderade (dvs 3 dagar innan 😂). De svarade bara att jag kan vara lugn, de lägger alltid planerade snitt för förstföderskor så nära BF som möjligt. Sen när jag fick datumet insåg jag att de verkligen måste tagit mig vid orden, eftersom de liksom frångick sina egna rutiner 🙈 Men jag orkar inte ringa tillbaka och vara besvärlig nu, nu får det bli såhär - de var ju på nåt sätt vänliga och följde min önskan liksom, även om det blev lite närmare än vad jag eg önskade.

Främsta anledningen till att jag ville ha det nära, är att vårt BF blev tillbakaflyttat några dagar efter första ultraljudet men jag tror inte det datumet riktigt stämmer. Går man på ultraljudets beräkning för BF så skulle det innebära att befruktning skett flera dagar innan jag och sambon ens haft sex 😁 Men räknar man från min sista mensdag och från när min ägglossning var så ska BF eg vara som tidigast 13-14 januari (fram till 16 januari beroende på hur man räknar). Så jag försöker vila i att hon nog är lite yngre än vad de tänker. Och jag vill verkligen inte att de plockar ut henne för tidigt.
 
Nu har jag jobbat min sista jobbdag på kanske 8-9 månader 😱 Jag står mina kollegor väldigt nära och trivs överlag fint på jobbet, så det var lite ledsamt att packa ihop hela sitt rum och avsluta allting. Men nu börjar nåt nytt istället!
 
Ja, här är standard eg 3-7 dagar innan BF. Jag ringde ju och bad om ”så nära BF som möjligt” och syftade ju då egentligen inom det spannet de rekommenderade (dvs 3 dagar innan 😂). De svarade bara att jag kan vara lugn, de lägger alltid planerade snitt för förstföderskor så nära BF som möjligt. Sen när jag fick datumet insåg jag att de verkligen måste tagit mig vid orden, eftersom de liksom frångick sina egna rutiner 🙈 Men jag orkar inte ringa tillbaka och vara besvärlig nu, nu får det bli såhär - de var ju på nåt sätt vänliga och följde min önskan liksom, även om det blev lite närmare än vad jag eg önskade.

Främsta anledningen till att jag ville ha det nära, är att vårt BF blev tillbakaflyttat några dagar efter första ultraljudet men jag tror inte det datumet riktigt stämmer. Går man på ultraljudets beräkning för BF så skulle det innebära att befruktning skett flera dagar innan jag och sambon ens haft sex 😁 Men räknar man från min sista mensdag och från när min ägglossning var så ska BF eg vara som tidigast 13-14 januari (fram till 16 januari beroende på hur man räknar). Så jag försöker vila i att hon nog är lite yngre än vad de tänker. Och jag vill verkligen inte att de plockar ut henne för tidigt.

Skulle det vara så att förlossningen startar innan så förmodar jag de bett er åka in direkt och så försöker de stoppa alt. plockar ut henne direkt?

Vi vet ju i princip på minuten när jag blev gravid så vi har exakt koll på hur långt gången jag är 🙈
fördelen med ivf!
 
Skulle det vara så att förlossningen startar innan så förmodar jag de bett er åka in direkt och så försöker de stoppa alt. plockar ut henne direkt?

Vi vet ju i princip på minuten när jag blev gravid så vi har exakt koll på hur långt gången jag är 🙈
fördelen med ivf!

Ja, jag tror det är så man försöker göra om det drar igång innan 😊

Jag tänkte på det för er del, dvs så skönt att veta exakt när bebben är beräknad! Jag skulle vara helt lugn med 39+0 som det är för din del isf 😊
 
Lägger in listan igen :)

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland
8 - Madick, 45 år, 4:e barnet, Västmanland
21 - Tonks, 27 år, 1:a barnet, Småland

Januari
11 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - Eloise, 32 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
3 - LionQueen, 28 år, 1:a barnet, Skåne
4 - Hotrodkitten, 32 år, 1:a barnet, Skaraborg
14 - Förgätmigej, 28 år, 1:a barnet, Blekinge

Födda
November

December
8 - Mirach, pojke, 3990 gram, 53 cm
 
December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland
8 - Madick, 45 år, 4:e barnet, Västmanland
21 - Tonks, 27 år, 1:a barnet, Småland

Januari
11 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - Eloise, 32 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
3 - LionQueen, 28 år, 1:a barnet, Skåne
4 - Hotrodkitten, 32 år, 1:a barnet, Skaraborg
14 - Förgätmigej, 28 år, 1:a barnet, Blekinge

Födda
November
25 - Madick, flicka 2435g, 45 cm.

December
8 - Mirach, pojke, 3990 gram, 53 cm
 
Vissa nätter har fröken varit vaken upp till 2h och jag blir helt trasig när jag inte har möjlighet att sova på dagen, vilket ju är omöjligt när 5 åringen är hemma.

Vi pottar sen BB den här gången, hon är väldigt kommunikativ och redan från början såg jag att hon stoppar ner handen mltblöbsn innan hon gör ifrån sig. Numera kan hon vänta hyfsat länge på att vi ska komma till rätt ställe (badrummet) innan hon kissar eller bajsar. I natt tog jag upp henne så snart hon började vara orolig och det kom både kissnich bajs både 04 och 06 och sen kunde vi liggamma så hon somnade om. Totalt 3h min vakentid istället för flera timmar! Dessutom, torr blöja från 22-08.30. Från 20+ blöjbyten/dygn (byter vid minsta kiss+pottar) till typ 5 i ett slag! Klart ballt hur vi lär oss kommunicera.
 
Alltså sista tre veckorna nu känns som de kommer gå såååå långsamt?! Förut har jag mest tyckt det varit mysigt att vara gravid och inte direkt längtat, men nu längtar jag så mycket att se vem det är som gömmer sig därinne (och hur livet kommer förändras när hon kommer)!
 
Jag börjar känna mig klar med att vara gravid, men två månader kvar. Börjar lite hoppas att bebis kommer någon vecka tidigt i alla fall. Önskar jag skulle tycka att det var mer mysigt med mage, men känner mig bara begränsad. Allt är bökigt eller jobbigt att göra. Klä på sig känns som ett träningspass....
 
December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland
8 - Madick, 45 år, 4:e barnet, Västmanland
21 - Tonks, 27 år, 1:a barnet, Småland

Januari
11 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - Eloise, 32 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
3 - LionQueen, 28 år, 1:a barnet, Skåne
4 - Hotrodkitten, 32 år, 1:a barnet, Skaraborg
14 - Förgätmigej, 28 år, 1:a barnet, Blekinge
18 - Lia_, 1:a barnet, Stockholm

Födda
November
25 - Madick, flicka 2435g, 45 cm.

December
8 - Mirach, pojke, 3990 gram, 53 cm


Jag hade ramlat ur listan
 
Får väl lägga till mig också, bättre sent än aldrig

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland
8 - Madick, 45 år, 4:e barnet, Västmanland
21 - Tonks, 27 år, 1:a barnet, Småland

Januari
11 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - Eloise, 32 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
3 - LionQueen, 28 år, 1:a barnet, Skåne
4 - Hotrodkitten, 32 år, 1:a barnet, Skaraborg
14 - Förgätmigej, 28 år, 1:a barnet, Blekinge
18 - Lia_, 1:a barnet, Stockholm
28 - Nattljus, 2a barnet

Födda
November
25 - Madick, flicka 2435g, 45 cm.

December
8 - Mirach, pojke, 3990 gram, 53 cm
 
Jag börjar känna mig klar med att vara gravid, men två månader kvar. Börjar lite hoppas att bebis kommer någon vecka tidigt i alla fall. Önskar jag skulle tycka att det var mer mysigt med mage, men känner mig bara begränsad. Allt är bökigt eller jobbigt att göra. Klä på sig känns som ett träningspass....

Kul att få uppdatering från dig! Håller tummarna för dig att bebisen kommer ut lite tidigare. Håller med om att man blir väldigt begränsad och att i princip allt man gör blir en ansträngning. Både min partner och kollegor på jobbet har kommenterat hur mycket jag suckar och stånkar nu för tiden, liksom bara jag ska plocka upp något, gå in i duschen, klä på mig etc.
 
Kul att få uppdatering från dig! Håller tummarna för dig att bebisen kommer ut lite tidigare. Håller med om att man blir väldigt begränsad och att i princip allt man gör blir en ansträngning. Både min partner och kollegor på jobbet har kommenterat hur mycket jag suckar och stånkar nu för tiden, liksom bara jag ska plocka upp något, gå in i duschen, klä på mig etc.
Känner igen mig på det där med att sucka och stånka ... försöker tänka att det inte är jättelänge kvar.
 
Imorgon är lillkillen redan två veckor och det känns som det mesta rullar på. Jag känner mig mycket tryggare i mammarollen den här gången, med dottern kändes första tiden mest som en bergodalbana.
Vi får sova riktigt bra på nätterna (just nu iallafall ;)), han vaknar 1-2 gånger och vill äta.
Det enda som är lite struligt är amningen, han blir inte helt nöjd så han får en flaska ersättning efter nästan varje amning. Vi tillskottsmatade även dottern med ersättning men hon åt ca 2 flaskor/dygn, sonen äter ca 5-6. Så vi får se lite hur det utvecklar sig om vi fortsätter kombinera eller om det slutar med att han bara får äta ersättning.
Jag känner mig pigg och fräsch efter förlossningen, det är väldigt skönt efter den sista sega tiden som gravid. Jag gick upp över 20 kg denna graviditet men jag har redan gått ner 12 kg och kan ha mina vanliga byxor igen :up:
 
@Lia_ @cherie jag har med tröttnat på att vara gravid :cautious: jag har aldrig kommit till mysighetsstadiet. Känner mig inte fin heller med mage medan mina kollegor bara "det är sååååå fiiiint med gravidmage". Jag försöker dölja min med stora tröjor :laugh::angel:
 
@Mirach Fint med en uppdatering 😊 Jag tycker det känns skönt att det iaf är några omföderskor i tråden. Jag misstänker att jag verkligen kommer befinna mig i den där lite otrygga mammarollen och bergochdalbanan nu i början. Jag har ju liksom aldrig ens bytt blöja på en så himla liten bebis. Knappt burit heller, i princip har det ju bara varit att få bebisen överlämnad i famnen när man själv sitter ner.

Hoppas jag också går ner mkt i vikt ganska snabbt. Känner mig överlag så plufsig nu! Har gått upp 9-10 kg än så länge, men hade ju lite extrakilon från början också.
 
Senast ändrad:
Alltså seriöst, kom plötsligt på hur långsamt kommande tre veckor kommer gå. Oceaner med tid! Och särskilt nu när man mest räknar ner?! Tips på vad man kan sysselsätta sig med? Vi ska bunkra upp frysen med lite storkok, förbereda inför bebben på diverse sett... Men sen då?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
824
· Visningar
49 304
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 030
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 016
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp