Vinterföräldrar 2019/2020

Haha, det är så pass alltså 😂

Jag gör samma sak med vår. De flesta dagar går vi runt, runt, runt. Får han inte det fäktar han med alla lemmar och flåsar som en schäfervalp 🤯 ibland går det att bryta genom att ställa sig med altandörren öppen och titta ut.

Överlycklig igår att han ville ligga uppe på mig och gosa hela dagen. Vi låg således och gosade hela dagen. Jag gick inte ens upp ur soffan för att hämta en kopp kaffe 😂

Maken säger att bebis bossar med mig 🤔
 
Jaha. Då vet jag vad som väntar oss :p :laugh: de senaste två dagarna har han haft en lång vakenperiod mellan 18-20 och i slutet blir han så grinig. Men sen sover han 11-04, äter och slocknar igen.
 
Oj vilka intensiva två dagar för bebis. Först sprutor i benen, sen iväg till kusinen för övernattning och igår på färja, sen sova hos kusinen igen. Sover mycket och skriker mer än vanligt nu. Lite väl mycket intryck antar jag, stackarn.
 
Idag har vi varit på BVC för 6 veckorskontroll samt rotavaccin.
Han blev sex veckor i torsdags.
Mäter 58,5cm och väger 4830g.
Upp 2,6 cm och 825g på 17 dagar 🙈

Senaste veckan har det varit väldigt mycket magknip och skrik, sömnen har ändrats och han har haft det lite tufft. Rutinen för nr 2 har ändrats från ett par gånger dagligen till att komma med 36-48h intervall 😅 har gått upp en storlek i blöja sen magen ändrade rutin...
Ger sen tidigare Semper magdroppar men har nu lagt till även Minifom

Sen igår kväll har magen varit extremt jobbig mot lilleman, han har vaknat med panik och skrikit tills han tappar andan ☹️
gör ju så ont i en att se de små liven ha så ont!
 
Idag har vi varit på BVC för 6 veckorskontroll samt rotavaccin.
Han blev sex veckor i torsdags.
Mäter 58,5cm och väger 4830g.
Upp 2,6 cm och 825g på 17 dagar 🙈

Senaste veckan har det varit väldigt mycket magknip och skrik, sömnen har ändrats och han har haft det lite tufft. Rutinen för nr 2 har ändrats från ett par gånger dagligen till att komma med 36-48h intervall 😅 har gått upp en storlek i blöja sen magen ändrade rutin...
Ger sen tidigare Semper magdroppar men har nu lagt till även Minifom

Sen igår kväll har magen varit extremt jobbig mot lilleman, han har vaknat med panik och skrikit tills han tappar andan ☹
gör ju så ont i en att se de små liven ha så ont!
Det lär inte bli bättre av vaccinet. Har hört om en hel veckas magproblem.
 
@Eloise usch, hoppas det blir bättre snart! Kan tänka mig att det gör ont i mammahjärtat när de har ont :(

Har pottat vidare med Lilleman och nu lyckas vi pricka in det mesta bajset så att det hamnar i vasken och inte i blöjan :D han har börjat ha ett par långa vakenperioder varje dag som varar 1,5-2h men i slutet blir han trött och grinig men vill inte sova. Fick nog i eftermiddags och packade ner en tjutande unge i vagnen (för jag tvingade på honom en mössa) men han slocknade inom en minut :up:
 
@Eloise usch, hoppas det blir bättre snart! Kan tänka mig att det gör ont i mammahjärtat när de har ont :(

Har pottat vidare med Lilleman och nu lyckas vi pricka in det mesta bajset så att det hamnar i vasken och inte i blöjan :D han har börjat ha ett par långa vakenperioder varje dag som varar 1,5-2h men i slutet blir han trött och grinig men vill inte sova. Fick nog i eftermiddags och packade ner en tjutande unge i vagnen (för jag tvingade på honom en mössa) men han slocknade inom en minut :up:

Tack!
Coolt med pottingen, vi har försökt men eftersom det kommer pruttar var femte minut och han indikerar på dem så hade vi fått potta hela tiden 😅
Vår kille blir också vrålarg av mössa. Brukar ta en handduk eller filt runt huvudet de dagar jag inte orkar ta fighten, det accepterar han 🙈
 
Tack!
Coolt med pottingen, vi har försökt men eftersom det kommer pruttar var femte minut och han indikerar på dem så hade vi fått potta hela tiden 😅
Vår kille blir också vrålarg av mössa. Brukar ta en handduk eller filt runt huvudet de dagar jag inte orkar ta fighten, det accepterar han 🙈
Jag ser inte på T när det är dags men efter sömn och mat brukar jag göra det och det funkar rätt bra :up:
Haha, det får jag ta och prova nästa gång han är på dåligt humör och måste ha mössa :laugh:
 
Idag har vi varit på BVC för 6 veckorskontroll samt rotavaccin.
Han blev sex veckor i torsdags.
Mäter 58,5cm och väger 4830g.
Upp 2,6 cm och 825g på 17 dagar 🙈

Senaste veckan har det varit väldigt mycket magknip och skrik, sömnen har ändrats och han har haft det lite tufft. Rutinen för nr 2 har ändrats från ett par gånger dagligen till att komma med 36-48h intervall 😅 har gått upp en storlek i blöja sen magen ändrade rutin...
Ger sen tidigare Semper magdroppar men har nu lagt till även Minifom

Sen igår kväll har magen varit extremt jobbig mot lilleman, han har vaknat med panik och skrikit tills han tappar andan ☹
gör ju så ont i en att se de små liven ha så ont!

Vad himla jobbigt med magproblemen, för er allihopa! Håller tummarna att rota-vaccinet inte gör det sämre. Vår lilla fick inga biverkningar av vaccinet.

Förresten, så skönt med sån gles tarmtömning. I början hade vi säkert 10-12 bajsblöjor på ett dygn och nu i alla fall 6-8 st 🙈 Vilken storlek på blöjor är det ni har förresten, 3? Funderar på om det snart kan vara dags även för lillan att gå upp en storlek, hon väger en bit över 5 kg nu. Dock är hon fortfarande ganska kort, så rädd att blöjorna blir för ”långa”. Men vi märker 😁 Er grabb är ju ändå bra lång också ju!
 
Vad himla jobbigt med magproblemen, för er allihopa! Håller tummarna att rota-vaccinet inte gör det sämre. Vår lilla fick inga biverkningar av vaccinet.

Förresten, så skönt med sån gles tarmtömning. I början hade vi säkert 10-12 bajsblöjor på ett dygn och nu i alla fall 6-8 st 🙈 Vilken storlek på blöjor är det ni har förresten, 3? Funderar på om det snart kan vara dags även för lillan att gå upp en storlek, hon väger en bit över 5 kg nu. Dock är hon fortfarande ganska kort, så rädd att blöjorna blir för ”långa”. Men vi märker 😁 Er grabb är ju ändå bra lång också ju!

Tack, vi håller också tummarna 😅
Vi har gått upp till strl 2 nu. Ettorna sitter faktiskt fortfarande bra även om hans vikt nu är på gränsen.

Hade heller sett att han bajsade flera gånger om dagen, nu har han ont nån timme innan det kommer och sen kommer det rejält. Är man inte snabb att byta svämmar det över, är man snabb att byta riskerar man att få bajs över sig när det kommer mer 🙈😂
 
Hur är era små när de sover? T låter typ var femte minut och fäktar i sömnen och varje gång tror jag han är på väg att vakna, vilket är jobbigt på nätterna för jag vaknar ju... han gör likadant på dagarna. Enda gången han faktiskt är stilla är typ i vagnen.
 
Hur är era små när de sover? T låter typ var femte minut och fäktar i sömnen och varje gång tror jag han är på väg att vakna, vilket är jobbigt på nätterna för jag vaknar ju... han gör likadant på dagarna. Enda gången han faktiskt är stilla är typ i vagnen.

Samma här, men skulle säga att lätena kommer oftare än var femte minut (men vår lilla har haft mest ljuden nattetid - beror dock på att hon typ alltid sover på oss under dagen och när hon sover tätt intill låter hon sällan och sover mycket lugnare). Extremt ljudlig och rörlig med både armar och ben, tror det beror på magen. Tror jag skrev ett inlägg här och postade en ljudfil till och med. Men tycker faktiskt det blivit bättre nu senaste veckan och hon kan ibland, särskilt i början på natten, sova ett par timmar väldigt tyst och stilla. Då vaknar jag med ett ryck och måste kontrollera att hon lever istället, hehe.

Jag har extremt lättstörd sömn så jag vet hur jobbigt det är att vakna varje gång. I perioder har jag inte kunnat sova alls och då har lillan och partnern fått gå till annat rum (jag sover bäst i sängen nämligen) och så har jag fått sova själv några timmar.
 
Senast ändrad:
Samma här, men skulle säga att lätena kommer oftare än var femte minut (men vår lilla har haft mest ljuden nattetid - beror dock på att hon typ alltid sover på oss under dagen och när hon sover tätt intill låter hon sällan och sover mycket lugnare). Extremt ljudlig och rörlig med både armar och ben, tror det beror på magen. Tror jag skrev ett inlägg här och postade en ljudfil till och med. Men tycker faktiskt det blivit bättre nu senaste veckan och hon kan ibland, särskilt i början på natten, sova ett par timmar väldigt tyst och stilla. Då vaknar jag med ett ryck och måste kontrollera att hon lever istället, hehe.

Jag har extremt lättstörd sömn så jag vet hur jobbigt det är att vakna varje gång. I perioder har jag inte kunnat sova alls och då har lillan och partnern fått gå till annat rum (jag sover bäst i sängen nämligen) och så har jag fått sova själv några timmar.
Jo du skrev det men jag tror inte T har problem med något utan att han mer pratar i sömnen 🤔 han påminner om när familjens hund var valp och gnydde och rörde benen i sömnen.
 
Tack!
Coolt med pottingen, vi har försökt men eftersom det kommer pruttar var femte minut och han indikerar på dem så hade vi fått potta hela tiden 😅
Vår kille blir också vrålarg av mössa. Brukar ta en handduk eller filt runt huvudet de dagar jag inte orkar ta fighten, det accepterar han 🙈
Mössor är jävulens påfund tycker M också.
 
Jo du skrev det men jag tror inte T har problem med något utan att han mer pratar i sömnen 🤔 han påminner om när familjens hund var valp och gnydde och rörde benen i sömnen.
Så gör lillan också, tänker att hon drömmer 😄

Det här med gnyende och rörelser i sömnen pratar de om i ett avsnitt av Netflixserien ”det första året”.
Jag kan inte riktigt återge vad som sades om det då jag tittar på det halvsovande när vi ammar på natten 😂
men de avsnitt jag lyckats se hela av är väldigt intressanta!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
790
· Visningar
47 947
Senast: eyz
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 871
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 485
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp