Vinterföräldrar 2020/2021

Jag joinar tråden, plussade nu ikväll. Hade tänkt vänta med att testa till måndag men jag har haft en konstig känsla i magen och kunde verkligen inte hålla mig, och det blev ett klart och tydligt plus!
Blir andra barnet och det kommer vara 15 månader mellan dom :nailbiting: men det är också lite planerat. Vågade bara inte tro att det skulle gå så snabbt att bli gravid igen (med första barnet gick det också snabbt). Jag är jättejätterädd att något ska gå fel så jag vågar inte skriva upp mig på listan riktigt än men är isåfall beräknad till början av februari så är i vecka 5 nu.
Vad kul! Hoppas verkligen allt går vägen för dig! :)
 
Idag kom frukten jag lyckades få i mig till frukost upp igen och hela jag känner mig helt skakig. Hoppas verkligen att illamåendet tänkte bli bättre, eller att jag kan få något som hjälper mot det när jag ska träffa barnmorska nästa vecka.
 
Idag kom frukten jag lyckades få i mig till frukost upp igen och hela jag känner mig helt skakig. Hoppas verkligen att illamåendet tänkte bli bättre, eller att jag kan få något som hjälper mot det när jag ska träffa barnmorska nästa vecka.
Innebär också att jag kommer behöva berätta för min chef mycket tidigare än jag tänkt, för jobbar fortfarande på plats en dag i veckan, men kommer inte kunna göra det om jag kräks...
 
Innebär också att jag kommer behöva berätta för min chef mycket tidigare än jag tänkt, för jobbar fortfarande på plats en dag i veckan, men kommer inte kunna göra det om jag kräks...
Kan snabbt uppdatera detta med att jag har en fantastisk chef. Han blev jätteglad för min skull och tyckte det var helt okej att jag inte kunde komma in, och skulle prata med berörda kollegor och säga att jag blivit sjuk. Sedan får vi se vecka till vecka, men om jag inte klarar av att komma in igen innan jag går på semester tyckte han det var helt okej. :bump:
 
Jag har bestämt mig för att försöka att inte noja och vara orolig 🙈
Jag har bokat tid hos Bm på måndag och hoppas på att kanske få en tidigt UL för att kunna säga mer exakt vilken vecka jag är i. Har bara haft mens två gånger sen första barnet föddes så det är ju svårt att säga hur långa cyklar jag har. Förra graviditeten tog vi helt fel på vilken vecka jag var i vilket märktes på KUB, så så fick jag göra om både blodprovet och UL, hade varit skönt att slippa det denna gången.

Jobbigt med illamåendet @Lillpys men skönt med en förstående Chef. Jag hade också väldigt mycket illamående med första och väntar bara på att det ska komma igen. Har än så länge inte känt något. Är dock mer orolig för foglossningarna som jag hade med första och som sägs bli än värre ju fler graviditeter man har. Fick sluta rida innan jag ens gått halvvägs och jag har precis kommit igång ordentligt med ridningen igen efter förlossningen.
 
Jag joinar tråden, plussade nu ikväll. Hade tänkt vänta med att testa till måndag men jag har haft en konstig känsla i magen och kunde verkligen inte hålla mig, och det blev ett klart och tydligt plus!
Blir andra barnet och det kommer vara 15 månader mellan dom :nailbiting: men det är också lite planerat. Vågade bara inte tro att det skulle gå så snabbt att bli gravid igen (med första barnet gick det också snabbt). Jag är jättejätterädd att något ska gå fel så jag vågar inte skriva upp mig på listan riktigt än men är isåfall beräknad till början av februari så är i vecka 5 nu.

Grattis!:love: Va roligt med en till! Förstår vad du menar, vi var inte heller beredda på att det skulle gå så snabbt så nu blir det cirka 19,5 månad mellan😬
 
@Lillpys hopps så att att ditt illamående går över snart eller if blir bättre! O va skönt att du fick ett bra bemötande av din chef och att ni kunde hitta en så bra lösning för dig!

Satt o tänkte på det för någon dag sedan, det här med jobbet då vi jobbar hemifrån 100% och kommer göra iaf hela sommaren, att det inte blir så svårt för mig o inte berätta på jobbet för tidigt🙈 mår också helt sjukt bra, förutom hunger, så undrar ibland om jg inbillat mig plusset på stickan🤷‍♀️
 
Jag har bestämt mig för att försöka att inte noja och vara orolig 🙈
Jag har bokat tid hos Bm på måndag och hoppas på att kanske få en tidigt UL för att kunna säga mer exakt vilken vecka jag är i. Har bara haft mens två gånger sen första barnet föddes så det är ju svårt att säga hur långa cyklar jag har. Förra graviditeten tog vi helt fel på vilken vecka jag var i vilket märktes på KUB, så så fick jag göra om både blodprovet och UL, hade varit skönt att slippa det denna gången.

Jobbigt med illamåendet @Lillpys men skönt med en förstående Chef. Jag hade också väldigt mycket illamående med första och väntar bara på att det ska komma igen. Har än så länge inte känt något. Är dock mer orolig för foglossningarna som jag hade med första och som sägs bli än värre ju fler graviditeter man har. Fick sluta rida innan jag ens gått halvvägs och jag har precis kommit igång ordentligt med ridningen igen efter förlossningen.
@Lillpys hopps så att att ditt illamående går över snart eller if blir bättre! O va skönt att du fick ett bra bemötande av din chef och att ni kunde hitta en så bra lösning för dig!

Satt o tänkte på det för någon dag sedan, det här med jobbet då vi jobbar hemifrån 100% och kommer göra iaf hela sommaren, att det inte blir så svårt för mig o inte berätta på jobbet för tidigt🙈 mår också helt sjukt bra, förutom hunger, så undrar ibland om jg inbillat mig plusset på stickan🤷‍♀️
Ja, är så tacksam för min chef. Idag ska jag till apoteket och köpa postafen och hoppas att det hjälper. Blir en ond cirkel med illamåendet, där jag inte kan äta så mycket, men sen blir jag mer illamående om jag är hungrig :meh:
Ska dessutom iväg i helgen med maken, så vill helst kunna äta då, och inte sitta och spy i bilen :down:
Jag hoppas ni två fortsätter slippa det. Är lite avundsjuk när jag läser att ni sluppit det så här långt :p
 
Nu tror jag inte att jag kan ignorera mina symptom längre🙄 inser att den här tröttheten inte bara kan bero på att ha en snart ett åring hemma utan måste ha o göra med graviditeten🙈 sen har jag svårt o få i mig frukost, blir mätt och känner avsmak till maten. Problemet är att jag känner mig hungrig konstant men blir mätt väldigt snabbt😏

Ringde BM i måndags o har min inskrivning 23/6. Hon snurrade till det helt och skrev en månad för tidigt för sista mens så hon fick det till att jag då skulle va i v.13🙈 tänk om det varit så enkelt, att bara hoppa fram 4-5 veckor utan problem😂
 
Ringde BM i måndags o har min inskrivning 23/6. Hon snurrade till det helt och skrev en månad för tidigt för sista mens så hon fick det till att jag då skulle va i v.13🙈 tänk om det varit så enkelt, att bara hoppa fram 4-5 veckor utan problem😂
Jag lyckades också bekymra BM som jag pratade med, då jag har väldigt oregelbunden mens, så gick på ägglossningsstickor, men hon tyckte det var lite jobbigt när jag enligt sista mens var i vecka 10 och enligt ÄL var i vecka 6. Hade också tyckt det var praktiskt om bebis kunnat växa 4 veckor extra lite magiskt :D
 
Jag lyckades också bekymra BM som jag pratade med, då jag har väldigt oregelbunden mens, så gick på ägglossningsstickor, men hon tyckte det var lite jobbigt när jag enligt sista mens var i vecka 10 och enligt ÄL var i vecka 6. Hade också tyckt det var praktiskt om bebis kunnat växa 4 veckor extra lite magiskt :D

haha😂 va skönt att det inte bara är jag som snurrar till det😂 visst hade det! Så vips så hade man varit förbi v.12 och jag hade känt mig lite lugnare iaf!

hur gör ni med o berätta för andra? Jag vet att du @Lillpys redan berättat för chefen, men familj o vänner? Tycker det är svårt och det är nog flera som redan gissat och en som frågat🙈 jag är inte den som tackar nej till alkohol i vanliga fall så det blir så uppenbart nu..😏förra graviditeten så plussade jag i mitten på oktober så det var enklare (har en tendens till att låsa in mig hemma på hösten o mysa o kolla film).
 
Haha, jag tackar alltid nej till alkohol, så där har jag inga problem :D
Vi planerar att vänta till efter kub, men ska träffa min familj några dagar när jag är i v. 10, så om jag fortfarande har problem med illamående och att få i mig mat då, så kommer vi bli tvungna att berätta. För folk utanför närmsta familjen funderar vi att berätta för efter rul. :)
 
Går från klarhet till klarhet här, började gråta under middagen för jag var så hungrig, och blev illamående av hungern, men fick också kväljningar när jag åt :arghh:
Börjar oroa mig för att jag kanske inte alls har så mycket problem med illamående, utan att det sitter i huvudet på mig för att jag har sån ångest över att kräkas :cry:
 
Vi har berättat för närmaste familjen (föräldrar och våra syskon), vi pratar och träffas ofta så det hade varit svårt att hålla det hemligt. Dessutom hade iallafall min sambos föräldrar fattat så fort vi skulle äta middag med dom; jag älskar rött kött och vi skojade mycket om i första graviditeten hur jag avstod från att äta nötkött pga att jag inte ville äta det genomstekt. Så dom hade ju förstått direkt om jag tackat nej till det.
Är lite nervös över att berätta på jobbet, eller berätta att jag ska vara föräldraledig minst ett år till (har sagt att jag ska börja jobba igen i årsskiftet). Men det får bli ett senare problem.
 
Går från klarhet till klarhet här, började gråta under middagen för jag var så hungrig, och blev illamående av hungern, men fick också kväljningar när jag åt :arghh:
Börjar oroa mig för att jag kanske inte alls har så mycket problem med illamående, utan att det sitter i huvudet på mig för att jag har sån ångest över att kräkas :cry:

Fast jag tycker inte du ska tänka så alls! Hur man mår i sin graviditet är så individuellt och illamående betyder och innebär inte samma för alla! Det är väl också helt naturligt att må dåligt för rädslan att kräkas, ja menar att kräkas är ju inte roligt...:(

Jag har sedan några dagar tillbaka börjat få svårt o äta min frukost. Är superhungrig men totalt osugen på o äta. I morse testade ja med att börja dricka ett glas juice och åt först 1-1,5h senare, funkade bättre!
 
Fast jag tycker inte du ska tänka så alls! Hur man mår i sin graviditet är så individuellt och illamående betyder och innebär inte samma för alla! Det är väl också helt naturligt att må dåligt för rädslan att kräkas, ja menar att kräkas är ju inte roligt...:(

Jag har sedan några dagar tillbaka börjat få svårt o äta min frukost. Är superhungrig men totalt osugen på o äta. I morse testade ja med att börja dricka ett glas juice och åt först 1-1,5h senare, funkade bättre!
Jag bara känner mig så dum när jag inte kan äta om jag tänker för mycket på maten, för då mår jag mer illa. Hoppas verkligen det går över snart eller barnmorskan kan hjälpa på torsdag. Har försökt alla tips jag hittat, än så länge kan jag få i mig riskaka och isglass även när jag bara har mildare illamående, men jag blir inte med det. Försökte rnjuta av stunden strax innan och strax efter lunch då jag brukar ha en timme eller så utan något illamående :up:

Hoppas det kan hålla sig på den nivån för dig :)
 
Hemma igen efter en helg iväg, som gick över förväntan utom vid frukosten idag där magen tvärvägrade. Dock mycket imponerad av maken som på restaurangbesök fick äta det jag inte fick ner, han blev väldigt mätt. Blir han sympatigravid så vet vi varför :rofl:
 
skrev upp mig på listan nu efter preliminärt BF datum.
Var hos BM idag för inskrivning och hälsosamtal. Nästa besök blir det för blodprov inför KUB i vecka 12 :)
 
Jag bara känner mig så dum när jag inte kan äta om jag tänker för mycket på maten, för då mår jag mer illa. Hoppas verkligen det går över snart eller barnmorskan kan hjälpa på torsdag. Har försökt alla tips jag hittat, än så länge kan jag få i mig riskaka och isglass även när jag bara har mildare illamående, men jag blir inte med det. Försökte rnjuta av stunden strax innan och strax efter lunch då jag brukar ha en timme eller så utan något illamående :up:

Hoppas det kan hålla sig på den nivån för dig :)

usch va jobbigt för dig!:( Klyschigt men du får försöka ta en dag i taget🙏
Skönt att det gick bra när ni var iväg iaf! Haha det är så kul o höra historier om män som går upp lika mycket eller ibland mer😂 en kompis till oss gjorde det, sen gick han ner allt och lite till när han tog över föräldraledigheten och fick springa runt efter sonen som då lärt sig o gå🙈😅
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Imnir
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 591
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 228
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 211
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp