Vinterföräldrar 22/23

Det funkade, jag får åka hem! Med blodtryckssänkande medicin. Ska tillbaka på kontroll på måndag och om allt ser bra ut och Bubblan inte vill ut av sig själv, så verkar det bli igångsättning på julafton. :p Har blivit beordrad att ta det lugnt, inte storstäda huset eller springa runt i julruschen. Lugna promenader är ok, och så vila vila vila.
Ooooh vad skönt för er! Sjukvården satsar verkligen på att ge oss julmirakel i år :heart
Vem vet, på julafton kanske vi ligger på sjukhuset varsett dropp i ärmen och jämför värkarna här på Buke :rofl:
 
V 33 här och Idag har det varit både koll på MVC, och tillväxtultraljud på sjukhuset! Allt såg bra ut, och moderkakan hade flyttat upp sig bra, så det ska inte vara några problem med vaginal förlossning sen! "Bettan" låg och smackade, drack fostervatten och tränade på att andas :) Hon är liiite liten, men följer sin kurva väl, så ingen fara på taket alls! Än en gång blir man så imponerad över hur mycket man kan se!

Mina prover såg jättebra ut med, lite lågt blodtryck, men ingen fara där heller, och jag slipper helt glukosbelastning tex. :)
 
Sista återbesöket hos SMVC idag. Igångsättning planerad 19/12 om ärtan inte behagar komma innan. Men livmodertappen var helt omogen och hon är fortfarande ruckbar så vi tar fasta på att det blir igångsättning! Det känns faktiskt lite skönt att veta att det finns ett slutdatum :D och i vårt fall vill de inte att vi går över bf pga våra omständigheter. Kommer inte heller få åka hem efter igångsättningen utan ska ligga kvar tills dess att hon är ute.

Hoppas allt är bra med er och att det går bra imorgon, ifall Ärtan inte bestämt sig för att komma ut självmant ännu. 🙂
 
Var på kontroll idag och blodtrycket ligger stabilt och ingen havandeskapsförgiftning i sikte. Men lite lite fostervatten (dock samma som förra veckan) så blev planerad för igångsättning på onsdag, ifall inget händer innan dess. Och undertiden ska jag vara uppmärksam på fosterrörelser, eftersom minskade sådana kan bero på att navelsträngen blivit klämd. Så nu kommer jag gå runt och noja mig i två dagar...
 
Ingen igångsättning idag! :( Fullt på förlossningen och vi hamnar längre ner på priolistan då vi inte är akuta. Helt förståeligt resonemang, såklart, men jobbigt för oss som laddat! Håll tummarna för plats imorgon istället 🙏🏻

Åh men vad tråkigt när man ställt in sig på ett datum! Hoppas det finns plats imorgon. Snart är bebis här!
 
Var på kontroll idag och blodtrycket ligger stabilt och ingen havandeskapsförgiftning i sikte. Men lite lite fostervatten (dock samma som förra veckan) så blev planerad för igångsättning på onsdag, ifall inget händer innan dess. Och undertiden ska jag vara uppmärksam på fosterrörelser, eftersom minskade sådana kan bero på att navelsträngen blivit klämd. Så nu kommer jag gå runt och noja mig i två dagar...

Vad spännande ändå, då är bebis snart här på något sätt! Men jag förstår att det kommer vara två nojiga dagar nu. Inte direkt det man vill höra.
 
Vad spännande ändå, då är bebis snart här på något sätt! Men jag förstår att det kommer vara två nojiga dagar nu. Inte direkt det man vill höra.

Nej, det var inte jättekul att höra, men så länge läkarna tycker det är ok att vänta, så får jag tycka det också. Jag försöker fokusera på att det är samma mängd som förra veckan, och att det ändå är inom gränserna.
 
Var på kontroll idag och blodtrycket ligger stabilt och ingen havandeskapsförgiftning i sikte. Men lite lite fostervatten (dock samma som förra veckan) så blev planerad för igångsättning på onsdag, ifall inget händer innan dess. Och undertiden ska jag vara uppmärksam på fosterrörelser, eftersom minskade sådana kan bero på att navelsträngen blivit klämd. Så nu kommer jag gå runt och noja mig i två dagar...
Om Ärtan tar tid på sig så kan vi ha buketräff mellan värkarna!
Jobbigt med fosterrörelsenoja men Bubblan har det säkert jätteskönt och gosigt därinne :heart
 
Vad spännande att det rasslar till på bebis-fronten nu! Lycka till allihopa ❤. Går in i v. 36 idag och det känns som att det är evigheter kvar. Dessutom har lillen börjat försöka sparka sig ut nattetid. Stark, envis och uthållig är hen också 😅.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
94 099
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 719
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 325
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 951
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp