Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 22/23

Jag har uppenbarligen köpt fel sorts byxor 😄 Vi har bara byxor med vanlig resår, typ sån som är i mjukisbyxor, men många är inte tillräckligt stretchiga.
 

Bifogade filer

  • IMG_2146.jpeg
    IMG_2146.jpeg
    332,9 KB · Visningar: 31
Tycker dom är supersmidiga, det är på insidan byxan med så knappen syns inte, samt att jagctycker de är väldigt mjuka efter nån tvätt (alla pops byxor har inte knappen dock!!).
 
Ang storlekar har Ärtan börjat gå över lite till 68, men hon är rätt stor - på 4 mån-besöket på BVC för två veckor sen var hon 66cm lång och vägde 7,5kg 😅

Idag har vi börjat med ”riktig” mat. Hon har varit så otroligt intresserad sen hon började få smaksensationer så idag blev det några skedar fruktmos och några skedar gröt (inte vid samma tillfälle). Extremt peppad bebis! Hoppas bara magen inte ballar ur för mycket..
 
Tänker på er idag @Ingela_S :heart
Håller tummar och tår här @Ingela_S :heart

Tack, det värmer! ❤️

Operationen har gått bra och efter ett dygn på iva har vi nu landat på avdelningen. Bubblan är trött, medtagen och har ett stort bandage om huvudet, bandage för ögonen och sladdar och kanyler överallt. Vi jobbar på att hålla henne lugn när hon är vaken, inte så lätt när hon inte ser nåt, och hoppas på att få igång amningen snart. Läkaren säger att det brukar vända på torsdagen.

Jag kan lätt säga att detta att stå bredvid är bland det värsta jag behövt göra. Många tårar har det blivit, men vi tar en timme och en kontroll i taget och hoppas på en bättre morgondag.
 
Tack, det värmer! ❤️

Operationen har gått bra och efter ett dygn på iva har vi nu landat på avdelningen. Bubblan är trött, medtagen och har ett stort bandage om huvudet, bandage för ögonen och sladdar och kanyler överallt. Vi jobbar på att hålla henne lugn när hon är vaken, inte så lätt när hon inte ser nåt, och hoppas på att få igång amningen snart. Läkaren säger att det brukar vända på torsdagen.

Jag kan lätt säga att detta att stå bredvid är bland det värsta jag behövt göra. Många tårar har det blivit, men vi tar en timme och en kontroll i taget och hoppas på en bättre morgondag.
Åh Bubblan :heart
Ta hand om er, snart är ni ute på andra sidan :heart
 
Idag har vi fått se Bubblans ögon för första gången sen innan operationen. Och det första ungen gör är att fyra av ett brett leende till oss, genom sina springor till ögon. Kan man annat än smälta då.😭🥰
Å, lilla loppan ❤. Hoppas att det går stadigt framåt för er!
 
Jag har blivit bortskämd med att få sova. Nu i natt har bebis kissat igenom blöjan 3 gånger och är dessutom tät i näsan så det har inte blivit mycket sömn hittills. Hoppas att storebror låter oss sova någon timme till i alla fall 😅
 
Nej, Bubblan fick morfin i fredags, så vi fick stanna en dag till. Men i natt har hon stått sig på Alvedon och ipren, så idag ska vi få komma hem.
Heja heja! Nu ska ni få åka hem och mysa och bara återhämta er. Vad blir det för uppföljning för Bubblan efter operationen?
 
Gillar att de ändå tar det säkra före det osäkra när det gäller smärtlindring. Heja er och krya på Bubblan.

Ja, absolut! Jag kan inte säga att det känns helt hundra att åka hem ändå. Bubblan har fått ett par panikattacker skulle jag nog vilja kalla det. Från lugn bebis till skrikande, ålande och fäktande med armar och ben. Båda gångerna har varat typ 5 minuter och sen har hon somnat med nappen i munnen. Eftersom hon är glad emellan, så har vi och läkarna tolkat det som att hon inte har ont i huvudet så hon behöver morfin. Men det är helt klart nåt som stör henne. Vi hoppas att det ska kännas lugnare för henne att vara hemma, så får vi hoppas att hennes kropp och sinne återhämtar sig.
 
Heja heja! Nu ska ni få åka hem och mysa och bara återhämta er. Vad blir det för uppföljning för Bubblan efter operationen?

Ja, vi hoppas att det ska kännas bra för henne att komma hem, och att det påskyndar läkeprocessen.

Det blir en uppföljning om en månad, digitalt om man vill. Och sen ska fjädrarna opereras ut om ytterligare tre månader. Sen tror jag det görs kontroll vid 1, 3 och 5 års ålder.
 
Måste bara säga att jag har den BÄSTA ungen - första hon gör när vi kommer hem är att avfyra ett stort leende i princip för allt hon ser som hon känner igen. Nästan inga sura miner sen vi kommit hem och alvedonen har hon ätit från sked. Älskade unge.❤️
Så skönt att höra att hon blev så glad av att få komma hem ❤️ bara njut av att vara hemma och tillsammans ❤️
 
Någon mer än jag som fått ledvärk (av amningen?). Sedan igår är det vänster höftled och knäled som bråkar. Det gör ont som vid influensa ungefär. Tror inte på snedbelastning (än), jag tränar och försöker hålla mig liksidig och har inte haft något uppehåll med fysen varken under eller efter graviditeten. Hmmm.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 378
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 523
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 307
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 944
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp