Vinterföräldrar -18/19

Blä :down:
Med dottern var jag också så där sjukligt dödstrött från v 20 och fram till bf. Det är inte roligt!!
Verkligen inte, speciellt inte när man ska jobba :down: Men nu kl 2 på natten är jag såklart klarvaken. Just nu längtar jag väldigt mycket tills jag går hem på ledighet.
 
Verkligen inte, speciellt inte när man ska jobba :down: Men nu kl 2 på natten är jag såklart klarvaken. Just nu längtar jag väldigt mycket tills jag går hem på ledighet.

Jag sov middag efter lunch varje dag på jobbet, kunde inte hålla mig vaken annars. Jobbar med konstanta patientmöten hela dagarna så det är rätt bra om man orkar lyssna och hålla sig någorlunda vaken iaf. Sov sen 2 h till när jag kom hem för att orka med häst och annat man "måste" göra. Blev bättre sen när jag gick hem 5v före bf.
 
Jag sov middag efter lunch varje dag på jobbet, kunde inte hålla mig vaken annars. Jobbar med konstanta patientmöten hela dagarna så det är rätt bra om man orkar lyssna och hålla sig någorlunda vaken iaf. Sov sen 2 h till när jag kom hem för att orka med häst och annat man "måste" göra. Blev bättre sen när jag gick hem 5v före bf.
Jag är ute och far på jobbet hela dagarna så kan inte göra det tyvärr. Hade varit bra annars.
 
Foglossning och svampletande är ingen bra kombination. Då kan man knappt gå när man kommer hem, hittade ungefär 4 svampar också. :meh: Var skönt att komma ut, men aj. Mycket aj.
 
Barnmorskan idag, v 25. Blodtrycket bra, bebis levde om när hon skulle lyssna på hjärtljuden :love::love::love: Första SF-måttet var 26, vilket hamnade på övre skalan, precis som förra graviditeten. Nästa besök om en månad, känns långt. Förra graviditeten hade jag besvär med högt blodtryck och sprang där mest hela tiden tycker jag. Känner mig riktigt pigg nu tycker jag! Lite flåsig, det är väl allt. Och yr, men det är under kontroll.
 
Såg för övrigt bebis röra sig utifrån häromdagen, det är så häftigt! Tror den har hicka ibland också, om det går att känna redan nu, för ibland kommer det rytmiska små rörelser under nån minut.
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Det här var den senaste jag hittade :)
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Det här var den senaste jag hittade :)

En liten men tapper skara:D
 
Måste visa kläderna jag bara var tvungen att beställa :love: Så galet söta!
 

Bifogade filer

  • 20180919_215029.jpg
    20180919_215029.jpg
    228,1 KB · Visningar: 47
Här kom det också lite kläder, beställde lite ullkläder på Dillings rea häromveckan. Har inte gått igenom det vi har ännu men eftersom dottern är född mitt i sommaren så har vi inte så mycket varma plagg iaf.

Var nyss ute och gick en promenad och när jag tog på mig jackan gick den plötsligt inte att stänga :p Jag hade den senast i helgen utan problem och upplevde dessutom att magen varit mindre de sista dagarna, men tydligen inte :o Glad att jag kostade på mig en bra bärjacka med tillhörande gravidpanel :bow: som alltså fick invigas idag.
 
Här kom det också lite kläder, beställde lite ullkläder på Dillings rea häromveckan. Har inte gått igenom det vi har ännu men eftersom dottern är född mitt i sommaren så har vi inte så mycket varma plagg iaf.

Var nyss ute och gick en promenad och när jag tog på mig jackan gick den plötsligt inte att stänga :p Jag hade den senast i helgen utan problem och upplevde dessutom att magen varit mindre de sista dagarna, men tydligen inte :o Glad att jag kostade på mig en bra bärjacka med tillhörande gravidpanel :bow: som alltså fick invigas idag.
Måste också köpa ny jacka, lär inte kunna ha min vinterjacka när det blir kallt. Vet inte vad jag ska ha istället
 
Måste också köpa ny jacka, lär inte kunna ha min vinterjacka när det blir kallt. Vet inte vad jag ska ha istället

Jag med! Sonen föddes vid midsommar så då klarade jag mig med stora tröjor de sista månaderna men nu med BF i februari är en jacka ett måste. Har kikat lite på gravid/bärjackor på Bonprix men tips på bra jackor till någorlunda rimliga priser mottages tacksamt.
 
Jag med! Sonen föddes vid midsommar så då klarade jag mig med stora tröjor de sista månaderna men nu med BF i februari är en jacka ett måste. Har kikat lite på gravid/bärjackor på Bonprix men tips på bra jackor till någorlunda rimliga priser mottages tacksamt.

Tipsar om bärpanel! Då kan du ha din vanliga jacka och funkar även när bebis är född om du tänkt bära.
 
V 26 nu och veckorna tickar på. Det har varit lugnt den här veckan gällande sammandragningar, har haft några idag bara. Börjar bli less på jobbet, dock av olika anledningar. Insåg igår att jag kanske bara jobbar 1,5 månad till! Förutom min nästäppa så mår jag fint.
 
V
Tipsar om bärpanel! Då kan du ha din vanliga jacka och funkar även när bebis är född om du tänkt bära.
Vad menas med bärpanel?

Sambon längtar efter att känna rörelse på utsidan av magen, men hitills har vi lyckats tajma det så hon slutar sparka varje gång han lägger handen på magen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 633
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 984
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 838
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp