Det dåliga samvetet sväljer jag ner med pepsi maxenMed gott samvete?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det dåliga samvetet sväljer jag ner med pepsi maxenMed gott samvete?![]()
Jaha, då undrar man ju vad besöket 3 dagar innan kub är till för..och varför 2 st olika i v 10 som sagt.. haha äh går väl dit på det första och ser vad de säger. OM det ens finns nåt som lever därinne dvs (måste jag tillägga för att inte jinxa förstås..)
Ja, det är samma sak.Jag hittar ingen MVC här där jag bor bara en barnmorskemottagning, men det kanske är samma sak?
Alla 4 besöken är på kvinnokliniken vid olika datum och med fasta tider. Två är med sköterska, så det kan ju vara ett för vanliga prover och ett för prover för KUB? Och sen det tredje UL för KUB och det fjärde inskrivning typ? Det konstiga är ju att förra gången var det bara ett besök för prover och ett för UL..jaja det visar sig. Tur att två av dem är på semestern, är typ omöjligt att få ledigt på jobbet.. fyra läkarbesök hade varit jobbigt att komma med.Är det besök hos BM som är inbokade? Iaf här så får man inga bokade tider för blodprov utan bara en remiss och så går man till labbet när man vill.
Men om det är blodproven så är det inte konstigt att det är två. Ett är blodproven som görs inför kub och ett är de vanliga blodproven som görs vid inskrivningen. Men du borde ju kunna göra dem samtidigt kan man tycka.
Alla 4 besöken är på kvinnokliniken vid olika datum och med fasta tider. Två är med sköterska, så det kan ju vara ett för vanliga prover och ett för prover för KUB? Och sen det tredje UL för KUB och det fjärde inskrivning typ? Det konstiga är ju att förra gången var det bara ett besök för prover och ett för UL..jaja det visar sig. Tur att två av dem är på semestern, är typ omöjligt att få ledigt på jobbet.. fyra läkarbesök hade varit jobbigt att komma med.
Inte direkt sjukdomskänsla, men yrsel, extrem trötthet och lätt frossa har absolut dykt upp då och då. Så jodå, kroppen kan reagera på alla möjliga konstiga sätt.Fler som har/ får sjukdomskänsla?
Det är andra kvällen i rad som jag får sjukdomskänsla, har lite förhöjd temp, känns som jag är på väg att bli sjuk. Yrslig, svag och allmänt hängig.
Under dagen känner jag inte såhär utan det är bara på kväll.
Helt rätt tänkt! En föräldraledighet är faktiskt inte så lång sett ur ett större perspektiv, och rätt person på rätt tjänst kan vara skitsvårt att hitta. Förhoppningsvis är din arbetsgivare klok nog att både ge dig jobbet, och sen när graviditeten blir känd fortfarande vara jättenöjd med sin rekrytering.Det känns lite jobbigt att inte ha berättat att jag är med barn och kommer gå på föräldraledighet i februari. Men, jag försöker tänka att det är min rättighet att ha samma jobbmöjligheter trots graviditet och jag hoppas att om de anser att jag är rätt för tjänsten så är ja det, oavsett.
Helt rätt tänkt! En föräldraledighet är faktiskt inte så lång sett ur ett större perspektiv, och rätt person på rätt tjänst kan vara skitsvårt att hitta. Förhoppningsvis är din arbetsgivare klok nog att både ge dig jobbet, och sen när graviditeten blir känd fortfarande vara jättenöjd med sin rekrytering.
För egen del funderar jag också lite på jobbet. Det hade känts lagom att berätta för chefen i augusti efter semestern, men jag ska faktiskt försöka få till mitt lönesättande samtal innan jag säger något, även om det skulle få konsekvensen att jag får avvakta några veckor till innan jag säger det. Här är det säkerligen så att jag bara är paranoid, men jag vill slippa att ens fundera på om en ev utebliven löneboost kan ha ett samband med graviditeten. Men vi får se, detta hänger på att vi fortfarande får jobba hemifrån i början av hösten.
Och på ett annat tema - idag är jag i vecka 9+6 vilket enligt appen innebär att 25 % är gjort. Det känns skumt, jag vet ju inte ens om det verkligen är något där och oavsett så känns allt så nytt och så är 1/4 redan gjort. Misstänker dock att resterande tid (om det faktiskt finns ett foster) inte kommer passera lika obemärkt förbi.
Ja alltså det blir ju lite skevt när man inte ens var gravid de första veckornaOch på ett annat tema - idag är jag i vecka 9+6 vilket enligt appen innebär att 25 % är gjort. Det känns skumt, jag vet ju inte ens om det verkligen är något där och oavsett så känns allt så nytt och så är 1/4 redan gjort. Misstänker dock att resterande tid (om det faktiskt finns ett foster) inte kommer passera lika obemärkt förbi.
Jag vet att jag kommer göra mitt bästa och även under kassa förutsättningar så vet jag att det är bättre än vad andra presterar normalt.
För att inte tala om nedräkningen till det där första ultraljudet..Ja alltså det blir ju lite skevt när man inte ens var gravid de första veckornaMen jag har en känsla av att den sista perioden inte kommer gå så snabbt…
Sen tycker jag i och för sig inte att det går så snabbt nu heller. Visst, avklarade procenten känns orimligt höga, men sen tittar jag på antalet återstående dagar och så känns det istället som att det inte går framåt alls.![]()
Vill önska alla lycka till med era graviditeter
Då två olika test idag knappt visade skuggor så har hoppet lämnat mig.
Sist jag fick missfall/ MA så började jag aldrig blöda så fick skrapas i vecka 10-11, embryot hade slutat utvecklas redan i v.5. Jag vill verkligen inte behöva vänta så länge igen.. någon här som vet hur länge man bör vänta innan man söker hjälp? Om kroppen sköter det självt?