Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då undrar man ju vad besöket 3 dagar innan kub är till för..och varför 2 st olika i v 10 som sagt.. haha äh går väl dit på det första och ser vad de säger. OM det ens finns nåt som lever därinne dvs (måste jag tillägga för att inte jinxa förstås..)

Är det besök hos BM som är inbokade? Iaf här så får man inga bokade tider för blodprov utan bara en remiss och så går man till labbet när man vill.

Men om det är blodproven så är det inte konstigt att det är två. Ett är blodproven som görs inför kub och ett är de vanliga blodproven som görs vid inskrivningen. Men du borde ju kunna göra dem samtidigt kan man tycka.

Är det besök hos BM som är inbokade? Iaf här så får man inga bokade tider för blodprov utan bara en remiss och så går man till labbet när man vill.

Men om det är blodproven så är det inte konstigt att det är två. Ett är blodproven som görs inför kub och ett är de vanliga blodproven som görs vid inskrivningen. Men du borde ju kunna göra dem samtidigt kan man tycka.
Alla 4 besöken är på kvinnokliniken vid olika datum och med fasta tider. Två är med sköterska, så det kan ju vara ett för vanliga prover och ett för prover för KUB? Och sen det tredje UL för KUB och det fjärde inskrivning typ? Det konstiga är ju att förra gången var det bara ett besök för prover och ett för UL..jaja det visar sig. Tur att två av dem är på semestern, är typ omöjligt att få ledigt på jobbet.. fyra läkarbesök hade varit jobbigt att komma med.

Alla 4 besöken är på kvinnokliniken vid olika datum och med fasta tider. Två är med sköterska, så det kan ju vara ett för vanliga prover och ett för prover för KUB? Och sen det tredje UL för KUB och det fjärde inskrivning typ? Det konstiga är ju att förra gången var det bara ett besök för prover och ett för UL..jaja det visar sig. Tur att två av dem är på semestern, är typ omöjligt att få ledigt på jobbet.. fyra läkarbesök hade varit jobbigt att komma med.

Ja det låter ju i sig rimligt! Men du borde ju kunna ta alla prover samtidigt. Det går ju alltid att ringa och fråga varför det är uppdelat :)

Fler som har/ får sjukdomskänsla?

Det är andra kvällen i rad som jag får sjukdomskänsla, har lite förhöjd temp, känns som jag är på väg att bli sjuk. Yrslig, svag och allmänt hängig.
Under dagen känner jag inte såhär utan det är bara på kväll.

Fler som har/ får sjukdomskänsla?

Det är andra kvällen i rad som jag får sjukdomskänsla, har lite förhöjd temp, känns som jag är på väg att bli sjuk. Yrslig, svag och allmänt hängig.
Under dagen känner jag inte såhär utan det är bara på kväll.
Inte direkt sjukdomskänsla, men yrsel, extrem trötthet och lätt frossa har absolut dykt upp då och då. Så jodå, kroppen kan reagera på alla möjliga konstiga sätt. :D

@Shpongle Inte direkt sjukdomskänsla såsom du beskriver detmen jag mpr ju väldigt illa och även när illamåendet är under kontroll så öm mage, trött och väldigt väldigt matt/svag. Det känns som att ALLA symtom är normala vid graviditet 😅

Jag vågar knappt skriva detta, men känner mig lite, lite piggare ikväll än på länge. Har just gått en promenad med hundarna och kunde hålla lite mer normalt tempo än de senaste veckornas snigelfart. Vågar inte hoppas på att det håller i sig dock...

Intervjuade för en ny tjänst på mitt jobb igår som jag tror att jag kommer att få. Jag blev tillfrågad i samband med att en kollega sade upp sig och det är en tjänst som jag verkligen skulle behöva för att bredda min kompetens lite, som i dagsläget har gått lite i samma hjulspår i alla år. Men vi kommer behöva ersättningsrekrytera för mig vilket innebär att jag sannolikt inte kommer kunna tillträda tjänsten fören tidigast oktober, med risk att det blir ännu senare än så. Det känns lite jobbigt att inte ha berättat att jag är med barn och kommer gå på föräldraledighet i februari. Men, jag försöker tänka att det är min rättighet att ha samma jobbmöjligheter trots graviditet och jag hoppas att om de anser att jag är rätt för tjänsten så är ja det, oavsett.

Det känns lite jobbigt att inte ha berättat att jag är med barn och kommer gå på föräldraledighet i februari. Men, jag försöker tänka att det är min rättighet att ha samma jobbmöjligheter trots graviditet och jag hoppas att om de anser att jag är rätt för tjänsten så är ja det, oavsett.
Helt rätt tänkt! En föräldraledighet är faktiskt inte så lång sett ur ett större perspektiv, och rätt person på rätt tjänst kan vara skitsvårt att hitta. Förhoppningsvis är din arbetsgivare klok nog att både ge dig jobbet, och sen när graviditeten blir känd fortfarande vara jättenöjd med sin rekrytering.

För egen del funderar jag också lite på jobbet. Det hade känts lagom att berätta för chefen i augusti efter semestern, men jag ska faktiskt försöka få till mitt lönesättande samtal innan jag säger något, även om det skulle få konsekvensen att jag får avvakta några veckor till innan jag säger det. Här är det säkerligen så att jag bara är paranoid, men jag vill slippa att ens fundera på om en ev utebliven löneboost kan ha ett samband med graviditeten. Men vi får se, detta hänger på att vi fortfarande får jobba hemifrån i början av hösten.

Och på ett annat tema - idag är jag i vecka 9+6 vilket enligt appen innebär att 25 % är gjort. Det känns skumt, jag vet ju inte ens om det verkligen är något där och oavsett så känns allt så nytt och så är 1/4 redan gjort. Misstänker dock att resterande tid (om det faktiskt finns ett foster) inte kommer passera lika obemärkt förbi.

Helt rätt tänkt! En föräldraledighet är faktiskt inte så lång sett ur ett större perspektiv, och rätt person på rätt tjänst kan vara skitsvårt att hitta. Förhoppningsvis är din arbetsgivare klok nog att både ge dig jobbet, och sen när graviditeten blir känd fortfarande vara jättenöjd med sin rekrytering.

För egen del funderar jag också lite på jobbet. Det hade känts lagom att berätta för chefen i augusti efter semestern, men jag ska faktiskt försöka få till mitt lönesättande samtal innan jag säger något, även om det skulle få konsekvensen att jag får avvakta några veckor till innan jag säger det. Här är det säkerligen så att jag bara är paranoid, men jag vill slippa att ens fundera på om en ev utebliven löneboost kan ha ett samband med graviditeten. Men vi får se, detta hänger på att vi fortfarande får jobba hemifrån i början av hösten.

Jag hade tänkt precis som du. Visst "ska" det inte påverka, men man vet ju faktiskt aldrig. Jag tänkte nog berätta för min chef efter semestern. Han går själv på föräldraledighet i september fram till årsskiftet, och det skulle vara skönt att få prata med honom personligen och inte enbart med hans temporära ersättare.

Känns som det kommer bli en hemskt rörig höst. Chefen borta, jag kommer sannolikt ha dubbla tjänster några månader och sen ska jag iväg. Vi kommer behöva ersättningsrekrytera både för min nuvarande och min nya tjänst. Utöver det har vi en packad höst framför oss. Jag hoppas bara jag kommer må bra, så jag orkar. Men jag känner också lite... meh? 🤷‍♀️ Jag vet att jag kommer göra mitt bästa och även under kassa förutsättningar så vet jag att det är bättre än vad andra presterar normalt.

Och på ett annat tema - idag är jag i vecka 9+6 vilket enligt appen innebär att 25 % är gjort. Det känns skumt, jag vet ju inte ens om det verkligen är något där och oavsett så känns allt så nytt och så är 1/4 redan gjort. Misstänker dock att resterande tid (om det faktiskt finns ett foster) inte kommer passera lika obemärkt förbi.

Ja men visst är det konstigt? Man hinner liksom kissa på stickan så var det nästan 15% redan då. Men jag tror som du, det blir betydligt mer reellt graviditetens senare delar sen.

Ja alltså det blir ju lite skevt när man inte ens var gravid de första veckorna :D Men jag har en känsla av att den sista perioden inte kommer gå så snabbt…

Sen tycker jag i och för sig inte att det går så snabbt nu heller. Visst, avklarade procenten känns orimligt höga, men sen tittar jag på antalet återstående dagar och så känns det istället som att det inte går framåt alls. :cautious:

Ja alltså det blir ju lite skevt när man inte ens var gravid de första veckorna :D Men jag har en känsla av att den sista perioden inte kommer gå så snabbt…

Sen tycker jag i och för sig inte att det går så snabbt nu heller. Visst, avklarade procenten känns orimligt höga, men sen tittar jag på antalet återstående dagar och så känns det istället som att det inte går framåt alls. :cautious:
För att inte tala om nedräkningen till det där första ultraljudet.. :nailbiting:

Men detta är min favorittid på hela året, så ska försöka att inte "längta bort" den..

Vill önska alla lycka till med era graviditeter :heart

Då två olika test idag knappt visade skuggor så har hoppet lämnat mig.

Sist jag fick missfall/ MA så började jag aldrig blöda så fick skrapas i vecka 10-11, embryot hade slutat utvecklas redan i v.5. Jag vill verkligen inte behöva vänta så länge igen.. någon här som vet hur länge man bör vänta innan man söker hjälp? Om kroppen sköter det självt?

Vill önska alla lycka till med era graviditeter :heart

Då två olika test idag knappt visade skuggor så har hoppet lämnat mig.

Sist jag fick missfall/ MA så började jag aldrig blöda så fick skrapas i vecka 10-11, embryot hade slutat utvecklas redan i v.5. Jag vill verkligen inte behöva vänta så länge igen.. någon här som vet hur länge man bör vänta innan man söker hjälp? Om kroppen sköter det självt?

Ingen aning tyvärr. Men ett första steg är väl att ta reda på om du är, eller inte är med barn. Kanske ringa MVC och rådfråga?

Jag som har mått prima tidigare har även jag nu börjar må illa. De senaste tre dygnen har jag varit oändligt trött, och ingen sömn hjälper, samt illamående. Jag kräks inte, men det finns liksom inget som gör det varken bättre eller sämre. Det blir varken bättre eller sämre av att äta, eller vila, eller träna. Det bara är där, konstant. Enormt tärande. Jag läste någonstans att vara gravid kan vara som att man krökar varje dag i veckan och lite så känns det. Som en bok-stop baksmälla. Uuuugghhhh.. Idag har jag tagit två stycken naps men kommer ändå knappt upp ur soffan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
76 652
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 575
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12... 98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
88 965
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan... 27 28 29
Svar
569
· Visningar
100 748
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka