Vinterridbyxor

Och jag tycker de är normala i storlek 🙂
Det kanske är passformen som gör att de känns små på mig. Mina är relativt låga i midjan och känns väldigt trånga över höfterna. Är ett litet träningspass varenda gång jag ska få på mig dem🤪
 
Det kanske är passformen som gör att de känns små på mig. Mina är relativt låga i midjan och känns väldigt trånga över höfterna. Är ett litet träningspass varenda gång jag ska få på mig dem🤪
Upplever dem inte alls så. Konstigt.
 
Hur är de jämfört med deras vanliga (jag älskar Function!)? Hade velat ha ett par tunna men typ borstad Insida eller så. De vanliga blir ju liksom iskalla när det blir kallt 😆
Jag har dem och det enda minuset jag har är att på mig är vintermodellen för stor och eftersom de inte har hällor för skärp sitter de inte bra (vilket jag märkte först när jag ridit i dem så jag kunde inte skicka tillbaka dem). Men jag köpte mina vintern -21, så det är mycket möjligt att årets omgång är mindre i storlekarna. Omgången 2022 upplevde jag som större än de "vanliga" också.

Men bortsett från det så känns de lika bra som de vanliga Function, jag klarar mig på mina hela vintern igenom, men bor i Sydsverige så det är oftast temperaturer mellan 0-5 grader plus här.
 
Jag testar de teddyfordrade från Zaczess i stormen i Skåne idag, bra betyg! Varma och bra även i blåst och sitter bra trots lite klumpiga iom så tjocka.

Deras underställsbyxor från i år var också helt fantastiska så behöll faktiskt dem också. Riktigt glatt utsida så att man verkligen kan ha dem under, jag tycker oftast inte alls om att ha dubbla byxor pga hakar i varandra liksom..
 
Jag testar de teddyfordrade från Zaczess i stormen i Skåne idag, bra betyg! Varma och bra även i blåst och sitter bra trots lite klumpiga iom så tjocka.

Deras underställsbyxor från i år var också helt fantastiska så behöll faktiskt dem också. Riktigt glatt utsida så att man verkligen kan ha dem under, jag tycker oftast inte alls om att ha dubbla byxor pga hakar i varandra liksom..
Bra betyg! hade dom vinter leggins från förre året idag, RÅ KALLT är dom i blästen, fast det inte är minus grader än. :down:
 
Bra betyg! hade dom vinter leggins från förre året idag, RÅ KALLT är dom i blästen, fast det inte är minus grader än. :down:

Ja, jag läste att årets modell kom till för att de inte tyckte tidigare var tillräckligt varma!

Enda nackdelen med dessa är att för mig är de lite lågt skurna bak, men har också vant mig vid och älskar MDs. Hoppas de fortsätter sitta bra och håller bra vid tvätt.
 
Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D

Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt väderbeständigt material. Tidigare har jag haft ett par från Horze, men de har uppdaterat sitt sortiment och jag tänker att jag gott kan expandera mitt medvetande lite grann.

Det räcker med typ fleecefodring (när det är ohemult kallt rider jag i overall). Jag är lite rund och väldigt bekväm av mig så jag föredrar viss stretch.

Jag har i flera år letat efter vinterridbyxor utan silikon. Vet någon om det finns?
Jag har Kerrits vintertights och trivs fantastiskt i dom. De är utan silikon och finns både som hel- och halvskodda och de finns både i skomodell och stövelmodell. Nackdelen är att de inte säljs av så många i Europa.
 
Jag har Kerrits vintertights och trivs fantastiskt i dom. De är utan silikon och finns både som hel- och halvskodda och de finns både i skomodell och stövelmodell. Nackdelen är att de inte säljs av så många i Europa.

Har de bättre hållbarhet nu? Sist jag hade dem höll de inte ens en hel vinter. Blev små hål längs med insida lår redan efter ett par månader. :(
 
Har de bättre hållbarhet nu? Sist jag hade dem höll de inte ens en hel vinter. Blev små hål längs med insida lår redan efter ett par månader. :(
Oj. Det har jag aldrig varit med om. Har haft ett par vintertajts i flera säsonger och de är fortfarande i bra skick, sommarvarianten har jag ett par som är äldre än så som börjar bli lite genomskinliga på ena knät, men de har ju tunnare tyg.
 
Jag testar de teddyfordrade från Zaczess i stormen i Skåne idag, bra betyg! Varma och bra även i blåst och sitter bra trots lite klumpiga iom så tjocka.

Deras underställsbyxor från i år var också helt fantastiska så behöll faktiskt dem också. Riktigt glatt utsida så att man verkligen kan ha dem under, jag tycker oftast inte alls om att ha dubbla byxor pga hakar i varandra liksom..
Du kanske redan har skrivit det någonstans men jag hittar det inte nu 😅
Hur var storlekarna på dem?
Har du haft sommarvarianter med så det går att jämföra med dem eller med MD eller något?

Just fodrade ridbyxor tycker jag brukar vara lurigt att få rätt storlek på
 
Du kanske redan har skrivit det någonstans men jag hittar det inte nu 😅
Hur var storlekarna på dem?
Har du haft sommarvarianter med så det går att jämföra med dem eller med MD eller något?

Just fodrade ridbyxor tycker jag brukar vara lurigt att få rätt storlek på

Nej! Köpte L, har L i mina MD. Tycker de är.jämförbara (minus att jag också fått ett par MD i L som är hårdare i tyget och känns som en strl mindre...).

Har inte några andra varianter av Zaczess och just denna modellen är iaf om något lite låg bak (men det är alltid största problemet för mig, att få plats med rumpan 😅). Inte låga på någotvis men är enda jag isf skulle velat ha lite annorlunda. Men skulle inte kunna varken gå upp eller ner i strl känns det som :)
 
Jag testar de teddyfordrade från Zaczess i stormen i Skåne idag, bra betyg! Varma och bra även i blåst och sitter bra trots lite klumpiga iom så tjocka.

Deras underställsbyxor från i år var också helt fantastiska så behöll faktiskt dem också. Riktigt glatt utsida så att man verkligen kan ha dem under, jag tycker oftast inte alls om att ha dubbla byxor pga hakar i varandra liksom..

Synd att XL bara kommer med helskoning. Hatar att sitta fast i sadeln och kan inte rida barbacka i dem då de luggar Ariel. :(
 
Jag har ett par med flossad insida från MD, de är för kalla att ha bara byxorna nu, men de funkar bra mot vinden iaf! Jag rider dock med täckkjol över.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp