Bukefalos 28 år!

Vinterridbyxor

Synd att XL bara kommer med helskoning. Hatar att sitta fast i sadeln och kan inte rida barbacka i dem då de luggar Ariel. :(
Jag har ett par fleecefodrade från Hööks, med reflex på benen. De har helskoning, men den är så kass att det är som att vara utan. Kanske kunde vara ett alternativ?
 
Jag får svänga förbi och kika på dem. :) Vore toppen ifall de funkade.
IMG_5422.jpeg

Plus för väldigt bra reflex på benen 👍
Den går hela vägen ner så har man skor istället för stövlar syns man ännu bättre.
 
Har nu provat mina teddyfodrade tights från Zaczess. I förhållande till priset tyckte jag att de var helt ok! Inte supervarma, men jag har som sagt overall för de kallaste dagarna ändå. Jag bor ju i Västra Götaland så det är ett par månader där mellanbyxor definitivt kommer till användning. Ska testa att rida med kappa någon gång också, det tror jag kan hjälpa till med att låta de bli lite varmare. Bekväma var de i alla fall!

Blir att beställa ett par fleecefodrade byxor också, för jag gillar ju egentligen lite stabilare midja :D
 
Fick bli ett par catago. Hann till och med provrida dom idag. Dom sitter bra på mej och storleken är bra. Kommer lätt få plats med långisar under. Kanske till och med mina fodrade leggins. Frös inget heller. Fast det var inte speciellt kallt, bara 3+.
 
Har testat mina varma ZacZess i stallet nu och tyvärr går det tjocka fodret så långt ner på benet att ridstövlarna inte går att använda. Inte ens chans att få upp dragkedjan. Jag behöver ha ridstövlar när jag rider för att stabilisera vaderna så dessa byxor kommer bara duga till att skritta ut i tyvärr 😔
 
Har testat mina varma ZacZess i stallet nu och tyvärr går det tjocka fodret så långt ner på benet att ridstövlarna inte går att använda. Inte ens chans att få upp dragkedjan. Jag behöver ha ridstövlar när jag rider för att stabilisera vaderna så dessa byxor kommer bara duga till att skritta ut i tyvärr 😔
Jag måste alltid ha andra ridstövlar på vintern. Tjocka byxor och tjocka strumpor kan ju omöjligt passa i samma ridstövlar som man har på sommarhalvåret.
 
Har testat mina varma ZacZess i stallet nu och tyvärr går det tjocka fodret så långt ner på benet att ridstövlarna inte går att använda. Inte ens chans att få upp dragkedjan. Jag behöver ha ridstövlar när jag rider för att stabilisera vaderna så dessa byxor kommer bara duga till att skritta ut i tyvärr 😔

Det brukar vara standard, hade inte velat ha byxor för fodret slutar innan stöveln 🥶

Jag rider med bara tjocka strumpor eller vinterstövlar.
Mina vanliga är ändå alldeles för kalla.
 
Det brukar vara standard, hade inte velat ha byxor för fodret slutar innan stöveln 🥶

Jag rider med bara tjocka strumpor eller vinterstövlar.
Mina vanliga är ändå alldeles för kalla.
Håller med, avskyr när vinterridbyxorna är tunna längst ner. Blir jättekallt!

Jag hör er och håller väl egentligen med. Mina vanliga fodrade vinterridbyxor går att använda tillsammans med ridstövlarna men dessa är så otroligt tjocka, typ 1cm ludd. Jag hade nog inte köpt dem om jag hade tänkt på problemet med ridstövlarna.
 
Jag hör er och håller väl egentligen med. Mina vanliga fodrade vinterridbyxor går att använda tillsammans med ridstövlarna men dessa är så otroligt tjocka, typ 1cm ludd. Jag hade nog inte köpt dem om jag hade tänkt på problemet med ridstövlarna.
Jag har köpt ett par och älskar dem! Rider dock inte med stövlar på vintern .
 
Jag kanske ska köpa ett par ändå… Rider ju knappt på vintern men tuffar runt i stallet en massa. Vill inte dra på mig overallen för tidigt.
 
Beställde precis ett par teddyfodrade från zaczess, hittade en rabattkod så kom under 1000 kronor i alla fall. Hoppas de är normala i storleken som det står, har deras andra vinterridbyxor och de är TAJTA, men de vanliga är perfekta i storlek...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp