Fast allt är redan ihopsytt och det har tagit mig evigheter att komma så långt..Otur då blir det repa.
Tänkte om någon hade någon kreativ idé, något som inte skriker uppenbart misstag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast allt är redan ihopsytt och det har tagit mig evigheter att komma så långt..Otur då blir det repa.
Kan du inte göra ett broderi på?Fast allt är redan ihopsytt och det har tagit mig evigheter att komma så långt..
Tänkte om någon hade någon kreativ idé, något som inte skriker uppenbart misstag.
Vet inte om fingrarna håller..Kan du inte göra ett broderi på?
Vet inte om fingrarna håller..
Jo, men jag fixar nog inte hålla i en nål. Det är illa nog att sy i en knapp eller sticka.. Fingrarna låser sig i konstiga lägen..Kanske sashiko-sömnad? Jag tycker det är så vackert!
Jo, men jag fixar nog inte hålla i en nål. Det är illa nog att sy i en knapp eller sticka.. Fingrarna låser sig i konstiga lägen..
Vilken härlig färg!
Halsen blev stenhård och går inte dra över huvudet
Kan det vara avmaskningen som blivit för tight?Halsen blev stenhård och går inte dra över huvudet![]()
![]()
![]()
![]()
ändå gjorde jag precis som det stod i mönstret..
Ja förmodligen.. tyckte ändå jag var försiktig och lätt på handen. går det rädda?Kan det vara avmaskningen som blivit för tight?
Lätt hänt, speciellt med resår, tycker jag.
Kan du inte öppna upp ena axelsömmen och sticka till knapphål och sätta knappar där?Ja förmodligen.. tyckte ändå jag var försiktig och lätt på handen. går det rädda?![]()
Hur gör jag det utan att allt går sönder? Annars vore det ju perfekt!Kan du inte öppna upp ena axelsömmen och sticka till knapphål och sätta knappar där?
Typ såhär:
Visa bifogad fil 184191
Plocka upp och gör om.Ja förmodligen.. tyckte ändå jag var försiktig och lätt på handen. går det rädda?![]()
Men hur plockar jag upp det?Plocka upp och gör om.
När du behöver skarva garnet hade jag tagit upp ca 2 varv extra för att inte få garnbyte för nära inpå avmaskningen.
Jag brukar alltid provdra i avmaskningar efter jag tagit ut sista stickan och känna att de blivit ok innan jag tar av garnet. Tycker det är en sådan sak som hellre är värt att göra om flera gånger än att ångra sig efteråt att man inte gjorde det.
Jag gör sällan avmaskningar i resår. Men ett sätt som ev. kan underlätta att få det jämnare och lösare är att skippa resårstickningen och enbart göra räta maskor på själva avmaskningsvarvet.
Det kan ju hända det är för litet halshål då?Men hur plockar jag upp det?
Jag kände på det innan jag fäste trådarna och det kändes bra. Men syn provade jag den på ungen och det gick inte alls..
Men tråden sitter ju fast? När jag drog igenom sista maskan fäste jag tråden. Tror inte jag kan pilla upp det igen..Det kan ju hända det är för litet halshål då?
Kanske ska du göra en kantavslutning som är färre varv än mönstret, eller gör bara en virkad kant.
Jag förstår nog inte frågan? Lossa trådänden, repa upp, plocka upp maskorna där du ska börja om?
Om du inte har en söm i axeln så går att sprätta upp, så kan du göra en steekning. Alltså sy två sömmar med sicksack på axeln och sedan klippa mellan dem. Plocka upp maskor på vardera sidan och sticka en knapplist och plats för knapphål.Hur gör jag det utan att allt går sönder? Annars vore det ju perfekt!
Jag tycker det brukar funka att pilla tråden med en nål!Men tråden sitter ju fast? När jag drog igenom sista maskan fäste jag tråden. Tror inte jag kan pilla upp det igen..
Jag gjorde en halv centimeter större (alltså resåren är en halv centimeter kortare) än det stod i mönstret. Det kanske var fel..