Nera

Trådstartare
Jag har fått någon jävla skit på min dator och jag vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp mej!!!!!!! Fick något av någon på MSN, klickade INTE på acceptera eller nått men det bara började ladda ner och det gick inte att stoppa. Sen när jag loggade in på msn nästa gång skickades tydligen denna :devil: fil till alla!!!! Sen låser sig musen ibland och man kan inte använda msn, konversationsrutan som jag hade uppe när jag fick viruset blinkar upp ibland också. Har tagit bort MSN nu och försöker göra en virussökning men jag är KASS på datorer så jag vet inte om jag gör rätt!


SNÄLLA NÅGON HJÄLP MEJ!!!!!!!
 
Sv: Virus!!!!

Jag är typ lika kass jag på sådant här, tyvärr, men har du något anti-virusprogram? Låt i så fall det söka igenom datorn grundligt, och se om det hittar något misstänkt. Med lite tur kan virusprogrammet sedan åtgärda problemet... Annars finns det kanske inte så mycket annat att göra än att formatera om hela hårddisken? :confused: :crazy:
 
Sv: Virus!!!!

Här kommer en länk til ett litet och enkelt antivirus program. http://www.avast.com/

Tanka hem det och installera det. Det är gratis, enkelt men ändå otroligt kraftfullt.

//Daniel G (IT-konsult)
 
Sv: Virus!!!!

Det där viruset fick jag för ett tag sedan.
Men nu har det försvunnit:confused:
..och jag har inte gjort ngt åt det. Har inte ens antivirusprogram, men det försvann endå.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 749
Senast: Trasten
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 871
Senast: Mineur
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 889
IT & mobiler Katter är som många vet, väldigt duktiga på datorer. De kan troligen hitta fler funktioner än vad tillverkarna av dator och program...
Svar
15
· Visningar
1 480
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp