Vit Schäfer

Sv: Vit Schäfer

Hur menar du att han kräver mycket mer än schäfrarna? Att han hittar på en massa grejer själv om du inte aktiverar tillräckligt? Eller menar du tvärtom att schäfrarna kräver mer eftersom de blir olyckliga?

Min VH är som sagt bara 6mån, men är påhittigare än schäfrarna varit. Har han inte fått sprungit av sej eller tex spårat, så hittar han på "bus". Schäfrarna har däremot gått som skuggor och är pipiga. Men detta är mina hundar och det är ju individuellt. Jag tror alla hundar oberoende ras behöver "arbeta" för att må bra, men kanske på olika vis. Hoppas du förstår hur jag menar. Trevlig helg.:)
 
Sv: Vit Schäfer

Schäfrarna har däremot gått som skuggor och är pipiga.

Min VH gör så när han har svårt att komma till ro men det börjar bli bättre.
"Gå och lägg dig" var den vanligaste frasen här hemma ett tag. :)

Får man fråga vilken uppfödare din hund kommer ifrån? Bara nyfiken.
 
Sv: Vit Schäfer

Min VH gör så när han har svårt att komma till ro men det börjar bli bättre.
"Gå och lägg dig" var den vanligaste frasen här hemma ett tag. :)

Får man fråga vilken uppfödare din hund kommer ifrån? Bara nyfiken.

Vallgården, din då? är nyfiken själv.;)
 
Sv: Vit Schäfer

nja..VS tar även imot 50% vit shcäfer, alltså vanlig schäfer o vit schäfer...och dom reggas i samma register..om man kan uttrycka sej så lite kort?
och i SHK kan alla hundar ställast ut i men EJ vitherdehund vet ej dock om man reggar hundar där???men om man gör det så antar jag att vit schäfer går att regga(som andra raser åxå kan) men inte vit herdehund, varför vet jag dock inte??


ok nej alla vitaschäfrar tas inte emot av VHs klubb när dom mönstras, precis som alla VH ej får en 2a..på utställning och är rastypiska, sen är det ju som vanligt vilken domare som dömer och vem som visar hunden....:o när den ska mönstras..
 
Senast ändrad:
Sv: Vit Schäfer

Var inte du uppfödare av vit schäfer?

Sen förstår jag inte vad det har att göra med att alla VH inte får en 2:a på utställning?
Anledningen till att inte alla vita schäfrar kan mönstras är ju att VH ska behålla sin rasstandard som ändå skiljer sig lite från schäfern. Får en VH en 2:a på utställning och inget bättre så avlas det förhoppningsvis inte på den hunden. Men att ta in en schäfer som inte håller VH rasstandard tillför ju inte rasen någonting.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 231
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 267
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 182
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp