VM i fälttävlan (Ulvspel)

Med andan i halsen kommer min röst...

zassoo röstar på CaisaLundblad

Pga flera orsaker. Dels för att hon var så drivande att få ut cirkus, dels hennes röststatistik (misstänker alibiröst på Koppen) och dels att jag har en känsla av att hon har blivit siad som ond plus att hon känns som en panikslagen ulv. (mycket gå på känsla här... :crazy:)
 
Suck.

Nåja, lycka till ni som är kvar, jag vet faktiskt varken ut eller in. :p är inte ett dugg säker på Hedinn heller, var bara tvungen att lägga någon åt sidan och försöka hitta EN ulv till och börja med.

Nu lägger jag ulvspelande på hyllan ett tag och koncentrerar mig på plugget istället. :D
 
UPPDATERING!
Mayoress sög tag i framhoppningshindret och Caisa njöt. Äntligen, äntligen! Efter en superterräng igår så var det så nära. Medaljen var inom räckhåll. Hästen kändes fin och hon själv var i toppform! Ur ögonvrån fick hon syn på sin groom som stod och vinkade. Vad var det nu? Tydligen ett telefonsamtal. Förmodligen en beundrare. Hon saktade av till skritt, red fram till groomen och tog telefonen. I den hördes bara märklig musik och en tung, söt doft strömmade från telefonens skal. Caisa var snart i en annan värld. I den gällde bara en sak – CHAMPAGNE NU! Hon satte fart på Mayoress, stoet hoppade stiligt över staketet runt framridningsbanan trots att folk skrek. Genom området skenade de och människor kastade sig åt sidan. Caisa tog tyglarna i en hand, vände spöet framåt och siktade.
-CHAAAAAARGE!!!!!!
Kvar vid banan smet groomen, som egentligen var någon helt annan, undan och tog av sig gummimasken. Inne i skuggorna väntade kollegan (och Caisas riktiga groom, som nu mest liknade en mumie - wet wraps kan användas till mycket:D).
-Tänk, jag trodde aldrig att den där hypnosappen skulle funka men den var ju super!

Caisa var överdomare (borgmästare)!
Natt-DL om en timme! (Bukeklockan)
 
Men vad i helvete... Är det Habina som lyckats grundlura mig då? Eller är det trots allt zassoo och Snurrfian som sitter kvar i lyan? Jag gillar inte sånt här i slutskedet...
 
UPPDATERING!
Mayoress sög tag i framhoppningshindret och Caisa njöt. Äntligen, äntligen! Efter en superterräng igår så var det så nära. Medaljen var inom räckhåll. Hästen kändes fin och hon själv var i toppform! Ur ögonvrån fick hon syn på sin groom som stod och vinkade. Vad var det nu? Tydligen ett telefonsamtal. Förmodligen en beundrare. Hon saktade av till skritt, red fram till groomen och tog telefonen. I den hördes bara märklig musik och en tung, söt doft strömmade från telefonens skal. Caisa var snart i en annan värld. I den gällde bara en sak – CHAMPAGNE NU! Hon satte fart på Mayoress, stoet hoppade stiligt över staketet runt framridningsbanan trots att folk skrek. Genom området skenade de och människor kastade sig åt sidan. Caisa tog tyglarna i en hand, vände spöet framåt och siktade.
-CHAAAAAARGE!!!!!!
Kvar vid banan smet groomen, som egentligen var någon helt annan, undan och tog av sig gummimasken. Inne i skuggorna väntade kollegan (och Caisas riktiga groom, som nu mest liknade en mumie - wet wraps kan användas till mycket:D).
-Tänk, jag trodde aldrig att den där hypnosappen skulle funka men den var ju super!

Caisa var överdomare (borgmästare)!
Natt-DL om en timme! (Bukeklockan)

:love:
 
Men vad i helvete... Är det Habina som lyckats grundlura mig då? Eller är det trots allt zassoo och Snurrfian som sitter kvar i lyan? Jag gillar inte sånt här i slutskedet...
Eller är det du och vem det nu är av Habina och Zassoo som sitter och flinar åt våran tafatta försök att hitta rätt? :cautious:
:arghh:
 
Men vad i helvete... Är det Habina som lyckats grundlura mig då? Eller är det trots allt zassoo och Snurrfian som sitter kvar i lyan? Jag gillar inte sånt här i slutskedet...

Zassoo och Snurrfian. Såvida inte du lyckats lura mig att du är god. Men det tror jag inte. Jag vill tro på din godhet! :nailbiting:
 
UPPDATERING!

Hedinn var jäkligt trött på VM. Det är faktiskt inte helt lätt att rida VM i fälttävlan på en islandshäst. Dressyren hade gått ok, d v s de tog sig runt banan. Hedinn var på g att gå och ge domaren en omgång. Vaddå ”extremt passaktig” – det var ju flygande pass av högsta kvalitet på diagonalen. Hennes tränare hade dock förklarat att gångart inte var valfri, något Hedinn missat. Men runt kom de. I terrängen hade de också klarat sig. Visserligen med andan i halsgropen och måååånga straff men vaffan, hindren var ju fasta och en islandshäst är gjord för att klättra, balansera på bergssidorna och simma över havsvikar. Så det gick så fint.
Men nu – hoppning? Tramsiga hinder som man kunde riva. Höga var de också! Nästan lika höga som hästen. NEJ TACK! Hedinn kortade tyglarna och flöt iväg i flott tölt. Hon vinkade till publiken och lämnade tramset WEG bakom sig.

Hedinn var tidtagare (storbonde)!

Grattis onda! Sammanfattning och rollista kommer snart!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 011
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 998
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 410
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp