WE-tråden

Filmat delcup 2 idag och är väldigt nöjd med vissa delar. Definitivt en utmaning att rygga i mönster och är verkligen supernöjd med Zacke i både korridoren och muggen. Tänk att vi för ett par år sen fick mellan 0-3 på alla våra ryggningar😅. Tre tunnor ska jobbas på för jag har svårt att hitta bra väg igenom och då blir bytena därefter. Ska sätta en tejpbit på lansen också så jag har en bättre punkt att sikta på. Återigen är det galet nyttigt att rida bana, det är verkligen SÅ svårt att få till varje moment!

Fina :love:
 
Kvällens aktiviteter i ridhuset var att gå åt sidan över bom och trava över bron. 👌

Tyvärr fattar han inte riktigt tunnorna, han tror att han ska välta dem 🤦‍♀️

picture_1703026883419.png
 
Idag följde vi med som stöd för en annan häst som inte kan vara själv. Vi testade oss på vad jag tror heter sidepass när man ska flytta åt sidan över en bom. Halle fatta nada först men efter några försök så förstod han och kunde göra det där plätt lätt. :love:

Sen så gick vi runt tunnorna och tillsist så kunde jag longera honom runt och igenom tunnorna. Alltså så grym pålle. Vi lär oss sakta men säkert. Om nån månad ska han sättas igång med ryttare på ryggen igen. Då har han fått vila i nästan 2,5 månad för ryggens och kroppens skull då han bara är 4 år. ❤️
Visa bifogad fil 134185
har du flyttat till Rotbrunna?
Det är ju lätt bästa ridcentret 🤩🤩 jag har bara varit där på ett gäng kurser, men det är så trevligt och riktigt bra tränare!
Tyvärr bor jag nu söder om stan så åker inte dit så ofta
 
Tydligen är jag oförmögen att tolka hinderbilagan rätt... Ryggade fel i mönstret och gjorde bågen i fel riktning. Typiskt för jag var så nöjd med flytet vi lyckades med! Men men, så är det att vara ny på nåt. Lär mig verkligen hela tiden.
Men det är ju så bra att göra såna misstag när det inte är skarp tävling ändå! Ryggade du runt de vänstra pinnarna? Du kommer i alla fall inte göra fel på det igen :-)
 
har du flyttat till Rotbrunna?
Det är ju lätt bästa ridcentret 🤩🤩 jag har bara varit där på ett gäng kurser, men det är så trevligt och riktigt bra tränare!
Tyvärr bor jag nu söder om stan så åker inte dit så ofta
Hihi, japp! Vi flyttade för ca en månad sen. Vi stormtrivs! 😍
 
Men det är ju så bra att göra såna misstag när det inte är skarp tävling ändå! Ryggade du runt de vänstra pinnarna? Du kommer i alla fall inte göra fel på det igen :-)
Ryggade så att jag hade arbetshanden på insidan sas. Tolkade hinderbilagan så men det blev ju fel🙈. Kommer inte göra det igen😅.
 
Ryggade så att jag hade arbetshanden på insidan sas. Tolkade hinderbilagan så men det blev ju fel🙈. Kommer inte göra det igen😅.
Så onödigt :) Men som sagt, det finns massor med misstag som kan göras, och man gör inte om dem - så bättre att göra dem när mindre står på spel än när mer står på spel (det är för övrigt jag och min häst som visar just detta hinder i Hippsons nya bok :D )
 
Fått resultat från senaste FG-deltävlingen och det var ett fall framåt sen sist! 68.75% trots nollan på ryggningen i mönster😃. Är väldigt nöjd och glad över vår utveckling!
 
Nu är det snart vår och säsong! Hur går det för er i vinterträningen? Börjar ni bli pepp på tävling och vad har ni för mål i år?

Zacke blev behandlad i januari så vi har sakta kommit igång igen. Ikväll gjorde vi första passet på en hand och red igenom alla svår klassrörelserna. Så glad över att det funkar och målet är satt för i år. Först ska vi ut och rida en dressyr om ett par veckor. Sen blir det nog inte tävling förrän WE hemma 23/5. Då blir det MsvB och så MsvB igen i juni i Delsbo, sen åker vi till RM i slutet av juni.

Dio är också igång och fokus har legat på dressyren nu men ska ta tag i mer WE-hinder med båda nu.

Nästa helg åker jag till Linköping för WE-banbyggarkurs!
 
Nu är det snart vår och säsong! Hur går det för er i vinterträningen? Börjar ni bli pepp på tävling och vad har ni för mål i år?

Zacke blev behandlad i januari så vi har sakta kommit igång igen. Ikväll gjorde vi första passet på en hand och red igenom alla svår klassrörelserna. Så glad över att det funkar och målet är satt för i år. Först ska vi ut och rida en dressyr om ett par veckor. Sen blir det nog inte tävling förrän WE hemma 23/5. Då blir det MsvB och så MsvB igen i juni i Delsbo, sen åker vi till RM i slutet av juni.

Dio är också igång och fokus har legat på dressyren nu men ska ta tag i mer WE-hinder med båda nu.

Nästa helg åker jag till Linköping för WE-banbyggarkurs!
Jag har haft en jätteseg vinter och är rejält ringrostig. Till på köpet har jag missat att anmäla till de två första tävlingarna, den ena bara 10 min från mig, och båda är nu fulla. Det går alltså sådär med min egen träning, men jag har ju fokus på EM med landslaget iaf. Men jag har ambitionen att rida lag-SM i alla fall, men har inte ens kollat hur det går ihop med jobb och EM.
 
Jag har haft en jätteseg vinter och är rejält ringrostig. Till på köpet har jag missat att anmäla till de två första tävlingarna, den ena bara 10 min från mig, och båda är nu fulla. Det går alltså sådär med min egen träning, men jag har ju fokus på EM med landslaget iaf. Men jag har ambitionen att rida lag-SM i alla fall, men har inte ens kollat hur det går ihop med jobb och EM.
Segt med vintern.. Har inte ridit ett enda hinder sen onlinetävlingen i december, har bara haft fokus på dressyren. Men lär vara full av inspiration att bygga banor efter nästa helg😁. Så efter dressyrtävlingen om två veckor så kommer jag ha betydligt mer hinderfokus. Första tävlingen är om två månader och hade lite feeling på Dio igår och tänkte nog sikta på MsvB med honom också.

Så himla roligt att du ska med till EM, ridande eller ej!!
 
Segt med vintern.. Har inte ridit ett enda hinder sen onlinetävlingen i december, har bara haft fokus på dressyren. Men lär vara full av inspiration att bygga banor efter nästa helg😁. Så efter dressyrtävlingen om två veckor så kommer jag ha betydligt mer hinderfokus. Första tävlingen är om två månader och hade lite feeling på Dio igår och tänkte nog sikta på MsvB med honom också.

Så himla roligt att du ska med till EM, ridande eller ej!!
Ja EM kommer förstås bli årets höjdpunkt! Och jag åker till München kristi himmelsfärd också, vi kommer ha ett gäng svenskar som tävlar i tuff konkurrens där. Min egen ridning är ju naturligtvis helt underordnad arbetet med landslag mot mästerskap, men jag hoppas förstås kunna rida och tävla en del själv under året också. Det är ju en så rolig gren. Vi har dessutom några andra spännande projekt som jag hoppas kommer gå i lås, WE är verkligen på frammarsch.
 
Jag ska försöka komma ut på några träningar i vår. Det har inte varit mycket WE runtomkring där jag bor men nu verkar det som att det finns hopp. Har tränat för samma tränare på samma plats länge nu så jag känner ett behov av att utmana oss med nya hinder och ny plats. En ny tränare kan säkert också ge nya perspektiv.
 
Jag ska försöka komma ut på några träningar i vår. Det har inte varit mycket WE runtomkring där jag bor men nu verkar det som att det finns hopp. Har tränat för samma tränare på samma plats länge nu så jag känner ett behov av att utmana oss med nya hinder och ny plats. En ny tränare kan säkert också ge nya perspektiv.
Att åka till nya platser och rida på andra hinder är toppen, och en ny tränare kan också vara en kick! Kul att höra att det börjar bli mer där du bor, det är så mycket lättare att hålla igång när grenen tagit fart i ett område. Jag flyttade 40 mil för 11 år sedan - och det känns som om jag dragit igång grenen på två ställen... men sista åren har det verkligen tagit fart.
 
Att åka till nya platser och rida på andra hinder är toppen, och en ny tränare kan också vara en kick! Kul att höra att det börjar bli mer där du bor, det är så mycket lättare att hålla igång när grenen tagit fart i ett område. Jag flyttade 40 mil för 11 år sedan - och det känns som om jag dragit igång grenen på två ställen... men sista åren har det verkligen tagit fart.
Ja det blir mycket jobb för enskilda eldsjälar och när någon eldsjäl slutar eller flyttar, då dör det ut. Men jag är mycket tacksam för dessa eldsjälar :) Ja, jag ser fram emot att träffa nya personer och nya miljöer. Efter den här vintern behövs inspiration på många plan!
 
Ja det blir mycket jobb för enskilda eldsjälar och när någon eldsjäl slutar eller flyttar, då dör det ut. Men jag är mycket tacksam för dessa eldsjälar :) Ja, jag ser fram emot att träffa nya personer och nya miljöer. Efter den här vintern behövs inspiration på många plan!
Ja, visst har det varit en tung vinter! Både jobbmässigt och med hästarna tycker jag. Ser sååå fram emot våren nu.
 
Ja EM kommer förstås bli årets höjdpunkt! Och jag åker till München kristi himmelsfärd också, vi kommer ha ett gäng svenskar som tävlar i tuff konkurrens där. Min egen ridning är ju naturligtvis helt underordnad arbetet med landslag mot mästerskap, men jag hoppas förstås kunna rida och tävla en del själv under året också. Det är ju en så rolig gren. Vi har dessutom några andra spännande projekt som jag hoppas kommer gå i lås, WE är verkligen på frammarsch.
Ja jag pratade med Sandra på förbundet häromdagen när hon bad oss lägga in svår klass på våra tävlingar i augusti. Någon ny serie som jag förstod det? Är ju superspännande😃! Så tråkigt för mig att allt känns så långt bort. Lag-SM var bara att glömma med 70 mil enkel väg..
 
Ja jag pratade med Sandra på förbundet häromdagen när hon bad oss lägga in svår klass på våra tävlingar i augusti. Någon ny serie som jag förstod det? Är ju superspännande😃! Så tråkigt för mig att allt känns så långt bort. Lag-SM var bara att glömma med 70 mil enkel väg..
Ja, hörde att ni var tillfrågade :D
Ja det förstår jag är trist, jag har ju tyckt det varit långt tidigare år när jag fått köra 2-4 timmar till allt :D Men nu finns det mer - men då missar jag att anmäla istället. (vi har faktiskt kört till Uppsala för att tävla, det är över 70 mil enkel väg. Men fyyy så segt det var, och makens häst visade sig resa sämre än vi räknat med också, så det gör vi inte om. I alla fall inte med den hästen).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 260
Senast: WBanna
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
788
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 945
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp