WE-tråden

Bukefalos 30 år!

Jag kan tipsa er som bor i trakterna av Strömsholm att det kommer vara WE-tävlingar med riktigt bra startfält där 2 maj. Tror det kommer bli riktigt bra tävlingar.

Jag tänkte åka o kolla på lördagen i Åsbo. Typ efter lunch (för det är hästloppis i Åstorp). Kan hålla häst åt någon om det krävs, kan dock inget mer för har aldrig varit på WE-tävling nångång.

Jag tänkte åka o kolla på lördagen i Åsbo. Typ efter lunch (för det är hästloppis i Åstorp). Kan hålla häst åt någon om det krävs, kan dock inget mer för har aldrig varit på WE-tävling nångång.
Ja! Jag kan behöva en hästhållare extra och kan reda ut varenda detalj du undrar över :D

Insåg att jag mest ridit fållan i skritt och den gången jag red i galopp gjorde jag fel (med bakdelsvändning där med), såg sedan att det står "enkelt byte och liten volt tillbaka". Är det då i den ordningen som gäller eller kan man göra volt tillbaka först och sen enkelt byte?

Insåg att jag mest ridit fållan i skritt och den gången jag red i galopp gjorde jag fel (med bakdelsvändning där med), såg sedan att det står "enkelt byte och liten volt tillbaka". Är det då i den ordningen som gäller eller kan man göra volt tillbaka först och sen enkelt byte?
Du kan göra vilket som.

Såg att Tämta skulle ha DM för västragötaland. Det är ju bara ett stenkast ifrån mig så tänkte kanske åka dit och kolla. Ett par jag känner ska dit och tävla iallafall. Blev lite förvånad över att man har ett DM i april dock, brukar inte det vara på hösten? Någon som ska dit och tävla?

Har släpat ut alla hinder och byggt på vår stora bana nu. Är absolut perfekt att kunna ha hinder uppe alltid på utebanan🤩!

Kunde inte hålla mig utan Dio fick gå lite på hinder ikväll😁. Inget avancerat alls, bara gick lite över bron, genom flytta mugg, galopperade genom lanslinjen uran att rida med lansen och red mycket genom två tunnor för där har han varit bromsig och/eller börjat förekomma med byten. Red mest enkelslalomen för jag tycker det är ett suveränt hinder att jobba i. Ikväll blev han riktigt het på ett sätt han inte varit på länge. Inte lättridet men jag älskar drivet och känslan! Blir dock väldigt känsligt för skänkeln och han blir lite för lätt i rumpan🙈.

Han ser rätt nöjd ut med sig själv😁
20260419_204907.webp

Tyvärr har de lagt min klass först... så jag är nog klar före lunch.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka