Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag ska sy och få upp gardinerna idag, äntligen!!!! :banana: men så kom ja på att ja inte vet hur bred gardinen ska va. det är själva...
Svar
2
· Visningar
3 409
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Det är en BR men vi äger den inte så vi vill inte lägga ner pengar på att kakla om däremot får vi göra vad vi vill så länge vi inte...
Svar
11
· Visningar
3 089
Senast: Cilla
·
IT & mobiler Sitter nu och har redigerat en hel bunt med bilder i PS Elements 6.0. Har alla bilder öppna längst ner i små miniatyrer men måste jag...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Elektron
·
M
IT & mobiler Jag försöker göra en hemsida med enbart tabeller. Har en tabell där jag gjort en "lista" med startsida etc. och en kolumn där jag vill...
Svar
5
· Visningar
1 503
Senast: Elektron
·
H
IT & mobiler Jag stängde av datorn på start knappen. Nu när jag vill köra igång datorn igen så sätts den på, men sen får jag välja mellan felsäkert...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Hast-hund
·
IT & mobiler Hittade lustigt nog ingen tråd alls om dem. Jag är lite sugen på att skaffa en mini pc i 3000 kronors- klassen. Finns lite att välja... 2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: maria85
·
Hemmet Kollektivet "Compagniet" går gärna ut och äter om helgerna. Gärna med utsikt över havet och lågans sken spelandes i ansiktet... ...där...
Svar
8
· Visningar
2 570
Senast: mimmipigg
·
IT & mobiler Ja, alltså den här figuren: :bump: Är det armar eller öron som flaxar? :D
Svar
9
· Visningar
989
Senast: Sarino
·
Hemmet När farmor och farfar dog slängde vi rätt mycket porslin. Minns även att vi la ut en Rörstrandsservis på Tradera och fick knappt ett par...
Svar
4
· Visningar
3 040
Senast: svea
·
Fritid Är det någon här som gör det? Á la vikingasmycken som kungskjedja å så. Tycker det verkar jättekul och vill prova. Vad behöver man...
Svar
9
· Visningar
4 092
Senast: Corax
·
Fritid Bakgrunden på min telefon försvinner. Brukar komma tillbaka om man startar om den men nu funkade inte det. Är det nåt fel på mob...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: pascalle
·
Fritid Har en burk som det har varit nescafè (stavas det så tro?) i. Gillar formen på den och skulle vilja göra någon typ av prydnad av den...
Svar
12
· Visningar
2 357
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Har en film som är filmad stående, dvs på datorskärmen ligger den ner. Går den att vända?
Svar
3
· Visningar
2 508
Senast: ano
·
Hemmet Sitter och bläddrar i en trädgårdstidning och blev genast så sugen på att göra egna fina arrangemang i höstens färger! Har du skapat...
Svar
19
· Visningar
6 407
Senast: Prillan
·
IT & mobiler Ja, jag har läst i princip alla trådar här på forumet i ämnet. Hur gör man med sina movie maker-filmer när man vill ladda upp på...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Riley
·
Hemmet Nu ska jag för första gången få ha ett fräscht och nyrenoverat kök och tänkte då byta ut det mesta av porslinet för att få det lite...
Svar
3
· Visningar
2 219
Hemmet Jag är lite småirriterad på mitt kök. Det är opraktiskt :mad: Så jag tänkte slänga upp två bilder och hoppas på att någon har en del...
Svar
10
· Visningar
2 399
Senast: lobell
·
Hemmet Är det någon som vet var man kan få tag på en dragspelslampa i aluminium/rostfritt? Lampan ska alltså ha som en vägghängd konsol, med en...
Svar
4
· Visningar
2 279
IT & mobiler datorn gick sönder, den lagades. Innan jag kopplade isär allt gjorde jag en karta vart alla sladdar skulle sitta. Inte tillräckligt bra...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Susan
·
Fritid Ska baka paj, ska man smöra in formen innan man häller ner hallonen? :D
Svar
1
· Visningar
831
Senast: MittNyaJag