Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Är det någon mer som har en sån här termometer och vet varför den visar HH.H grader utomhus? Har precis köpt och satt den på plats.
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera trådstarten, men vi hade ett slags meeting/uppdatering/introduktion eller vad man nu... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 647
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Hur gör ni vid betalning om man ska sälja en bil, modell dyrare, begagnat på privata marknaden? När summorna liksom rör sig om ca 100 000?
Svar
10
· Visningar
945
Kropp & Själ Ni som har både och, hur mycket diffar det i stegmängd på era? Jag har en garmin forerunner 55, telefon är Samsung s10. Enligt telefon...
Svar
6
· Visningar
591
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Exempel: A (man) och B (kvinna) är gifta och har flera nu vuxna barn inom äktenskapet. Alla står som biologiska i folkbokföringen. Ett...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Rita
·
Samhälle Fram med de goda nyheterna! Stort som litet. Vad har blivit bättre över tid? Och eftersom det är buke, gärna med länk till källa 🙃
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Paddington
·
Trädgård & Växter Jag har en närstående som fyller år i dagarna och känner att jag skulle behöva komplettera med ytterligare en present. I princip det...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Håller på att få bihåleinflammation och mina slemhinnor i näsan verkar vara av den känsligare modellen så vanliga nässprayer gör ONT... 2
Svar
31
· Visningar
2 515
Senast: ameo
·
Fordon Jag vill gärna åka till Frankrike i sommar (Taize). På grund av att det bussbolag jag åkt med i alla år inte kör i sommar funderar jag...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag önskar få er bästa spartips! Vad tycker du är viktigt i ens ekonomi? Är du en spara eller en slösa? Handlar du på faktura eller med... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 369
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa en kilkudde at ha under madrassen för att höja huvudändan. Letar på nätet och hittar denna...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Stinaelin
·
Skola & Jobb På min arbetsplats håller vi för tillfället på att undersöka möjligheten att göra karriär inom företaget utan att göra karriär = bli...
Svar
14
· Visningar
1 286
Skola & Jobb Inom vilka branscher brukar det vara lättare att få extrajobb eller vikariejobb inom? Som man inte behöver ha lång utbildning för. Vilka... 2
Svar
30
· Visningar
1 891
Senast: animalasia
·
Skola & Jobb När brukar ni veta att det är dags att röra på sig och leta reda på något nytt ? Vet ni plötsligt? Eller värker det fram under flera...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: _Taggis_
·
Hemmet Var ute och fixade i trädgården idag och såg att på min altan, mellan soffan och odlingslådan bakom en kruka, ligger en död fågel. Jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 274
Senast: Paddington
·
IT & mobiler Jag har kommit på en produkt inom teknik. Jag tror att den skulle sälja hyfsat väl men hur kommer man vidare från idé till prototyp och...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har börjat fundera på kanske flytta till Göteborg. Men hur är det att bo i Göteborg? Jag är född och uppvuxen i en mellanstor stad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 676
Senast: Fetaost
·
Fordon Min Honda crv börjar bli gammal och sliten så nu är det dags att titta på ny bil. Vill ha en pålitlig och trevlig bil som inte är... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 825
Hemmet Jag letar efter termosmuggar som både håller kaffet varmt en längre stund men också gärna med ett kul motiv på. Jag tror det blir en med... 2
Svar
30
· Visningar
1 591
Senast: Badger
·
Hemmet ...vad har ni för tapet i hallen? 2 3
Svar
45
· Visningar
2 611
Senast: tott