Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Har köpt en fryst hummer som jag vill ska vara upptinad på eftermiddagen/tidig kväll på nyårsafton. När bör jag ta upp den ur frysen...
Svar
2
· Visningar
5 782
Senast: Unafraid
·
Samhälle Vad menar du med monopol? Det finns ett antal begravningsplatser med olika inriktningar. I förra veckan var det en icke religiös...
Svar
19
· Visningar
683
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul... 47 48 49
Svar
977
· Visningar
36 383
Hemmet Jag har en gammal vedspis i mitt hus, som funkar att elda i. Men jag trodde den skulle funka som värmekälla, vilket jag inte vet om jag... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 335
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi I oktober trillade ett enormt träd tvärs över en populär promenadväg i skogen nära oss. Det är en gammal banvall där det gått en järnväg...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hur bokar jag tid för cellprov? Går inte via 1177 för min vårdcentral erbjuder inte det. Har gjort cellprov en gång under tiden jag bott... 2
Svar
28
· Visningar
2 007
Senast: Ramona
·
Kultur Kan bara rekommendera denna korta film om Ringo om du har en minsta musikintresse
Svar
0
· Visningar
360
Senast: Tranan
·
Samhälle Ja, alltså, att tänka om någonting i erat liv på en lite större nivå? Oavsett om det är pga oro för COVID, oro för liknande men ännu... 2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: Sezziyanen
·
Fritid Hur syr jag såna här stygn för hand? Påminner om langettstygn blandat med kedjestygn? Eller overlock. Vill laga min filt! Drar jag i...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Smulu
·
Hemmet Ska måla om några äldre garderober här hemma och tänkte passa på att byta ut handtagen till dem till lite tunnare handtag (de som sitter...
Svar
11
· Visningar
3 149
Senast: Wysiwyg
·
Kultur När jag var liten, tidigt 90-tal, sändes ett barnprogram på TV1000 som hette MC Tiger. En kille, jag tror åtminstone att det var en...
Svar
3
· Visningar
2 341
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Skola & Jobb Ny tråd. Det här gjorde jag istället för att plugga när barnet var hos dagmamman idag :o ... Det var välbehövligt :) 99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
94 460
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Behöver nya ullstrumpor, av den tjockare sorten. Har tidigare köpt Falkes strumpor men jag försöker leva plastfritt nu och letar efter... 2
Svar
21
· Visningar
1 410
IT & mobiler Eftersom jag inte vet riktigt vem jag ska fråga provar jag bukeoraklet. Det borde kanske vara självklart men jag är inte så tekniskt...
Svar
1
· Visningar
280
Senast: Modest
·
Skola & Jobb Funderar ständigt på affärsidéer och nu har jag kommit på en ny... Travel planner för ön jag bor på. Det är en riktig turistö (norra...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Hej! Orkar inte skriva långt om detta, mår otroligt dåligt. För tre månader sedan gjorde jag och mitt ex slut, och för 1 månad sedan...
Svar
15
· Visningar
2 394
Senast: blomman123
·
Samhälle Detta gäller inte mig men en vän. Situationen är ohållbar och ingen vet vad som kan göras. Om ni har några idéer så ska jag ta dem... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 990
Senast: svea
·
IT & mobiler Skit skit...Råkade skicka vän förfrågan på Facebook o personen svarade direkt ja.Hur får jag bort "vännen"?? Har lyckats blockera men...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: Krans
·
Kropp & Själ Min ena höft protesterar just nu efter jag trampat snett och gått och felbelastat. Så liniment för lite lindring är bra, använder...
Svar
4
· Visningar
446
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Jag har en stor kaninbur på åtta kvm som jag funderar på att göra om till växthus. Den står ordentligt fast i marken så vill ogärna...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka