Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Nu har jag upptäckt hur kul det kan vara att odla! Jag kan givetvis inte vänta tills det blir vår, utan det ska ske NU! :D Jag odlar... 2
Svar
27
· Visningar
2 925
Senast: SiZo
·
Fordon Jag har insett att jag behöver nya vinterdäck. Och har lite dumma frågor. Köper man helt nya däck, alltså med fälg, eller slår man om... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 004
Hemmet Vi behöver göra något åt golvet i vår lägenhet. Det är ett jättefint golv i massiv ek som lades 2014, och det är samma golv genomgående...
Svar
14
· Visningar
3 003
Senast: Jenka
·
  • Låst
Relationer Någon som har läst texten i GP om män som blir bortvalda på Tinder? Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Stackars dem liksom... Men... 15 16 17
Svar
323
· Visningar
28 373
Senast: Gunnar
·
Relationer Hjälp! Så sjukt trött på min särbos (sambo varannanvecka) två barn (lågstadie-ålder). Det är gnäll o tjat hela tiden, nu har de varit...
Svar
19
· Visningar
6 950
Senast: Kivina
·
Hemmet Behöver lite råd och hjälp, vår toastol här hemma gick sönder nyligen. Är själva vattentanken (cistern?) som en bit porslin lossat från...
Svar
9
· Visningar
3 618
Senast: Gnist
·
Hemmet Vi har i badrummet en mycket opraktiskt bänk i sten som har blivit så ful av tvålen. Badrummet renoverade -16 av förra ägarna så jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 784
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har tagit upp simningen igen. Har haft kortare hår, till och med riktigt kort hår ("Marie Fredrikssonfrisyr) men har låtit det växa... 2
Svar
24
· Visningar
4 479
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har noterat att gymmet jag har för avsikt att börja träna på har ett förmånligt pris på FAR. Och det har fått mig att börja fundera...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Witcher
·
Kropp & Själ Jag funderar på att köpa en adventskalender inom skönhet till mig själv. Jag har kollat på body shops stora kalender. Kostar en hel del... 27 28 29
Svar
565
· Visningar
44 995
Senast: Sonic76
·
Samhälle Jag och sambon var iväg över jul. När vi kom hem blev det problem med bagaget. Vi stod i 40 min på en liiiiten flygplats och väntade... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 403
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Jag pillar av alla naglar, så tyvärr hjälper inte stopp och väx-medel. Jag skulle gärna vilja ha "vanliga fina naglar", jag jobbar i...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Relationer Morsning korsning Jag har träffat en helt underbar tjej. Vi har samma intressen, pluggar ungefär samma sak, hon är snäll, söt, smart o... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 851
Senast: Ramona
·
Samhälle Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00? Och när börjar ni arbetet? Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 447
Senast: hoppsann
·
Fritid För ca 15 år sen fanns det nattclub i Lund med salsa/latin musik (på bl.a. Mejeriet). Det var jätteroligt! Är det nån som vet om det...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Eloise
·
Kropp & Själ En närstående till mig har detta problem. H*n har hostat sen i början av december, först mycket, sen mindre och nu mycket igen. Feber... 2
Svar
24
· Visningar
2 291
Senast: et_flickan
·
Kultur Jag vill lära mig hur man tar skarpa bilder på djur i rörelse. Till mitt förfogande har jag en nikon d5100 med medföljande standard...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: warg
·
IT & mobiler Har en Samsing Galxy S9 där jag ikväll gjorde misstaget att logga ut därifrån. Nu när jag ska logga in igen så går det inte. Hur gör jag...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag går sen en dryg månad tillbaka 10000 steg om dagen. Och har nu levlat upp till 10000 hälsosamma (aningens högre tempo, men ingen... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 854
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag fick hem min nya telefon idag, en iPhone XS som tar över stafettpinnen från min iPhone 6s. Överföringen av data från den gamla...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring