Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Många år sen jag var inne här sist men hittade hit igen nu på morgonen . Har hunnit skilt mig , barnen vuxit upp och två av dem är...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: prallan
·
Äldre (om det nu heter så, stilen man har när man skriver något för hand). Finns det något knep som gör man kan förbättra den? Eller får man...
Svar
11
· Visningar
4 786
Senast: Luff
·
Mat Vill gärna ha nåt ätbart i bilen men vad? Bara något lätt som man kan äta typ om man blir bort lite längre än man tänkt. Har tidigare...
Svar
10
· Visningar
1 536
Senast: nyponros
·
Äldre Jag älskar att gå ut och käka god pasta, men är dålig på att laga det själv hemma. Söker därför goda recept på bra pastarätter. :)... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 553
Senast: Rolfan
·
Hemmet Hur får man bort stearinfläckar från betong? Googlat och provat kemisk ren bensin, men fläcken är kvar.
Svar
3
· Visningar
4 410
·
Äldre Hur poppar man riktigt goda, stora fluffliga popcorn. I kastrull alltså. Mina popcorn blir ofta små och hårda. Jag har en gång lyckats... 2 3
Svar
51
· Visningar
8 412
Senast: Sleepan
·
Kropp & Själ Jag har börjat jobba inom den palliativa vården i sommar. Har viss tidigare erfarenhet, men nu får jag en djupare insyn då jag bland... 2
Svar
37
· Visningar
1 953
Senast: Lager
·
Kropp & Själ Tappade det helt när jag skulle beställa ny sportbh och ETT par träningstights. :meh: Nåväl, hoppas de nya tightsen sitter bra och att...
Svar
8
· Visningar
359
Trädgård & Växter Ett fenomen jag inte stött på tidigare. Mina tomater mognar inte. Jag har ett gäng som varit i "normal tomatstorlek" i drygt en månad...
Svar
16
· Visningar
8 089
Senast: Therese1988
·
Äldre Jag tänkte mig en liten road trip under semestern men ska jag åka norrut eller söderut? Öster-väster? Det känns som om jag behöver...
Svar
16
· Visningar
764
·
Äldre Nu är äntligen semestern här :love: Men jag behöver hjälp med ideer man kan hitta på, jag blir alldeles för lätt sittandes hemma i...
Svar
1
· Visningar
343
Senast: nickan1
·
Äldre Postnord och Wish ska ju ha kommit överens om det här med avgiften, samt moms. Trots detta vet jag folk som fått extra faktura från... 2
Svar
20
· Visningar
2 191
Senast: Nizhoni
·
Äldre Jag har googlat febrilt för att försöka ta reda på när det är bäst att åka till Ullared nu under semesterna, men hittar inte så mkt...
Svar
14
· Visningar
1 036
Senast: AraSlei
·
Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1yAo7/skarp-kritik-mot-svt-efter-granskning-av-nmr-och-forintelsen Därifrån hittade jag till...
Svar
3
· Visningar
761
Fritid Jag kan inte sova på grund av oväsen utifrån. Jag trodde att det var någon fläkt eller så från någon av gårdarna i närheten, men när jag... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 976
Senast: cewe
·
A
Kropp & Själ Multipla personligheter anses väl vara en humbug-diagnos? Som t.ex. Thomas Quick som blev Ellington och mördade och åt upp barn enligt... 2 3
Svar
51
· Visningar
2 884
Senast: Gimlan
·
Kropp & Själ Dom senaste månaderna har jag haft jättesvårt att komma. Jag har tidigare tänkt att det beror på stress, jag har haft en hektisk vår där...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Crossline
·
Samhälle Saker som borde ha fungerat bättre så länge men inte gjort det, ska det nu bli ordning på. Med den nya sexualbrottslagen i hamn ska nu...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Sleepy
·
Relationer Det beror på var de produceras. Precis som andra varor är det bäst att köpa från länder med ordentliga lagar eller med en stark... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 674
Senast: Borttaget konto
·
IT & mobiler Vi spenderar första sommaren i nya stugan och tog med tv eftersom det är fotbolls-VM. Vi tog bara antennkabeln som kommer ur väggen och...
Svar
15
· Visningar
2 048
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka