Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Hej hopp, snart dags för årets upplaga av Chappen :) Är det några fler bukefalister som ska dit, tänkte om vi kanske skulle ha en liten... 2
Svar
26
· Visningar
1 758
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Ungefär alla väggar där jag bor är gjorda i betong.:meh: Om jag skulle vilja sätta upp tavlor och liknande utan att borra, går det? Hur...
Svar
6
· Visningar
3 823
Senast: Pancakes
·
Trädgård & Växter Jag blir tokig. Jag vill ha en hög växt som tål stark sol (västfönster) där det blir varmt på eftermiddagen. Eftersom fönstret är högt... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 301
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Fick ett brev idag som att jag ska tillbaka och de ska göra kompletterande bilder och ev göra ultraljud. Det är första gången jag gör... 2
Svar
22
· Visningar
3 932
Senast: Coop
·
Hemmet Ska köpa nya gardiner till sovrummet (bifogar bild på det, vi har även vita garderober, vit dörr och en ljusgrå byrå) Vad skulle ni...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
Samhälle Så har det hänt igen. En man ställer sig på scen och håller tal mot sexuella trakaserier på festivaler. Folk gillar och delar inlägget... 2
Svar
27
· Visningar
2 218
Senast: durachiny
·
Kropp & Själ Någon som ska åka? Jag fyller ju 40 år under 2018 och har sagt att jag ska göra tjejklassikern innan jag fyller 40, så det är väl... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 098
Äldre Läst på DHLs sida och ser att de kör ut fram till 22. Någon som vet om det är "det vanliga" att de gör, och hur långt innan chauffören...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Monkie
·
Fritid Jag är ute efter en grej jag sett att en del har på sin fasad. Den sticker diagonalt utåt med flera hack, perfekt att hänga galgar med... 2
Svar
27
· Visningar
1 899
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ När jag kollar upp vad som gäller för att ta Voltaren under tiden man ammar så får jag olika information från FASS (som avråder) och...
Svar
16
· Visningar
2 515
Senast: pollex
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med kramper i vader och fötter. Kommer både spontant och av vissa rörelser. Några smarta tips på hur jag undviker det? 2
Svar
20
· Visningar
1 493
Kropp & Själ Eftersom jag har muskelspänningar och smärtor var jag på massage nyligen. Det är något som jag velat göra länge men jag har tvekat pga...
Svar
14
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Äldre Och titta inte på denna tråd om du inte gillar ormar eller spindel. 2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 570
Senast: vallhund
·
Trädgård & Växter Hej! Har en balkong i söderläge, ca 2,5 x 4,5 m. Inga problem med den (eller jo, men det är ett annat problem. Funderar på markis eller...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: marsve
·
Trädgård & Växter Fick precis ett blodplommonträd Prunus cerasifera ‘Nigra’ i inflyttningspresent, men det står inte något om man kan äta frukterna...
Svar
4
· Visningar
8 362
Senast: Paddington
·
Mat Jag undrar om någon kan tipsa om bra och enkelt matställe nära Helsingborg central? Ska om ett tag dit och tänkte äta något innan jag...
Svar
3
· Visningar
629
Senast: nickan1
·
Äldre Har någon testat STOPP halkfilt, som man sätter under (hela?) mattan så den inte ska glida omkring? Bra? Dålig? Har bara kollat bilder...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har haft mina nya skor ca en vecka men de stinker fotsvett! Vad gör man? Hur får man bort lukten?
Svar
18
· Visningar
1 671
Äldre Jag köpte en självkylande dyna för några dagar sedan. Men HUR går det egentligen till?! Den kyler utan vatten, utan kylskåp eller något... 2
Svar
29
· Visningar
5 107
Senast: Hyacinth
·
Trädgård & Växter Hammock, en gungsoffa, är det en relik ifrån 70-talet eller helt underbart? Har du en hammock? Jag surfar runt och ser att...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka