Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag har köpt en vara med bytesrätt och bytt in den till en mindre storlek. När jag kom hem upptäckte jag att den nya storleken var...
Svar
7
· Visningar
670
Senast: Niyama
·
Äldre Jag behöver idéer! Jag brukar alltid slå på stort på halloween. Jag kan sminka väldigt proffsigt osv men i år har vi en liten också...
Svar
9
· Visningar
725
Samhälle Jag och många följer nog vad som händer och har hänt kring orkanen Irma. Vad tänker ni? Så snart efter Harvey? Jordbävningen utanför... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 659
Senast: Shy
·
Kropp & Själ Min vikt ökar katastrofalt. Till viss del pga medicinbiverkningar men också pga av hetsätning och alkohol. På något sorgligt sätt håller...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Min pappa och faster blev lomhörda med åren och tyvärr har det gått i arv till mig också. Jag hör framförallt dåligt i mellanspektrat -...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Skjøldur
·
Trädgård & Växter Finns det bra färdiga eller extremt enkla gör det själv humlebon att köpa/bygga? Vi har mycket humlor, och jag skulle gärna hjälpa dem...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: MiaMia
·
Hemmet Om man köper ett hus på kanske 50 kvm som är oisolerat, vad bör man räkna på att det kostar? Om vi säger att fasaden är bra och inte... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 588
Äldre Jag har en mängd saker som jag kommer vilja/behöva sälja nu under hösten. Det är hundprylar, hundträningsvänliga friluftskläder, möbler... 2
Svar
25
· Visningar
1 488
Senast: hoppsann
·
Kropp & Själ Jag är lite inne på kroppspositiva videos på youtube och kollade en tjej som gjorde en haul (vet inte svenska namnet, men visar det man... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 820
Hemmet Ja jag skulle vilja måla ovansidan på locket på toalettsitsen. Den är vit MDF. Ny, så inte sliten. Bara ovansidan så blir ju inte massa...
Svar
2
· Visningar
1 523
Hemmet Hörnhyllan Billy utgick ju tydligen ur sortimentet hos Ikea för ett gäng år sedan. Någon tipsade om att man kan ta en vanlig Billys och...
Svar
13
· Visningar
7 915
Senast: Jozze
·
Kropp & Själ Män som vill betala för en, män som bjuder och män som ger dyra presenter, varför? Det här stör mig mer än det kanske borde, men så är... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 876
Senast: monster1
·
Äldre Nu har jag en längre tid irriterat mig på uttrycket Ända in i kaklet. Vad betyder uttrycket ens? Är det en bra sak att köra något ända... 2
Svar
29
· Visningar
22 366
Senast: MCP
·
Äldre Allvetandes buke, jag behöver skriva ett testamente. Jag vill nämligen inte att något gällande mig och det jag lämnar efter mig... 2 3
Svar
49
· Visningar
2 964
Samhälle Jag vet inte vem jag ska fråga just nu så jag försöker här. Igår kväll gick jag ut kl 22 och kom tillbaka kl 00.30 och när jag återvände... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 206
Kropp & Själ Jag har haft tinnitus så länge jag kan minnas. Oftast brukar jag kunna koppla bort tankarna på den, men ibland är det mer störande. När...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Pudlan
·
Hemmet Jag behöver få uppfraktat en glasveranda från sydvästra Sverige till Norrlandskusten. Fönstren är ca 54*180 (13 st), dörrarna ca 60*200...
Svar
13
· Visningar
2 392
Senast: Pudlan
·
Kropp & Själ Tog lite blodprover förra veckan, dessa 2 var något utanför referensvärden och undrar om någon vet vad proverna gäller. Pt--eGFR...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till. Jag är så otroligt förvirrad och kan inte se något klart just nu. För att göra en...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Symtomen som smugit sig på sedan några år tillbaka är trötthet, orkeslöshet, koncentrationssvårigheter, ledsmärta som flyttar sig (kan... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 286
Senast: Monkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur