Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Vad tycker ni är det viktigaste för att köttbullarna ska bli bra? Några hemliga knep? Kryddor? -Jag steker tex alltid löken ganska... 2
Svar
29
· Visningar
1 793
Senast: Saigon
·
Äldre Jag skulle vilja hitta på något trevligt att göra på dagen/tidig kväll på nyårsafton, men har total idétorka! Vi är två vuxna och två...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Har läst lite om MSM och att det ska vara så bra för oss människor också. Har någon erfarenheter av det? Har det hjälpt? Mot vad i så fall? 4 5 6
Svar
110
· Visningar
12 429
Senast: ameo
·
Trädgård & Växter Vi köpte en Kungsgran idag, det är första gången vi har en Kungsgran. Men den luktar riktigt illa, påminner om avgaser! Ska de vara...
Svar
11
· Visningar
3 814
Kropp & Själ Eftersom det är alldeles för dyrt att fettsuga sig har jag bestämt att göra några cavi-lipobehandlingar. Någon som har erfarenhet? Jag... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 037
Senast: Trani
·
Hemmet Hej! I och med att vi köpte ny fläkt så har jag fått ett problem, det går inte att få fläkten ren från fettet som blivit på ovansidan av...
Svar
9
· Visningar
7 508
Senast: ainasoja
·
Kropp & Själ Haha... Rubriken får det att låta som om jag är 100 år gammal. Men hur upplever ni tandläkare från er barndom jämfört med hur de är nu... 2
Svar
24
· Visningar
1 480
Senast: avslutat medlemskap
·
Kropp & Själ Ni som har koll. Ska införskaffa detta som julklapp men vilken eller vad ska man köpa? Något som häller koll på pulsen är prio ett...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Korall
·
Kropp & Själ I de flesta andra länder erbjuder fysioterapeuter/sjukgymnaster muskelavslappnande massage men i Sverige sysslar de bara med träning... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 335
Senast: kryddelydd
·
Äldre Min iPhone har varnat för att minnesutrymmet varit nästan slut. Under den tiden har jag inte kunnat ta nya bilder, uppdatera appar etc... 2
Svar
39
· Visningar
2 336
Senast: Anna
·
Skola & Jobb Om man säger upp sig på en tjänst där man har 3 månaders uppsägningstid. Och man har en hel del innestående semester kvar. Kan man då ta...
Svar
17
· Visningar
1 155
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 711
Senast: Septicemia
·
Äldre Jag kan förstås - och ska - googla, men tänkte kolla hur Bukes stora kunskap och erfarenhet kan hjälpa till också :-) En gammal...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Anna
·
Fritid Kanske världens dummaste fråga men... hur fan pumpar man cykeldäck? Behöver pumpa bakdäcket och oavsett vad jag gör går det inte i någon...
Svar
9
· Visningar
7 255
Senast: Karfitsa
·
Äldre Vad finns det för veganskt fika (bulle, kaka, fryst tårta etc) som man kan köpa på en vanlig liten Coopbutik i stan? Dvs inte på den...
Svar
12
· Visningar
6 846
Senast: Chili
·
IT & mobiler Datorer är kanske fel prefix men det är väl rätt region åtminstone :) Jag undrar över en sak som på intet sätt är jätteviktigt: mina...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: AraSlei
·
Äldre Lars Norén är svärmors stora husgud, och jag skulle gärna vilja ge henne ett Norén-citat i julklapp. Problemet är att jag själv inte har...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: ztsu
·
Äldre Vad har ni för favoritorganisationer? Just nu i jul känns det alltid lite som man vill göra extra och då kan det väl vara bra att starta... 2
Svar
20
· Visningar
1 117
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Någon här som har sökt in till VT17? Vad har ni sökt? Tror ni att ni kommer bli antagna? Har bara sökt kurser inom mitt program, så... 2
Svar
34
· Visningar
2 844
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Sitter i lite av en rävsax. Jag läser 100% på distans samtidigt som jag arbetar just 60%. Hade hoppats på att kunna tillgodoräkna mig... 2
Svar
21
· Visningar
1 785
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025