Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt sto var konstaterat dr på 18 dygn, sen dess har jag inte kollat henne. Utifall jag skulle få ett veterinärbesök av annan...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: Nafayette
·
T
Avel Är det dumt att betäcka ett 3-årigt sto som är sen i sin utveckling? Kan det hämma stoets utveckling då hon tvingas ge näring till en...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: lil-sis
·
C
Avel Har sett lite olika variationer. När man skriver till exempel Partisan - Ganesko - Dolman Vilket är vilket då? Är det pappan...
Svar
11
· Visningar
5 645
Senast: Magdalena
·
M
Avel Min ponny (ser ut som en haflinger) ser ut att vara brännmärkt på vänster baklår. Jag kan inte reda ut siffrorna men de framträder när...
Svar
17
· Visningar
2 099
Senast: Amia
·
A
Avel Hej,,jag tänkte fråga er om ni vet hur högt mitt föl blir ungefär?Hon är född 31 maj och är redan 139-140 hög. Det är ett hbl sto efter...
Svar
13
· Visningar
1 483
Senast: Ninnie
·
T
Avel Funderar på att betäcka min vbl-dam (e. Lullwater Song) med en annan vbl-hingst/ ev annan ras. Någon som har något tips? Helst ska...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Thuja
·
H
Avel Någon som vet något om Irco Mena och Irco Marco? Lite allmän fakta bara? Vad anser ni med avelsvana om hingsten Etrusco...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Pooh
·
S
Avel Har inte tänkt att göra det men funderar på om det är dumt att betäcka på vinterhalvåret :confused:
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: Fodong
·
G
Avel Är det någon mer än jag som har varit inne på jordbruksverket och sett de nya reglerna som ska komma för oss som föder upp hästar och...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: gonkan
·
T
Avel Jag har ett sto som jag funderar på att betäcka med en hingst som bor långt ifrån oss men jag har förstått att han även kan skicka...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Mia_R
·
C
Avel I min hästs stamtavla så stor det att Morfarn är Westfaliks häst och Mormor är Hannoveranare. Jag trodde att hannoveranare och...
Svar
3
· Visningar
2 788
Senast: Bambe
·
T
Avel Welshhingsten Brandy II e.Cognac har en hemsida som jag hittat en gång men inte kommer tillbaka till, någon som vet?
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Turture22
·
D
Avel En kompis frågade mig häromdagen varför det heter undan ett sto, och jag hade inget svar.. Någon som kan berätta?
Svar
17
· Visningar
1 194
Senast: neywaz
·
S
Avel Jag har precis gått och köpt ett 7-årigt vbl-sto. Efter att vi skrivit papper och lastat på hästen säger människan att hon KAN vara...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Icebabe_1
·
T
Avel Jag söker efter hingsten Chamrock och all info som kan tänkas finnas om honom. han är en arabhingst som verkade i avlen för omkring...
Svar
7
· Visningar
2 286
Senast: Moncan
·
Avel Vad ingår egentligen i veterinärbesiktningen på t ex kvalitetsbedömning? Hur kan en häst få 8 av ena veterinären och 10 av den andra...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: lil-sis
·
Avel Jag letar efter föllista och härstamningsuppgifter på ett tyskt holsteiner-sto (hon i rubriken) - hur kan man få tag i den? Jag är bra...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: sussisus
·
Avel Någon som känner till den hingsten? Nya pållan har honom som morfar och det skulle vara roligt att få lite mer fakta om honom. :)...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Mia_R
·
T
Avel Har köpt ett dräktigt sto för 1 1/2 månad sen. Hon ska ha i slutet på april. Undrar om någon har några vetiga tips på vad man ska tänka...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Francess
·
S
Avel om att betäcka ett sto i maj ¨r 2004 som fick ett föl i juni 2003?? finns det några godkända snygga whelshingstar,gotlandsruss,dartmorr...
2
Svar
20
· Visningar
2 731
Senast: Jarrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp