Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel vet att det mellan 18-29juli finns en premering för även korsningsponnyer utanstam som är reg i osby, men hur får man itag på...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: dot
·
H
Avel när brukar ni betäcka era ston som tidigast?? :banana:
Svar
1
· Visningar
889
Senast: ameo
·
M
Avel Hur kommer det sig att "folk" gärna korsar sitt sto av "udda" ras med något annat, men inte tvärtom? Travare-hbl ska ju vara så bra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 454
Senast: crazy
·
M
Avel Jag är en aning störd. ID-kontrollerade mitt föl på fölmönstringen. Då var han 2 månader drygt och fölpälsen hade ju inte släppt helt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 788
Senast: loveponies
·
M
Avel om ni skulle betäcka erat sto. vilken hingst skulle ni välja om ni fick ta vilken som helst (inom halvblodsaveln) om hästen var ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 726
Senast: lady_vip
·
F
Avel Vilken är Sveriges ovanligaste ras? :confused: Alltså den rasen som det finns minst hästar/ponnyer av i Sverige.
Svar
13
· Visningar
1 640
Avel Har kommit ihop mig lite med en av tjejerna i stallet. Hon har ett sto UE: Snowdon Blighter. Men hon vill ha att till att han heter...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: crazy
·
Avel Jag vill höra alla NACKDELAR ni har med att kastrera tidigt och jag menar nu så tidigt som det bara går. Vill också veta hur tidigt det...
Svar
15
· Visningar
2 487
Senast: Kassiopeja
·
S
Avel Någon som kan berätta mer om dessa två? Brigadör är ju alldeles nyligen godkänd så jag förstår att det inte finns några avkommor. Någon...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Avel Jag har precis köpt ett P.R.E.-sto på åtta år. Hon är relativt lite hanterad då hon har använts i avel i Spanien (och där går avelstona...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: poseidon
·
C
Avel Söker information om nordsvenska hingsten Tärning...kan någon berätta om vad han har lämnat och om det finns några betydelsefulla hästar...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: fluffagget
·
H
Avel tänkte bara höra efter vad han lämnar för hästar blir dem små?? :idea:
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: Cillavan
·
R
Avel Vet någon om hur många sådana det finns i Sverige? Och om det av någon anledning finns någon uppfödning av Camarguehästar här i...
Svar
19
· Visningar
5 690
Senast: psychogrrl
·
N
Avel Jag undrar vilken ras ni skulle välja att korsa ett fullblodssto med, 153,5 cm hög och nätt. Duktig i hoppning, bra steg, snabb som...
2
Svar
22
· Visningar
2 418
S
Avel Vet inte om denna tråd ligger rätt. När man ska skaffa dessa nya pass till hästarna .Någon som vet hur man går till väga,det är väl dags...
Svar
2
· Visningar
818
A
Avel I senaste numret av Ridsport stod det ju om avelshingstarnas prestationer i tre-årstesterna. När det gäller gångartshingstarna så rörde...
Svar
18
· Visningar
2 096
Senast: crazy
·
Avel ... var kan man hitta det? Jag har just blivit ägare till ett hbl-sto med bl.a Ciceron, Jovial och Boheme xx i stamtavlan. Alla dessa...
2
Svar
23
· Visningar
4 361
Senast: Lizap
·
G
Avel :smirk: För att nämna ett exempel, så fick Hellekis Timjan betäcka sin dotter, som sista(?) betäckning. Är det bara jag som absolut...
Svar
19
· Visningar
1 742
Senast: lil-sis
·
A
Avel Vad tycker ni om Kolgrimur från Slätterne?? Någon som har föl efter honom?? Temperament mm??? Tack på förhand
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: Amelia
·
Avel Ganesco & Martini Skall provrida ett dressyrsto som är efter dessa hingstar. Hur är/blir deras avkommor. Något man skall vara...
2
Svar
21
· Visningar
2 363
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp