Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Vet inte om denna tråd ligger rätt. När man ska skaffa dessa nya pass till hästarna .Någon som vet hur man går till väga,det är väl dags...
Svar
2
· Visningar
822
A
Avel I senaste numret av Ridsport stod det ju om avelshingstarnas prestationer i tre-årstesterna. När det gäller gångartshingstarna så rörde...
Svar
18
· Visningar
2 104
Senast: crazy
·
Avel ... var kan man hitta det? Jag har just blivit ägare till ett hbl-sto med bl.a Ciceron, Jovial och Boheme xx i stamtavlan. Alla dessa...
2
Svar
23
· Visningar
4 378
Senast: Lizap
·
G
Avel :smirk: För att nämna ett exempel, så fick Hellekis Timjan betäcka sin dotter, som sista(?) betäckning. Är det bara jag som absolut...
Svar
19
· Visningar
1 748
Senast: lil-sis
·
A
Avel Vad tycker ni om Kolgrimur från Slätterne?? Någon som har föl efter honom?? Temperament mm??? Tack på förhand
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Amelia
·
Avel Ganesco & Martini Skall provrida ett dressyrsto som är efter dessa hingstar. Hur är/blir deras avkommor. Något man skall vara...
2
Svar
21
· Visningar
2 375
Senast: Spirit
·
M
Avel jag har fått erbjudande att köpa mitt drömsto!! en svart shettis med 42p. jag hade ju iofs tänkt utöka med några ston när jag bara har...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: gonkan
·
W
Avel hur mycket kostar det att betäcka ett sto med fryst spermie ifrån en riktigt duktig hingst... typ Baloubet de rouet.. elelr någon...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: Alexandra_W
·
C
Avel Visst är de fräcka!?!Någon som vet om någon som föder upp sådana russ? Har ni bilder på skäckiga russ kanske??
2
Svar
23
· Visningar
3 197
Senast: KaZa
·
F
Avel Utöver själva betäckningskostnaden, vad bör man mer räkna med för kostnader? Fram till själva fölet förhoppningsvis anländer alltså... :)
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Mitrolle
·
Avel Jag vill ha hjälp med en föllista för hästen Julia, stamboksnummer 15864. Hon är född 1976, e: Ingolf u: Kleopatra ue: Vagabond. Vill...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: sussisus
·
L
Avel Innan jag köpte min häst i somras red jag henne i ca 2 år. Under hela denna tid har jag aldrig nånsin sett henne brunstig! Hon har...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Lizap
·
H
Avel Skulle gärna vilja veta lite mer om Hertigen för var man än kollar så brukar det bara stå negativa saker om honom :( Skulle gärna vilja...
Svar
8
· Visningar
1 951
Senast: _Tazty_
·
Avel Nån som har erfarenheter av Tabac-avkommor här? Eller har Tabac med längre bak i stamtavlan?
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Magdalena
·
Avel Någon som vet hästraser från ungern? Alla tips tages tacksamt emot? :)
Svar
5
· Visningar
1 793
Senast: Lena_B
·
Avel När får ett sto som är dräktigt en mage så att det syns? Visst växer fölet allra mest de sista månaderna, men lite borde väl magen synas...
Svar
19
· Visningar
1 413
Senast: CosmicQueen
·
S
Avel hur länge tycker ni att ett föl(en hingst) kan gå ihop med sin mamma??? kan tillägga att det är en ponny. tacksam för svar.............. :)
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Bia
·
Avel Först några ord som jag undrar över: Vad är Al Khamsa? Vad är Blue List? Vad betyder strain och tail line och vad är det för skillnad...
Svar
1
· Visningar
1 376
Senast: Cesam
·
O
Avel Är det nån som vet om det finns något avelsförbund eller nåt i Sverige? Har inte hittat något när jag sökt. När jag ändå är igång kan...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: Mia_R
·
Avel Någon som har en bild på en sådan ponny. Jag har sökt lite men inte hittat någon. :crazy:
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: shattis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp