Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag hade egentligen tänkta vänta tills nästa år med att betäcka den här damen, men det kliar i fingrarna redan nu! Hon är som...
2
Svar
31
· Visningar
3 625
Senast: FadeAway
·
Avel Från ridsports hemsida: "Sedan början av hösten har 6-åriga Caressini L 1105 (e Cassini I) stått på Warendorf i Tyskland och tävlas i...
2
Svar
39
· Visningar
7 358
Senast: Teampiki
·
Avel Har nu ett sto som ska iväg på 16 dygns koll den 30 Maj så om allt är bra så ska hon kollas igen på 30 dygn för då ska vi betala en...
2
Svar
28
· Visningar
2 841
Senast: CK
·
Avel Är det någon som har eller vet om det finns just Schwarzwälder kallblod även i Sverige? Kom att tänka på dessa vackra hästar tack vare...
Svar
1
· Visningar
1 140
Senast: Indiv
·
Avel Mitt Welsh Cob sto här hemma har nu gått 3 veckor över tiden. Det har börjat fyllas i juvret men "mjölken" är genomskinlig mot det lite...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 290
Senast: bravur68
·
Avel För några år sedan var det full rulle på avelssidan på Bukefalos. Var man borta en dag hade man massor med trådar att läsa igenom och...
2
Svar
37
· Visningar
5 098
Senast: bravur68
·
Avel Var på ett intressant studiebesök på "större företag inom semin för kor" idag och blev smått förvånad över hur långt före de verkar...
2
Svar
25
· Visningar
3 480
Senast: theJohanna
·
O
Avel Vad tror ni om varmblodstravare och PRE som korsning? Tror ni att de kan bli en trevlig häst:)
4 5 6
Svar
101
· Visningar
12 458
Senast: Sonic76
·
Avel Ska betäcka mitt sto, Casablanca -08, e. Caressini L ue. Pommes Royal. Hon är en försiktig dam med ett fint steg och fantastisk...
Svar
8
· Visningar
3 795
Senast: theJohanna
·
Avel Har idag lämnat iväg mitt russto 33 mil söderut till en russhingst på betäckning (matte jättefjantig och gråter floder medan ponnyn är...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Tagliabue
·
C
Avel Jag har ett sto som har okänd stam bakom sig. Och nu har jag tänkt att betäcka med en hingst som har full stam. Hur kommer det bli i...
Svar
6
· Visningar
1 139
H
Avel Ja jag undrar vad ni har för erfarenheter/rekommendationer för föl som hänger lite i sina framknän? Mitt föl är 2v och det går lite...
Svar
10
· Visningar
3 773
Senast: Helena T
·
Avel Hej! Har en fråga till er avelskunniga. Min ponny får ofta komplimanger för sina fina ögon. Hans ögon är kolsvarta men pupillen är...
Svar
3
· Visningar
1 339
Senast: Remix
·
Avel Ni med Lambo avkommor hur stora har dom blivit i förhålande till stoet? Lambo ligger ju på -1,6 i blup på mkh, är det för att avkommorna...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Masse
·
A
Avel Hej Har efter förslag från folk här på Bukes börjat fundera på att använda en hingst Herzendieb till ett sto Amiral - XX placerad i...
Svar
4
· Visningar
1 488
Senast: KickiH
·
X
Avel Förutsättningar: Sto, född 2004 e.Akribori-Zero WattXX-Hertigen-Urbino 3-års test (2007):887888 (hopp 66) = Diplom gång Kvaliten...
2
Svar
28
· Visningar
3 443
Senast: Xantat
·
Avel Har ett Finnsto som jag vill betäcka. Skulle betäckt henne i år med en Finnhingst men tyvärr fanns ingen passande på semin. Och för mig...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: MaRomer
·
Avel Ni som är insatt i aveln, hur ser det ut med marknaden för aveln idag? Vet bes min häst idag och tyvärr var hon 2 grader halt efter...
2
Svar
22
· Visningar
3 041
Avel Någon som vet något om hingsten Bretton woods (Johnson-De niro) Ägare? Avkommor? Temprament?
Svar
8
· Visningar
3 198
W
Avel Finns det någon som kan något om polska stamar??? Har fått ett sto från polen med full polsk stam känner ni igen några hästar...
Svar
7
· Visningar
2 229
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp