Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det vanligt att ett sto jagar hingsten? Är det i så fall för hon inte är brunstig?
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: mulans80
·
Avel mina föräldrar har ett avelssto som tidigare fått två föl. Allt har varit frid och fröjd, hon har varit värsta hönsmammam och tagit...
2
Svar
20
· Visningar
4 040
Senast: Coldspell
·
Avel kort fråga som kanske är lång... Har russ, och har förstått att man inte vill ha klåda. Man ska inte avla på djur med exembesvär tex...
Svar
2
· Visningar
1 302
S
Avel Förut tycker jag det var många hingstar som hade som betalningsvillkor 16 dgr dräktighet och därefter antingen 90 dygn el levande föl...
2
Svar
29
· Visningar
3 563
Senast: sydney
·
Avel Har köpt tillbaka en av mina uppfödningar, som skall tävlas nu men i framtiden kommer hon att bli mitt avelssto. Funderar lite angående...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: Eowyn
·
Avel att ha sto med föl helt ensamma, utan sällskap av andra hästar? Jag vill så gärna ha stoet med föl hemma i sommar men det innebär att...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Askersund
·
K
Avel Flytta gärna om den ligger fel :) Jag har en WPB - valack som jag har anmält till premiering i sommar. Men det är ganska många år...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: kaka
·
Avel Hur tidigt efter fölet är fött kan man flytta sto och föl till ett nytt stall? De kommer gå i egen hage i det nya stallet, tills det...
2
Svar
22
· Visningar
4 936
Senast: Lycanthrope
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: elle12
·
Avel Jag ska ställa ut min ardenneråring på riksutställningen och det står att alla hästar utom fölen ska vara flätade. Är det förutom man ...
Svar
13
· Visningar
1 909
Senast: mul
·
Avel Har ett 13-årigt Nordsvenskt bruks sto efter Blixten, Faxe finns i stamtavlan också. Jag skulle vilja betäcka henne nästa vår. Hur går...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: lancelot
·
A
Avel :) Har varit här inne och fått många tips och god råd, Tack! Stoet som ska semineras har fölat och snart är det dags att seminera...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Görel
·
Avel Mitt Islandssto gick med hingst på Island mellan 1 Maj-25 September förra året, i slutet av September UL:ades hon, vet trodde då att...
Svar
11
· Visningar
2 018
Senast: ainasoja
·
Avel Rent hypotetiskt, eller inte helt funderar nog att göra det om ett par år eller så. Man har ett sto med bra stam som man känner sig...
Svar
8
· Visningar
2 056
Senast: Tahari
·
Avel Behöver tips på hingst som lämnar bra benställning, bra temperament, gärna multitalang eller hopphingst med bra gång. Gärna lite...
Svar
8
· Visningar
1 208
A
Avel Hejsan, om man betäcker ett ponnysto utan känd härstamnig, exv import, med låt säga connemara- eller new foresthingst, var kan man då...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: cirkus
·
Avel Vad tror ni om detta ? http://www.asvh.se/avel/sto-poolen "Det här är kriterierna för att ingå i selektionspaketet Grundkriterier: 1...
Svar
17
· Visningar
2 050
H
Avel Mitt connemarasto 11år, som ej tidigare haft föl ska betäckas iår. Brunsten kom igång av sig själv i slutet på februari, varade i ca en...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Hressa
·
Avel Dessa publicerades i tisdags (bättre sent än aldrig.....) http://www.asvh.se/avel/hingstar/avelsbeskrivningar/anvandningsrad-2011
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: Görel
·
Avel Jag hade egentligen tänkta vänta tills nästa år med att betäcka den här damen, men det kliar i fingrarna redan nu! Hon är som...
2
Svar
31
· Visningar
3 622
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp