Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Småbarn Har en 3½åring, en pojke, som är så fruktansvärt impulsiv. När vi äter kan han rätt som det är slänga gaffeln i huvudet på den som...
Svar
5
· Visningar
1 489
Senast: BeastieBabe
·
Småbarn Jag är lite fundersam om min son, nybliven 3-åring. Funderar mer och mer i banorna att det kanske är något han äter som han inte...
2
Svar
24
· Visningar
5 576
Senast: Bebben
·
Småbarn Ja nu har min nyss fyllda 4-årige son lite problem att gå på toa då han behöver bajsa. Han har lätt bli förstoppad och tar Lactulos...
Svar
15
· Visningar
1 713
Senast: Mynta2
·
Småbarn Nu har min dotter fått ett flertal av sina saker förstörda av samma barn och jag börjar faktiskt tröttna. Tycker att om man förstör...
Svar
10
· Visningar
2 174
Senast: mino
·
B
Småbarn Hej jag har en femårig son som jag kallar "mitt orosbarn". Han föddes med ett litet blåsljud på hjärtat men det har vuxit bort! Hanns...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Hoppla10
·
Småbarn Filip 17 månader har sedan ett tag helt utan anledning dunkat huvudet i golvet eller väggen. Han gör det så pass hårt att han får både...
Svar
6
· Visningar
6 465
Senast: Karolajna
·
C
Småbarn Hur ofta äter/åt era 1-åringar och vad ger ni dem att äta?
Svar
19
· Visningar
2 848
Senast: Ela
·
G
Småbarn Så har vår goa älsklingsunge varit utan blöja på dagarna i tre dagar, utan tjafs och tandagnisslan!! Vi är jättestolta förälldrar och...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Sar
·
Småbarn Vet att avgifterna skiljer från kommun till kommun, men hur är det om man har barn på dagis och själv är föräldraledig. Barnet har rätt...
2
Svar
20
· Visningar
2 004
Senast: Lippy
·
Småbarn Min dotter skolas just nu in på förskolan. Hon är 14 månader. Lite bakgrund: Det påbörjades onsdagen den 2:a april på ett helt...
Svar
2
· Visningar
1 371
Senast: Lupino
·
Småbarn Tycker så oändligt synd om min snart-sexåring. Denna vanligtvis så glada kille var ledsen idag när jag hämtade från dagis. Varför? Jo...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 278
  • Låst
Småbarn ja, som rubriken lyder... skriv allt du kommer på såsom klä sig själv, äta själv, prata m.m. lyssnade ditt barn på tilltal...
2 3
Svar
43
· Visningar
13 650
Senast: RIA
·
C
Småbarn Ni som är föräldrar & jobbar inom eget företag med häst av olika slag, vilka tider har ni dagis till era barn? Hur fungerar det för er...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: chrysler
·
M
Småbarn hur räknar man ut det? jag jobbar ca 20timmar permånad ,min sambo kommer jobba ca 157timmar i månaden. tacksam för svar
Svar
9
· Visningar
2 208
Senast: Bri
·
Småbarn Om det står "Avsedd för 1 barn på max 25 kg", menar dem då att barnet kan väga upp till 25 kg i den vagnen/sulkyn, eller att maxlasten...
2
Svar
20
· Visningar
2 410
Senast: doglover
·
Småbarn Hur vanligt är det att ungarna börjar tappa tänderna strax efter att de fyllt 5 år? Har alltid hört att man tappar sina 1:a tänder i...
Svar
10
· Visningar
4 387
Senast: mylan
·
Småbarn Är det någon som har något spännande förslag på vad man kan göra på Förskolans Dag? Hur firas det på "era" förskolor? Nyfiken!
Svar
11
· Visningar
15 026
Senast: Armani__
·
Småbarn Jag har en fyraåring som inte är blöjfri och som inte visar minsta intresse för att bli det heller. Lillebror är drygt ett år yngre och...
Svar
15
· Visningar
4 069
Senast: Pallas
·
Småbarn Dottern, snart 2, har ju som jag skrivit om i tidigare trådar hamnat på ett riktigt dåligt dagis. Vi har fått en ny dagisplats fom i...
Svar
12
· Visningar
1 386
Senast: mino
·
P
Småbarn Vi håller på att planera för vår sons dagisstart, han är bara 7 månader men man måste ju böra någon gång. Från början hade vi tänkt att...
2
Svar
21
· Visningar
2 105
Senast: Pem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp