Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag och min kompis har fått till uppgift att leta selar att köpa till två av skolans körhästar. Hästarna av den lite mindre och grövre...
Svar
5
· Visningar
1 067
K
Körning Jag har ett dräktigt sto som ska föla maj-08 som jag kör med rockard några gånger i veckan. Och nu undrar jag hur länge kan man...
Svar
3
· Visningar
904
A
Hoppning När börjar ni löshoppa er unghästar ? Någon speciell ålder? Har ett 6 månader gammalt föl. När kan jag börja prova på löshoppning med...
Svar
7
· Visningar
5 010
Senast: elle12
·
E
Hoppning En av mina hästar blir ganska het innan hinder, men det brukar inte vara svårt att få tillbaka honom i början av framridningen mot...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: älgen
·
Distans Jag letar och läser,men.. Jag har ridit ca 5 distansritter mellan 1996 och -98,på min häst jag då hade,både CR och "vanliga",mest...
Svar
19
· Visningar
1 844
Senast: Hoppla10
·
S
Trav Vad har ni för sadlar och framförallt vad väger dom?
Svar
6
· Visningar
880
Senast: suzukits
·
I
Tävling Vad brukar ni ta med er för någon mat till er själva på tävlingar? Lägg gärna in recept om ni har det också:D:bump::d 2 3
Svar
50
· Visningar
5 174
Senast: _Mella_
·
R
Western Nu ska jag ta och våga mig upp med lite ridbilder på mig och hästen. Bara för er som inte har koll på vad jag har för häst så kommer... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 921
Senast: Tender
·
W
Fälttävlan Japp, tyvärr börjar säsongen ta slut sånärsom på nån enstaka tävling. Visserligen bl.a. Breeders kvar att följa. Men mkt mer är det väl... 2
Svar
23
· Visningar
2 782
Senast: Undret
·
L
Dressyr Min sadelgjord har blivit för lång. (50 cm) Så jag måste köpa en 40 cm. Har tittat lite, men det verkar svårt att hitta. Helst en...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Rumpnissen
·
W
Körning Jag håller på med mitt examens arbete nu, och skriver om skogstransporter genom tiderna. Nu skulle jag behöva lite hjälp av er som kör...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: åke
·
Western Finns det i Sverige? Tycker det verkar ruskigt kul:)
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: silca
·
Western Kändes bäst att starta en ny tråd då de andra lätt fylldes med annat. Så nu tar vi det en gång för alla: Vilka kommer, vilka ska... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 230
Senast: Kickis
·
  • Låst
Körning I ett flertal trådar på detta annars så vansinnigt bra och intressanta forum förekommer pajkastning. Sannolikt struntar väl de berörda i... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 956
Senast: Tulip
·
Körning Jag svarade i en tråd på hästhantering ang.: Vad gör ni med era 1-åringar (-06)!...Sen blev det en spinnoff på den tråden till en annan... 2
Svar
34
· Visningar
2 830
Senast: Fahlis
·
M
Western Är det någon som vet nåt om denna hingst? Godkänd? O.S.V.
Svar
11
· Visningar
1 960
Senast: maarina_91
·
Hoppning Eller helt enkelt stor i storleken. Alt engelsk lite bredare nosgrimma. Även tyglar skulle vara intressant. :angel: Nån som har en idé...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: FadeAway
·
H
Dressyr Just nu är lilla Hedda inte klippt så inne har hon inget täcke och ute har hon ett ofodrat regn från Catago. (Ser ut som att täcket har...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: Hedwig02
·
Trav en bekant köpte för lite mer än ett år sedan en starthäst.. fick då inga ppper med den.. så nu i veckan kom förra ägaren ihåg att ta... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 797
Senast: LadySara
·
M
Dressyr Nu ska det köpas ett nytt träns.. Men vilken modell är snyggast? Har ändrat det vanliga tränset lite enkelt i Photoshop bara för att... 2
Svar
25
· Visningar
2 522
Senast: Zahlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner