Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Islandshäst Hej! min häst blir lätt varm om hovarna, då har jag fått råd att smörja på kylbalsam vilket jag har gjort, men ska jag smörja på...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: Landi
·
F
Dressyr vad gör ni med era deressyrhästar efter ett dressyrpass när hästen har jobbast bra, blivit trött och svettig? tex. tar kyl- eller... 2
Svar
24
· Visningar
2 416
Senast: Lancet
·
Dressyr Går i tankarna på och skaffa en ny. Har en Bates Maestro nu. Men den är egentligen en storlek för liten för mig och tror inte det dröjer...
Svar
8
· Visningar
1 200
Dressyr Har ni något sådant till era hästar? Jag försöker sätta ihop ett bra schema för min stora häst nu som ska främja hans kropp och bygga...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Elisha
·
Trav Förr ett antal år sedan anlade många travbanor gummigropar för longering, som material användes oftast något som jag tror kallades för...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Ambra
·
S
Dressyr hur gör ni? håller en lugnare tex arbetstrav eller kör ni på med "mer framåt" under tävling? jag har ridit väldigt sansat i traven på...
Svar
10
· Visningar
1 390
Senast: Miran
·
Övr. Grenar Jag undrar... hur mycket stöd får man egentligen av en sådan där "mini-löpsadel"? Alltså jag menar, hur mycket svårare är det att rida...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: Skaune
·
Dressyr I LC-programmen står det att lättridning är tillåten i programmen vid travökningen. Innebär det att en ökning med lättridning ska...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Miran
·
E
Trav Jag undrar vart jag kan hitta information om antalet % som Uppfödaren får när ens häst vinner ett lopp. Vill gärna veta till 100% vad...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: el_saba
·
Hoppning Ja nu är det så att min dressyrtjej ska få blir lite hoppålle lite då och då. En kompis till mig ska få tävla några tävlingar/år med... 2
Svar
39
· Visningar
2 245
Islandshäst Jag har nu en 19 årig valack, som bir 20 till sommaren. Jag tävlar honom och han är i full tävlings kondition. Men jag har funderat på...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Sputnick
·
J
Islandshäst Är det någon som provat dem? Funderar på ett par men efter att ha läst här om andra billiga boots som visat sig vara kassa så tänkte jag... 2
Svar
32
· Visningar
3 108
Senast: Sputnick
·
E
Hoppning Jag antar att rubriken säjer det mesta... Vilka bett är tillåtna på unghäst till tävling? Just nu rider jag min unghäst på ett...
Svar
2
· Visningar
5 769
Senast: Equidae
·
Fälttävlan Någon som vet var när hur det kan tas... Gärna i närheten av Lund malmö
Svar
2
· Visningar
825
Trav Nu, så här i auktionstider, fastnar man lätt i stolinjer och stammar. Jag är väldigt förtjust i de franska travarna. Finns det någon...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Natasja
·
Western I morgon är det dags för D tävling men jag har ingen licens, hästen har. Jag har försökt nå ansvarig för tävlingen utan resultat för...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: fialotta76
·
Dressyr Den tyska tidskriften St Georg är en av de äldsta hästtidskifterna, ungefär som "Hästen" i Sverige. Någon hade skickat in en 53 minuter... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
14 462
Senast: Pansi
·
B
Dressyr Är det någon som har det ? Är det bra kvalite ?
Svar
11
· Visningar
1 638
Senast: zavannah
·
Övr. Grenar Någon som vet vart man kan specialbeställa bett?? Vill ha ett fullcheek bett med endast ett vanligt rakt gummibett (utan metallstång i...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: Scorpan
·
Western Hittar ingen passande häst i Sverige och tänkte då börja söka mig utåt i Europa i stället... Någon som har något tips om hemsidor till...
Svar
3
· Visningar
1 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka